پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 8 هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای است که امکان وصول مالیات آنها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور ،

محمدرضا پورابراهیمی» در نشست خبری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: بحث تجدید‌نظر در صدور کارت بازرگانی که مشکلاتی در حوزه حقوق گمرکی و مالیات ایجاد کرده است در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است


مــالیـاتی کـه از مصرف‌کنندگان با عنوان مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود، توانست ٨/٩ درصد از کل درآمدهای دولت در پنج ماه نخست سال جاری را تامین کند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، بزرگی عددی که مردم از فروردین تا مرداد امسال به عنوان مالیات بر مصرف پرداخت کرده‌اند وقتی مشخص می‌شود که با دیگر شاخص‌ها و اعداد مطرح در اقتصاد مقایسه شود.
وقتی بدانیم دولت هر ماه عددی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به مردم یارانه نقدی می‌دهد، پرداخت هشت هزار و 300میلیارد تومان مالیات بر مصرف تقریبا نزدیک به یارانه نقدی است که دولت در سه‌ماه پرداخت می‌کند.
از سوی دیگر این عدد نزدیک به درآمدی است که از فروش نفت در این مدت به دست آمده است. درآمد به دست آمده از فروش نفت خام ١١ هزار و 900میلیارد تومان و درآمد حاصل از فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی چهار هزار میلیارد تومان بوده که با مقایسه این اعداد ملاحظه می‌شود مالیاتی که مصرف‌کنندگان پرداختند کمی کمتر از درآمد نفتی و دو برابر درآمد ناشی از فروش فرآورده‌های نفتی بوده است.
این نوع از مالیات که قرار است تا پایان سال به عدد ٢٤ هزار میلیارد تومان برسد ، از کل درآمدهای مالیاتی سهم ٢٥ درصدی خواهد داشت.


شامگاه دیروز در شصت‌ویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تصمیمات مهمی در حوزه مالیات و شفافیت مالی با حضور رئیس اتاق ایران، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس گرفته شد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی شامگاه دیروز در اتاق ایران برگزار شد. محور اصلی این جلسه با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، پیرامون بحث مالیات و مالیات ارزش‌افزوده بود.


سیدکاظم دلخوش در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس با تشکر از دولت و برخی دستگاه‌های اجرایی، گفت: نه به اینکه یک دولت هر جور که دوست داشت، نیروهایش را جابه‌جا می‌کرد و نه به این دولت که توجهی  به نقایص کارش نمی‌کند. این مسئله برای کشور خوب نیست. دولت می‌تواند تیمی را تشکیل دهد و آنهایی را که زحمت می‌کشند، تشویق کند و افرادی را که به مشکلات مردم توجه نمی‌کنند، برکنار کند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، دلخوش اصلاح ساختار مالیاتی کشور در قالب طرح جامع مالیات بر ارزش افزوده را یک ضرورت دانست و افزود: باید در طرح جامع مالیاتی که وزارت اقتصاد در حال تدوین آن است به شهرهای محروم، مغازه‌داران و اصناف توجه کرد. مجلس هشتم قانون مالیات بر ارزش افزوده را نوشت و بنده در صدر نویسندگان این قانون بودم اما در نحوه اجرای این قانون با ده‌ها اشکال روبرو هستیم. حق‌الناس در نحوه اجرای این قانون رعایت نمی‌شود. نباید حق مردم پایمال شود. وزارت اقتصاد باید در طرح جامع مالیات بر ارزش افزوده به این چالش‌ها توجه می‌کرد. مرکز پژوهش‌ها کار تحقیقاتی کرده است.


دولت در پنج ماهه نخست امسال 356 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرده که اندکی بیش از 80 درصد پیش بینی های دولت محقق شده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،جدول های منتشره بانک مرکزی درباره درآمدهای دولت در پنج ماهه نخست امسال نشان می دهد، دولت در دوره مشابه پارسال 283.5 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی داشت که امسال به 356 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

رقم مصوب دولت برای درآمدهای مالیاتی امسال در مدت یاد شده 440 هزار میلیارد و 900 میلیون ریال و برای کل سال یک تریلیون و 38 هزار میلیارد و 300 میلیون ریال است.


نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،، نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، صبح روز سه شنبه 27 مهرماه 95 با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سیدکامل تقوی نژاد، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان و شماری از مدیران عامل بانک ها، گمرک و همچنین معاونین و مدیران کل برخی دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد.