پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پرواضح است ، سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

دراین راستا اقدام جدید و در خورتحسین این سازمان بعداز برگزاری جشنواره فرهنگ مالیاتی،تقدیر از مودیان نمونه مالیاتی کشور بود که چندی پیش سازمان امورمالیاتی کشور از مودیان نمونه مالیاتی سال92 تقدیرکرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از رسانه مالیاتی ایران ، در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی و تشویق مودیان به تمکین داوطلبانه از قوانین مالیاتی، مودیان نمونه و خوش حساب سال 1392، با هماهنگی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

براساس این گزارش، در استان اردبیل از مدیران عامل شرکت های هیوا تجارت و جراحی نور شیخ صفی، در استان بوشهر از مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول، در استان خراسان رضوی از مدیران عامل شرکت های به صبا و تولیدی چسب سامد، در استان زنجان از مدیران عامل شرکت های سهامی عام صنعتی مینو، الکترود نوین میکا،صنعتی لایه سازی و روئین کاران الوند، در استان قزوین از مدیران عامل شرکت های دینه ایران، پارس حیان، البرز دارو و بهمن دیزل، در استان لرستان از مدیر عامل شرکت حمل و نقل مسلم بار، در استان مرکزی از مدیران عامل شرکت سیمان عمران انارک و باریج اسانس، در استان سمنان از مدیران عامل شرکت های کلران و شرکت فروسیلیس و در استان یزد نیز از مدیران عامل شرکت های الکترو کویر، چینی بهداشتی مروارید،سیم و کابل یزد و کاشی مسعود ایران به عنوان مودیان نمونه و خوش حساب سال 1392، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

درپایان و به نظر پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، با  گسترش اعتماد دوسویه بین سازمانهای مالیاتی و مودیان مالیاتی،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی و باتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) می توانند فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.

تهیه وتنظیم : مهدی حیدرپور

مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

برگرفته از پرتال سازمان امورمالیاتی کشور

نظرات (۱۴)

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پایین بودن نرخ تمکین مالیاتی،بالا بودن تعداد بخشنامه های صادره، ترکیب نامناسب درآمدهای مالیاتی وغیره، از نشانه‌های اولیه و بدیهی پیچیده بودن سیستم مالیاتی کشور بوده و لذا در نظام مالیاتی کشور می بایست تمهیداتی در خصوص تسهیل در فرآیند اخذ مالیات، شفافیت همه جانبه قوانین ومقررات مالیاتی(که نهایتاً منجر به اجتناب از صدور و ابلاغ مکرر بخشنامه‌های تکمیلی می‌گردد)، استقرار سیستم‌های متمرکز مالیاتی کشور و دسترسی آسان مؤدیان مالیاتی به سوابق مالیاتی خود صورت پذیرد.
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • درست است که سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویتبنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیاتمی‏کوشد، اما با گسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم کهافراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.
    پرواضح است ،اقتصاد زیرزمینی و فرار مالیاتی سرچشمه بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی و اقتصادی است و باعث ایجاد مشکلات پولی و مالی، نادرستی سیاستهای اقتصادی و نافرجامی تدابیر اجتماعی شده‌است. به عبارتی دیگر در اکثر کشورها، بخش عمده ای از منابع دولت، از طریق اخذ مالیات تأمین می گردد؛ ضمن اینکه سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت بوده و تعیین میزان آن ارتباط مستقیمی با سطح توسعه و ساختار فرهنگی و اقتصادی آنها دارد. پس بهتر از به پرداخت مالیات اهمیت بدهیم لطفا
    دستیابی به اقتصادی سالم و متکی بر منابع مالیاتی و بهره گیری موثر از ثروت ملی، بخشی از شاخصه‌های موثر در توسعه و پویایی نظام های اقتصادی به شمار می رود. در این میان، بهره گیری موثر از عنصر فرهنگ شاخصه‌ای است که توسعه اقتصادی بدون آن امکان پذیر نیست و با ارتقا فرهنگ مالیاتی می توان کشور را با تکیه بر درآمدهای مالیاتی اداره کرد.
    گفتنی است؛ اهمیت فرهنگسازی درخصوص مالیات یک استراتژی حیاتی و جدی است. اگر مودی مالیاتی و افراد جامعه بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند صرف آبادانی کشور و ایجاد امکانات رفاهی برای خودشان می شود با میل و رغبت بیشتر حاضر به مشارکت هستند در مقابل عدم توجه به ایجاد زمینه ی فرهنگ سازی و نپرداختن به موقع مالیات خسارات جدی را به بدنه اقتصاد وارد می‌کند. 
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • در یک حکومت مردم سالار ، در تمامی زمینه ها مردم ،خود را در آینده و سرنوشت دخیل دانسته و میبایست علاوه بر مشارکت در انتخابات جهت امور سیاسی به این باور نیز برسند که برای رفاه و آسایش بیشتر وآینده خود و فرزندانش مالیات پرداخت نمایند و پرداخت کم مالیات به منزله کاهش خدمات عمومی است و باور این مسئله افراد را تشویق به پرداخت مالیات بصورات داوطلبانه مینماید. که تمام این مطالب مستلزم اعتماد مردم به دولت میباشد که موارد بالا نشان دهنده اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی در کشور می باشد .
    به نظر بنده به عنوان یک مودی مالیاتی ،زمانی که قانون افراد را ملزم به پرداخت مالیات می کند، تبعیت از آن دلبخواه افراد نیست و همه می بایست به آن تمکین کنند و عدم تمکین به آن خلاف است و جرم به حساب می آید. این مساله در مورد همه کشورهای جهان صادق است.
    چرا بازیکنان فوتبال که با قراردادهای کلان با باشگاهها قرارداد می بندند ، مالیات خود را پرداخت نمی کنند ؟ شاید زورشان تنها به قشر کارمند می رسد که با این که شغل شریفی دارند ، مستقیما مالیات پرداخت می کنند .
    فرار مالیاتی طی این سال‌ها نیز ادامه یافته و اکنون نه‌تنها خبری از سقف قرارداد نیست، بلکه باشگاه‌ها دو نوع قرارداد را تنظیم کرده و تازه برای به دست آوردن دل بازیکنانشان، متعهد شوند که مالیات آنها را نیز خود پرداخت می‌کنند.
    توسعه فرهنگ مالیاتی در ایران همواره با موانعی مختلف از جمله موانع تاریخی روبه رو بوده است. این در شرایطی است که ایران جزو کشورهایی است که همواره هزینه های دولت از مردم گرفته می شد.
    نمی توان در عرض سه یا چهار سال یک رویه 1400 ساله را تغییر داد. برای توسعه این فرهنگ نیاز به عزم جدی، ارائه آموزش های لازم، ارشادات روحانیون، ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی، سریال ها، تبیین ارتباط بین وجوه شرعی و مالیات هاست. چون برخلاف عده ای که فرهنگ را خارج از اقتصاد می دانند، فرهنگ یک عامل مهم در اقتصاد است که به واسطه آن می توان برخی مشکلات اقتصادی را حل کرد.
    برای اینکه مردم به رسالت مالیات در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی است. اما اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به سرمایه گذاری و آگاهی دادن مردم به نتایج و آثار مثبت آن دارد. مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است و تنها در چنین شرایطی است که مردم ارایه اظهارنامه را تکلیف دانسته و پرداخت به موقع مالیات و بها دادن به سیاستهای اقتصادی و مالیاتی را، یاری نمودن دولت در قبال برنامه های اقتصادی مقاومتی خواهند دانست.
    یک لحظه به این فکر کنید که روزی بگذرد و خبری، اطلاعیه ای، تفاهم نامه ای، ... از شورای مالیاتی در سایت سازمان مشاهده نکنیم آنگاه احتمالا همه احساس یک نوع خلاء و توخالی بودن خواهیم کرد. عادت کرده ایم دیگر.
    میدونید آقای محترم راستش من وقتی این مطالبو می خونم یاد چیزایی میفتم که تو کتاب و قصه و فیلم هست ولی واقعیت نداره. ملت همه فلسفه واقعی مالیاتو میدونن مسئله اینه که واقعا این مالیات از توانمند به ناتوان میرسه یا نخیر سیرش یه چیزیه عجیب غریب و از ناتوان به دزد به میرسه. آخه این مملکت اگه کارش رو اصول بود که این همه اختلاسای نجومی تو نظامداراش دیده نمیشد. تو رو خدا دست رو دل مردم نذارید.
    سلام ؛

    وبلاگ خوبی داری ، این مطلبت را هم خوندم جالب بود .

    اگه تونستی یه سری به سایت من هم بزن و نظرت را بگو .

    سرزمین آریایی - Http://ariae.ir

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی