پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه براساس برآوردهای مختلف سالانه بین ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور اتفاق می‌افتد، گفت: مالیات پزشکان ۷۰۰ میلیارد تومان در سال است اما اکنون این قشر ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازد.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،سیدکامل تقوی‌نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: با توجه به اینکه حدود 30 درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف و تولید ناخالص ملی حدود 900هزار میلیارد تومان است جمع درآمد مالیاتی کشور 90هزار میلیارد تومان می‌شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تلاش می‌کنیم حدود 80هزار میلیارد تومان امسال درآمد مالیاتی کسب شود.


سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: صاحبان مشاغل فقط تا پایان خردادماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال 1394را ارائه دهند.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، در این اطلاعیه آمده است: براساس اصلاحیه مورخ 1394/4/31 قانون مالیات های مستقیم، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل، تا تاریخ 1395/3/31 می باشد. تسلیم اظهارنامه پس از موعد مذکور علاوه برعدم اعمال معافیت های مقرر قانونی، مشمول جرائم غیرقابل بخشش خواهد بود.


مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ایرانی به خصوص جوانان در تمامی سال‌های کشور بوده است. دولت‌ها نیز بنا به اقتضای سیاست‌های خود برای مقابله با نگاه سرمایه‌ای به مسکن اقداماتی جهت رفع این معضل انجام داده‌اند.
 
اما شاید نگاه جامعه و اقتصاد به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای باعث شد، تا در این بازار اتفاقات ناخوشایند از جمله تورم‌های هیجانی، گرانی اجاره و خرید و حتی احتکار مسکن، بر مشکلات این بخش افزوده است.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،یکی از راه‌های مبارزه با پیامدهای نامطلوب گفته شده و حتی کاهش قیمت بازار مسکن اخذ مالیات است تا علاوه بر تأمین درآمد پایدار از این محل برای دولت‌ها، عاملی برای کنترل و نظارت دقیق بر بازار باشد.


رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان این که برای مالیات بر درآمد نیمی از صاحبان مشاغل در سال ۹۳ برگ قطعی صادر شده است، گفت: هنوز اطلاعات سامانه ملی املاک برای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ارائه نشده و از آن بی خبرم.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،حسین بنی‌صفار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اخذ مالیات از خانه‌های خالی طبق اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار داشت:‌ در قانون پیش‌بینی شده تا وزارت راه و شهرسازی سامانه ملی اسکان و املاک کشور را تهیه کند و باید از آنها پرسید که وضعیت ایجاد سامانه چگونه است.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمد وصال، استاد اقتصاد دانشگاه شریف معتقد است، نظام مالیاتی کشور نتوانسته نقشی در مدیریت رکود حاکم بر اقتصاد کشور داشته باشد، آن هم نه به ‌دلیل عملکرد منفی بلکه به ‌دلیل اینکه از اساس قدرت مانوری در این زمینه ندارد. این دانش‌آموخته مدرسه اقتصادی لندن با استناد به محاسبات اقتصادی خود در انجام یک پژوهش علمی پیرامون نظام مالیاتی کشور می‌گوید:«در سال 93 در ایران سطح معافیت مالیات حقوق 120میلیون ریال در سال بوده و وقتی این رقم را با آمار بودجه خانوار مطابقت می‌دهیم، می‌بینیم حدود 77‌درصد افراد حقوق‌بگیر از مالیات بر حقوق معاف هستند.

رئیس امور حسابرسی مالیاتی شهرستان شهرضا گفت: به موجب تبصره اصلاحی ماده 130 قانون مالیات‌های مستقیم، برخی از ردیف‌های مالیاتی بدهکار قبل از سال 81 مشمول بخشودگی شده‌اند.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،احمد مقصودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امکان برخورداری از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات حقوق و همچنین تسلیم فهرست دریافت کنندگان حقوق و وجوه موضوع تبصره ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ فراهم شده است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه شرایط لازم برای اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی فراهم نیست، گفت: افت تورم در رکود هنر نیست.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمدرضا پورابراهیمی در برنامه تیتر امشب با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشورمان افزود: بخش زیادی از نقدینگی کشور در اختیار مؤسسات مالی غیر مجاز است که هیچ گونه اطلاعاتی از آن ها درحوزه اقتصادی نداریم.وی گفت: حدود 20 تا 25 درصد حجم نقدینگی در اقتصاد ما در بازار غیر متشکل پولی است که بانک مرکزی هیچ نظارتی بر آن ندارد.

پورابراهیمی افزود: هر تصمیمی که در حوزه مالیات بر سود سپرده ها می گیریم عملاً سپرده گذاران را از بخش شفاف کشور که بازار متشکل پولی است به سمت بازار غیر متشکل پولی سوق می دهد.


به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دوشنبه در پی اقبال بازار به گروه خودرویی، جو نسبتاً مثبتی بر بازار حاکم شد، در رشد 165 واحدی شاخص ایران خودرو، بانک پاسارگاد و بانک ملت تأثیر بیشتری داشتند. این مسئله نشان از توجه بازار به گروه خودرو و بانک دارد، هرچند که با توجه به اطلاعات بنیادی موجود، به نظر می رسد، علت حرکت در گروه خودرویی تنها پر شدن ظرف اصلاح زمانی و قیمتی است و شرکت های شاخص در این گروه هنوز نتوانسته اند اطلاعات موثری را به بازار ارائه دهند. شایعاتی در بازار حاکی از آن است که در مذاکرات بین مسئولان بلند پایه احتمال ادامه معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی از مالیات در سال 95 نیز وجود دارد.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،"دکتر ایرج حریرچی"در حاشیه نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت افزود: برای درآمدهای بالای 40 میلیون تومان، 40 درصد از درآمد ایجاد شده توسط پزشک و پرستار را به عنوان مالیات کم می کنیم و این مبالغ بر نظام بیمارستان ها هزینه می شود. وی گفت: برای درآمدهای بالای 8 میلیون تومان در ماه، 20 درصد از درآمد توسط سازمان امور مالیاتی اخذ می شود.

حریرچی گفت: درآمد متوسط پزشکان متخصص ماهانه 13 میلیون و 900 هزار تومان است و همچنین پزشکان عمومی هم 5 میلیون و 500 هزار تومان و پرستاران 3میلیون و 100هزار تومان به طور متوسط در ماه درآمد دارند.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،یکسان‌سازی نرخ‌ها و معافیت‌های مالیاتی در قانون جدید مالیات‌های مستقیم باهدف رفع تبعیض و به‌منظور ایجاد فرایند ساده‌سازی قوانین و برقراری هر چه بیشتر عدالت مالیاتی صورت گرفته است.

یکسان‌سازی نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی (خصوصی) ازجمله تغییرات قانون جدید مالیات‌های مستقیم است که در ذیل مواد 84 و 85 این قانون به‌تفصیل در مورد آن توضیح داده‌شده است. یکسان‌سازی نرخ مالیات بر درآمد حقوق که در قوانین بودجه سنواتی سال‌های 93 و 94 مشخص گردید، در 31 تیرماه سال 1394 به تصویب رسید و از سال 95 به اجرا درمی‌آید.