پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از رسانه مالیاتی ایران، آگاهی مودیان از قانون مالیات‌های مستقیم کمک شایانی به آنان در عمل به وظایف و بهره‌مندی از تسهیلات قانونی می‌نماید. با اجرایی شدن اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 95، لزوم آشنایی مودیان مالیاتی از قوانین و مقررات جدید به‌منظور انجام صحیح تکالیف خود، هرچه بیشتر نمایان می‌شود. در ادامه مجموعه دانستنی‌های مالیاتی، مالیات حق تمبر را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.


سخنگوی وزیر بهداشت از تصویب مالیات بر سیگار و کالاهای آسیب رسان خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نخستین نشست خبری سال 95 که دیروز در سالن وزارت بهداشت برگزار شد بیان کرد: روز یکشنبه مصوباتی را در لایحه دائمی‌شدن احکام قانون برنامه داشتیم. طبق ماده 8 این مصوبه شورای امنیت سلامت غذایی دائمی‌شد. همچنین تصویب برنامه اجرایی سامانه خدمات جامع سلامت و امنیت غذایی به عهده این شورا قرار گرفت.

وی طبق ماده 9 این مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد که هر سال قبل از انتهای سال تعرفه بخش خصوصی و دولتی را با حق فنی واقعی یکسان اعلام کنند. همچنین آزمایش اجباری برای تایید سلامت کلیه رانندگان وسایل نقلیه مشمول بیمه سلامت شد.


اجرای قانون مالیات‌های مستقیم در حالی امسال کلید خورد که براساس قانون مذکور سازمان امور مالیاتی کشور اجازه ورود به حساب‌های بانکی افراد را دارد. «طبق ماده ۱۶۹ مکرر این قانون، به منظور شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان مالیاتی ایجاد می‌شود.»

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،ایجاد بانک اطلاعات مالیاتی کشور طی چند سال اخیر به عنوان یکی از نیازهای مالیاتی کشور مطرح شده که حال با اجرایی شدن این قانون عملیاتی می شود. طی این سال‌ها هر بار که موضوع ورود و سرکشی دولت به حساب‌های بانکی مطرح شده، افراد و شخصیت های مختلف دولتی، خصوصی، بانک‌ها، مقامات، کارشناسان اقتصادی، فعالان اقتصادی، مردم و غیره نسبت به آن واکنش های مختلفی داشته اند.


بخشی از پول بنزین در کشورهای مختلف بابت مالیاتی است که دولت‌ها از مصرف کنندگان می‌گیرند، این مالیات در برخی کشورها گاه نیمی از بهای بنزین را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، در ایران سهم مالیات از ارزش افزوده از نرخ نهایی بنزین 30 درصد است، میزانی که از سال 1387 تاکنون تغییر نکرده است، اگرچه افزایش نرخ بنزین طی این سال‌ها رقم نهایی مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده است.


قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: معافیت مالیات بر درآمد حقوق دو ماهه اول سال ۹۵ مطابق معافیت سال ۹۴ است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمد قاسم پناهی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۸۴ اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم، میزان معافیت مالیات بر درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع، هر ساله در قانون بودجه سنواتی مشخص می شود، گفت: حسب ماده ۸۵ قانون، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی در سال ۱۳۹۵، مازاد بر میزان معافیت تا هفت برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید بر اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، گفت: توجه به مالیات در کشور بدون افزایش پایه های مالیاتی می تواند بی نیازی از درآمدهای نفتی و حتی عدم تاثیرپذیری از شرایط و نوسانات منطقه را در پی داشته باشد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورمحمود شکری در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی و فرمایش رهبر معظم انقلاب در این باره به عنوان سند بالادستی برای رشد و پویایی کشور باید مدنظر تمامی مسئولان نظام باشد.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورخشایار حضرتی گفت: قانون مالیات برای ورزشکاران در کشور ما 10 درصد است که این قانون برای ورزشکاران رشته های پایه ناعادلانه است.
وی افزود: قرارداد ورزشکاران رشته های پایه نسبت به رشته های ورزشی پرطرفدار بسیار ناچیز است، این در شرایطی است که قانون مالیات برای همه ورزشکاران یکسان است به طور مثال شناگر تیم من که در سال 10 یا 12 میلیون تومان قرارداد دارد، همان 10 درصد مالیاتی را می پردازد که یک فوتبالیست با قرارداد یک میلیاردی تن به پرداخت آن می دهد.


به گزارش 
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورحضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۵ را سال «
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.