پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است


یک کارشناس مسایل اقتصادی اجرای اصلاحیه «قانون مالیات‌های مستقیم»که براساس آن بانک‌ها می‌بایست تمام اطلاعات حساب‌های مشتریان خود را به وزارت اقتصاد و اداره کل مالیات‌های مستقیم اعلام نمایند، ضروری دانست و گفت: اصلاح مجموعه نظام مالیاتی اقتصاد کشور را شفاف و پویا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمود جامساز درادامه افزود: این اصلاحیه در راستای اخذ مالیات‌های قانونی از مودیان حقیقی و حقوقی است که درحال حاضر به سبب نبود یک بانک اطلاعاتی و نظام مالیاتی پیشرفته، از میزان دارایی‌های کلیه شهروندان دولت قادر نبوده مالیات واقعی را دریافت کند.


قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با اهداف افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی و تغییر روش مالیاتی از نظام مبتنی بر تشخصی علی‌الراس به نظام مبتنی بر تشخیص بر اساس اسناد و مدارک و درآمد مالیات ابرازی برای اجرا به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،قانون‌گذار به منظور افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و واقعی‌تر شدن درآمدهای مالیاتی کانال‌هایی را در اصلاحیه طراحی کرده است که با اجرایی شدن آن از سال ۱۳۹۵ می‌تواند اهداف مذکور را محقق کند. اصلاحیه قانون مالیات‌ها مستقیم دربرگیرنده جنبه‌های مختلفی است. این قانون ضمن اینکه از منظر ایجاد شفافیت اقتصادی دربرگیرنده نکات مهمی است، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را مدنظر قرار داده است.


معاون اول رییس جمهوری، آیین نامه اجرایی بند د ماده 132 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را که به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، متن این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین نامه اجرایی بند د ماده 132 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ماده 1- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:

الف- محدوده: شعاع (فاصله هوایی) یکصد و بیست کیلومتر برای تهران (به استثنای شهرک-های صنعتی استان های قم و سمنان)، پنجاه کیلومتر برای اصفهان و سی کیلومتر برای سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای سیصد هزار نفر جمعیت.

ب- شهرک صنعتی: شهرکی که به استناد قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک های صنعتی ایران - مصوب 1362- با اصلاحات بعدی، ایجاد شده یا می شود.


محمدرضا نعمت‌زاده در نشست روز ملی صادرات با بیان اینکه صادرات دیگر یک انتخاب برای ملت نیست بلکه یک الزام است، گفت: توجه به صادرات، الزامی برای این است که جایگاه خود را در دنیا حفظ کرده و برای جوانان کشور اشتغال مفید فراهم کنیم، ضمن اینکه اگر بخواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی طی پنج سال آتی دست پیدا کنیم، حتما باید توسعه صادرات را مدنظر قرار دهیم.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: احیای غرور ملی و شکوفایی اقتصادی از ثمره‌های صادرات است و در سال ۹۳ شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی بودیم که نتیجه تلاش صادرکنندگان بود.
وی تصریح کرد: برابر آمارهای جهانی، صادرات ایران در سال ۲۰۱۴ به ۰.۳۴ درصد کل صادرات جهانی رسیده و در بخش خدمات نیز میزان صادرات ایران ۰.۱۸ درصد در صادرات دنیا بوده است.
به گفته نعمت‌زاده، به لحاظ رتبه ایران میان ۲۲۹ کشور، رتبه ۵۱ را در صادرات کالا و در میان ۱۵۲ کشور، رتبه شصتم را در صادرات خدمات داشته است که البته نفت را در این محاسبات لحاظ کرده‌اند.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مشکلات صادرکنندگان با سازمان امور مالیاتی هنوز حل نشده است، گفت: در حالی ما به دنبال فراهم آوردن و تسهیل شرایط صادرات هستیم که هنوز مسائلی مانند مالیات بر ارزش افزوده با سازمان یاد شده پا برجاست.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، محسن جلال‌پور در همایش روز ملی صاردات با اعلام این خبر، اظهار کرد: مشکلات صادرکنندگان با سازمان امور مالیاتی هنوز حل نشده و گرفتار مسائلی مانند مالیات بر ارزش افزوده ایم که به دنبال فراهم آوردن و تسهیل شرایط صادرات هستیم.

وی افزود: از وزیر اقتصادی درخواست و استدعای جدی دارم که برای رفع این مشکل مکانیزمی به کار گیرد.

جلال‌پور با بیان اینکه سرمایه صندوق ضمانت صادرت برای پشتیبانی از بازرگانان کم است، یادآور شد: درباره سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید تجدید نظری صورت گیرد و سرمایه آن افزایش یابد.

مقام مسئول بخش خصوصی تاکید کرد:  برای اینکه تولید و صادرات هدفمندی داشته باشیم، باید برای تولید و صادرات را تا 20 سال آینده برنامه ریزی  و مشخص کنیم که باید چه کالاهایی در کشور تولید شود.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور،معافیت‌های مالیاتی جدید برای سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی را تشریح کرده و گفت: شرایط ویژه ای برای جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور،معافیت‌های مالیاتی جدید برای سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی را تشریح کرده و گفت: شرایط ویژه ای برای جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

علی‌ عسگری اشاره به شرایط جدید معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه گذاری دربخش‌های تولیدی کشور،گفت: دراصلاح قانون مالیات‌ها بخش‌های تولیدی اعم از شرکت‌ها و کارخانه‌ها با تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی بیشتری رو به رو شدند.

وی درتشریح میزان معافیت‌های مالیاتی درنظرگرفته شده برای واحدهای تولیدی،افزود: درصورتی که واحدهای تولیدی درمناطق برخوردار اسقرار داشته باشند؛ 5 سال و اگر واحد تولیدی درمنطقه محروم ایجاد شود 10 سال از محرومیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: درصورتی که واحدهای تولیدی درمنطقه برخوردار باشند،معادل سرمایه ثبت شده و پرداخت شده از درآمد مشمول تا زمان استهلاک سرمایه انجام شده معاف از پرداخت مالیات خواهند بود که این تسهیلات برای واحدهای تولیدی مستقر در منطقه محروم تا دو برابر سرمایه ثبت شده و پرداخت شده اعمال خواهد شد.


رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران گفت: دولت اگر مایل است کشور را با مالیات اداره کند، سراغ آنهایی که مالیات نمی‌دهند، برود. پیشنهاد می‌کنیم، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۵ و ۹۶ افزایش نیابد.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمود تولایی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی، بیمه و مالیات و تأثیر آن در عملکرد بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 88 توسط دولت وقت شورای عالی تأمین اجتماعی به هیأت امنا تبدیل شد و نظارت از درون دچار خدشه جدی شد، تا حدی که کارکرد این سازمان به شکل جدی انجام نمی‌شود و امروزه نماینده هیأت امنا و حتی نماینده کارگران و کارفرمایان را دولت تعیین می‌کند.
وی تصریح کرد: اموال و سرمایه‌های سازمان تأمین اجتماعی بعد از تغییر دچار مشکل شد و ما بر این باوریم که اگر این اتفاق نمی افتاد، طبعاً ممکن بود، هر اتفاقی در آن مجموعه رخ دهد و مجلس در تحقیق و تفحص باید به دنبال اصلاح ساختار هم می‌رفت.

در حالی که موضوع کمپین نخریدن خودروهای صفر جدی شد، برخی نمایندگان مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان داخل، ‌از ارائه طرحی با عنوان «افزایش یک‌هزاردرصدی تعرفه خودرو» به هیات‌رییسه مجلس خبر دادند؛ طرحی که هنوز به هیات رییسه مجلس ارجاع نشده اما تنها حرف و حدیث درباره آن، بازخوردهای جالبی به دنبال داشته است. چنانچه برخی خودروسازان و قطعه‌سازان آن را در راستای حمایت از تولیدات داخلی و برخی واردکنندگان، آن را یک «طنز غیرممکن» دانستند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در حالی که موضوع کمپین نخریدن خودروهای صفر جدی شد، برخی نمایندگان مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان داخل، ‌از ارائه طرحی با عنوان «افزایش یک‌هزاردرصدی تعرفه خودرو» به هیات‌رییسه مجلس خبر دادند؛ طرحی که هنوز به هیات رییسه مجلس ارجاع نشده اما تنها حرف و حدیث درباره آن، بازخوردهای جالبی به دنبال داشته است. چنانچه برخی خودروسازان و قطعه‌سازان آن را در راستای حمایت از تولیدات داخلی و برخی واردکنندگان، آن را یک «طنز غیرممکن» دانستند.


مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی از وصول ۹۷ میلیارد تومان مالیات در شش ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،جواد انوری گفت: از این میزان ۷۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم و ۲۷ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم یا ارزش افزوده بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مجموع مالیات های دریافتی از اصناف و منابع خارج استان همچون برق، گاز، تلفن و سایر موارد، اخذ شده است، اظهار داشت: از محل مالیات‌های دریافتی نیمه نخست امسال، ۱۴ میلیارد تومان به شهرداریها و ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

انوری با بیان اینکه وصول عوارض نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، گفت: این میزان پارسال ۲۰۸ میلیارد تومان بود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی همچنین یادآور شد: از سال ۸۷ تا کنون مبلغ ۱۳۴ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان از محل مالیاتهای ارزش افزوده در استان وصول شده است.

انوری همچنین افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ هزارو ۶۶۶ مورد اظهار نامه مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان تکمیل شده است./مهر


علی عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه در ادامه دیدارهای خود با آیات عظام و مراجع عالیقدر در قم، بعد از ظهر امروز سه شنبه 21 مهرماه، با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار با اشاره به این نکته که هم اخذ مالیات و هم پرداخت مالیات دشوار است، بیان داشتند: به دلیل این دشواری، همواره نیاز به فرهنگ‌سازی مالیاتی است و شیوه‌ها و عادت‌های غلط مالیات نیز باید اصلاح شود.

به گزارش ریسک نیوز، علی عسکری، رییس سازمان مالیاتی نیز پیش از سخنان این مرجع عالیقدر، با تشریح اقدامات و اصلاحات صورت گرفته در نظام مالیاتی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: با اقدامات مناسب در دو حوزه زیرساخت‌ها و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در آینده نزدیک، شاهد تحول اساسی و مطلوبی در جهت بهبود نظام مالیاتی خواهیم بود.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دکتر عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه که به منظوربهره‌مندی از رهنمودهای علما و مراجع عظام تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده اند، صبح امروز سه شنبه 21 مهرماه، با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله العظمی نوری همدانی، در این دیدار با تاکید بر اینکه هدف مالیات باید ایجاد رفاه برای مردم و جامعه باشد، اظهار داشتند: مردم باید پرداخت مالیات را واجب بدانند. ایشان در ادامه افزودند: بحث فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد، نکته بسیار حائز اهمیتی است، از اینرو موضوع مالیات بایستی در سطح رسانه‌های جمعی فرهنگ‌سازی شود به طوریکه مردم مالیات را یک وظیفه بدانند. این مرجع عالیقدر در ادامه خاطرنشان کردند: به منظور ایجاد رفاه در جامعه و ارایه خدمات مطلوب به مردم، دولت نیاز به تامین منابع دارد که مالیات نیز از جمله این منابع است./سازمان امورمالیاتی کشور


معاون سازمان امور مالیاتی، میانگین مالیات بر ارزش افزوده ابرازی طلافروشان در آخرین دوره مالیاتی یعنی تابستان امسال را حدود ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علیرضا طاری بخش در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفت: براساس قانون مالیات ارزش افزوده، همه مودیانی که مبادرت به عرضه کالا و خدمات می کنند، از تاریخ فراخوان مکلفند در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد واحدهای صنف طلا ثبت نام نکرده اند، اظهارداشت: میانگین مالیات بر ارزش افزوده ابرازی طلافروشان در آخرین دوره مالیاتی یعنی تابستان امسال حدود ۹۰۰ هزار تومان است، ضمن اینکه براساس اطلاعات ما حدود ۲۵ هزار واحد صنف طلا یعنی حدود ۹۰ درصد در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند.


شرکت‌های عظیم آمریکایی مثل اپل و جنرال الکتریک، شرکت هایی هستند‌ که حجم بسیاری از د‌ارایی‌های خود‌ را به خارج از ایالات متحد‌ه منتقل کرد‌ه‌اند‌ تا از پرد‌اخت مالیات شانه خالی کنند‌.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،500 شرکت از بزرگ‌ترین شرکتهای آمریکایی بیش از 1/2 هزار میلیارد‌ د‌لار از سود‌های تجمیع‌شد‌ه خارج از مرزهای خود‌ را برای اجتناب از پرد‌اخت مالیات به د‌ولت آمریکا که د‌ر حد‌ود‌ 620 میلیارد‌ د‌لار می‌شود‌، د‌ر خارج از این کشور نگه د‌اشته‌اند‌.
خبرگزاری رویترز با همکاری د‌و موسسه تحقیقاتی غیر د‌ولتی، د‌ریافته است که حد‌ود‌ سه‌چهارم از شرکت هایی که د‌ر فهرست 500 شرکت برتر موسسه فورچون به عنوان شرکت های آمریکایی با بیشترین د‌رآمد‌ ناخالص رد‌ه‌بند‌ی می‌شوند‌، د‌ارای شعبه د‌ر کشورهایی مثل برمه، ایرلند‌، لوکزامبورگ و هلند‌ هستند‌.
گروههای تحقیقی «شهروند‌ان برای عد‌الت مالیاتی» و «منافع عمومی» که د‌رباره میزان مالیات پرد‌اختی شرکت‌های آمریکایی تحقیق کرد‌ه‌اند‌ و د‌ریافته‌اند‌ که این شرکت‌ها بسیاری از د‌ارایی‌های خود‌ را د‌ر خارج از کشور نگه می‌د‌ارند‌،‌ از آمار نهاد‌های د‌ولتی ایالات متحد‌ه برای تحقیقات خود‌ استفاد‌ه کرد‌ه.شرکت اپل که د‌ر زمینه فناوری فعالیت می‌کند‌،‌ 1/181 میلیارد‌ د‌لار از د‌ارایی‌های خود‌ را د‌ر خارج از آمریکا نگه می‌د‌ارد‌ که نسبت به د‌یگر شرکت‌های این کشور د‌ارای بیشترین د‌ارایی د‌ر خارج است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون مالیات بر ارزش افزوده به بلایی بر جان مردم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،عزت‌الله یوسفیان‌ملا جمعه‌شب در مراسم افتتاح پارک روستایی در روستای نوده بخش دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: باید توجه به روستاها در اولویت فعالیت مسئولان قرار بگیرد.

وی با گرامیداشت روز ملی روستا، افزود: اگر در دولتی به روستاها توجه نشود در حقیقت به تولید، اشتغال، نوآوری در بین مردم روستا و اقتصاد پایدار توجه نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه دولت در چند سال گذشته تاکنون عمران، آبادانی و سازندگی در روستاها شدت پیدا کرده است، تصریح کرد: با آبادانی روستاها می‌توان با کاهش مهاجرت مردم از روستا به شهر، مهاجرت معکوس را شاهد بود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه باید بیشتر از گذشته به روستاها توجه شود، یادآور شد: در دولت یازدهم نیز توجه به روستاها در اولویت جای دارد.


رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک با بیان اینکه اتحادیه ها هر ساله با دغدغه مالیاتی روبه هستند گفت: سازمان مالیاتی اصناف را به سمت و سویی سوق می دهد تا منافع خودشان را تامین کنند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،سعید بیات زاده رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک دراین خصوص ابرازداشتند، با گلایه از افزایش مالیات بر اصناف گفت: در صورتی که هدف نهایی از دریافت مالیات عدم اتکا به درآمد نفتی است می توان با اعتماد سازی، آموزش و ایجاد بسترهای لازم برای بالا بردن توان اصناف از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

بیات زاده اظهار کرد: در این صورت است که دولت می توان به هدف مدنظر خودش دست پیدا کند و اصناف هم همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

وی به شرایط تورم و رکود حاکم بر بازار اصناف اشاره و بیان کرد: در این شرایط لازم است معافیت های مالیاتی متناسب با مسائل روز حساب شود.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک افزود: به دلیل اشرافی که روسای اتحادیه ها نسبت به وضعیت اصناف دارند شایسته است در تصمیم گیری ها در خصوص اصناف از نظر اتحادیه ها هم استفاده شود.


دولت بهار: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: 15 مهرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان 94 است.

به گزارش یایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علیرضا طاری بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده این سازمان گفت: 15 مهرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان 94 است.

طاری بخش خاطر نشان کرد:‌ مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون ،حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به سامانه WWW.EVAT.IR ارائه کنند.

وی با بیان اینکه، شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است، اظهار داشت: مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی‌شوند.


یک نماینده جمهوری خواه خطاب به کاخ سفید خواستار اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران شده است. «پل رایان» نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته مالیات در نامه ای به باراک اوباما سوالات جدی درباره مالیات بر شرکت های تجاری برای عدم معامله با ایران مطرح کرد که آیا کاخ سفید این قانون را بعد از توافق نیز اجرا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،رایان در نامه خود به اوباما از این مسئله اظهار نگرانی کرده است که دولت اوباما جریمه های مالیاتی از شرکت های معامله کننده با ایران را نیز حذف کند. وی از کاخ سفید خواست این جریمه ها حتی در صورت برداشتن تحریم ها برداشته نشوند.

وی خطاب به اوباما نوشت: این نظر که بتوانید با توافق هسته ای ایران را از برنامه های هسته ای خود منصرف کنید نظری غیر واقعی محسوب می شود. به عنوان مخالف توافق هسته ای با ایران به شما می گویم به جای مسیر گفتگو با ایران هسته ای باید در همکاری با کنگره ایران را برای تغییر رفتارش تحت فشار می گذاشتید.

با اینکه ایران چند مرحله از توافق هسته ای را اجرا کرده است آمریکا هنوز تحریم های اقتصادی علیه ایران را اجرا می کند. دولت اوباما گفته است قرار است تا ماه اکتبر تحریم های اقتصادی به طور کامل برداشته شود.

طبق توافق هسته ای، تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته می شود. این توافق از سوی جمهوری خواهان به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در همین راستا سناتورهای کنگره آمریکا هنوز درصدد اجرای تحریم های اقتصادی علیه ایران هستند که کاخ سفید با این تحریم ها مخالفت کرده است./مهر


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علی‌عسگری با اشاره به تصویب وابلاغ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، از اجرای قانون دریافت مالیات برخانه‌های خالی از ابتدای سال 95 خبر داد.

وی با بیان اینکه واحد مسکونی که مورد استفاده قرار نگرفته و یک سال از خالی بودن آن گذشته باشد، مشمول قانون دریافت مالیات خواهد شد، افزود: با اجرای این قانون شاهد ساماندهی به بازار مسکن تا حدی خواهیم بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد درباره اینکه دریافت مالیات از خانه های خالی چه تاثیری بر عرضه مسکن خواهد داشت،گفت: دریافت مالیات از خانه‌های خالی عرضه مسکن برای اجاره را افزایش خواهد داد.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در چند سال گذشته عبارت «مالیات بر ارزش افزوده» به دایره واژگانی بسیاری از مدیران، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و مردم اضافه شده است. مالیاتی که در کشورهای دیگر عنوان «مالیات بر مصرف» را بر خود دارد، در کشور ما نام و ماهیتی دیگر یافته است. مطابق آنچه در کشورهای دیگر اجرا می‌شود، هنگامی که فردی در چرخه خرید و فروش کالا ارزش افزوده‌ای بر کالایی اضافه می‌کند و در قالب تولیدکننده محسوب می‌شود، این مالیات را پرداخت نمی‌کند؛ اما در کشور ما شیوه زنجیره‌ای که برای اجرای این مالیات در نظر گرفته شده باعث شده تولیدکنندگان در اولین مرحله این مالیات را پرداخت کنند و امیدوار باشند در نهایت مصرف کننده نهایی نیز آن مالیات را پرداخت کند؛ اما چون در عمل اتفاق دیگری می‌افتد اعتراض تولیدکنندگان ایرانی و اصناف مختلف نسبت به اجرای فعلی این قانون به شدت افزایش یافته است، تا جایی که نمایندگان مردم در مجلس تصمیم گرفتند با اصلاح این قانون تا پیش از پایان عمر مجلس نهم این مشکل را که به اشتباه مقابل پای تولیدکنندگان قرارگرفته است، حل کنند.