پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۳۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،نکند حواست پرت شود پای دستگاه ملخی و کاغذها مثل حواست پرت شوند توی هوا و در مرکبدان فرود بیایند و تا پنبه‌های توی گوش‌هایت یادشان برود که باید جلوی سرسام صدای ملخ آهنی را بگیرند و تو را به خودت بیاورند، ۳۰۰، ۴۰۰ کاغذ را باطل کرده باشی. حالا فکرش را بکن، همین حواست پای دستگاه برش دستی... پرت... نه، خدا نکند.

کارگر چاپخانه‌بودن و ماندن؛ مسئله این است. محمود دولت‌آبادی گفته است در نوجوانی کارگر چاپخانه بوده؛ از اوی قصه‌نویس تا کارگرهای چاپ امروزی چه فاصله‌ای طی شده است؟ دغدغه این گزارش، مسائل مربوط به کارگران چاپ است؛ کارگرانی که برای راحت‌تر پیدا کردن‌شان لازم است کمی در ظهیرالاسلام، فردوسی، بهارستان یا انقلاب قدم بزنی و هر جا که شنیدی از پایین پله‌های یک ساختمان - که اغلب روی تابلوی مغازه کناری‌اش نوشته چاپخانه - سر و صدای زمخت نفس‌نفس‌زدن دستگاه‌های چاپ بلند است، بروی داخل و آنها را ببینی که مشغولند به حروف، به کلمه‌ها و تصاویر، اما احتمال اینکه گزارشگران اجتماعی یا خبرنگاران حوزه چاپ رسانه‌ها بارها به سراغ کارگران این راسته‌های چاپ در تهران آمده باشند، بسیار است.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم تاثیرگذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در تنظیم لایحه مالیات بر ارزش افزوده  تاکید کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، "علیرضا نوای‌باغبان"، در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این که برنامه ششم توسعه این روزها، در حال تدوین در هیئت‌دولت است، اظهار کرد:  طبق قانون مجلس، بخشی از مالیات ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها است که همه‌ساله توسط اداره دارایی، به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود، با این حال، در برنامه ششم توسعه این موضوع در اختیار استانداری‌ها قرار داده شده است.

نوای‌باغبان با پیش‌بینی این‌که استانداری‌ها، در خوشبینانه‌ترین وضعیت ممکن، این سهم را با کسر حداقل یک‌پنجم در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهند داد، یادآور شد: در هشت ماه اخیر با پیگیری‌های شهردار، 100 میلیارد تومان از این محل برای شهرداری تبریز اخذ شده است که این درآمد، معادل 10 درصد کل بودجه و 20 درصد بودجه نقدی است.


رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل خواستار حل مشکلات بیمه و مالیاتی جامعه دریایی شد.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،مسعود پل مه در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهر سازی ، مدیران ارگان ها و انجمن های دریایی برگزار شده بود طی سخنانی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در دوران لغو تحریم ها خواستار استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی شد و گفت: جامعه دریایی انتظار دارد برای حل و فصل بیمه و مالیات در حوزه دریا و بندر پیگیری های لازم از سوی مسئولین اجرایی صورت گیرد. 

دبیر علمی نهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی ایران، با تاکید بر اینکه مالیات بهترین ابزار سیاست مالی با کارکردهای مهمی همچون تخصیص و توزیع درآمد است، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور،یک سازمان اجرایی به گستردگی کل اقتصاد کشور است.


برنامه‌های رئیس سازمان امور مالیاتی ناتمام می‌ماند؟

مقاومت رئیس سازمان مالیاتی در مقابل فشارهایی که در سالیان اخیر از جانب برخی فعالان اقتصادی برای اجرای مالیات ارزش افزوده وارد شد، در رشد چشمگیر درآمد مالیاتی دولت بی‌تأثیر نبوده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از چندی پیش که شایعه برکناری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مطرح شد، هم‌زمان شائبه‌هایی درباره علت این برکناری قوت گرفت.
شواهد موجود نشان می‌داد فشارها برای برکناری رئیس سازمان مالیاتی، نه به دلیل ناکارآمدی یا سوءمدیریت بلکه اتفاقاً به علت محکم‌کاری در مدیریت بوده است.
از ماه‌ها پیش برخی فعالان اقتصادی به شدت از سخت‌گیری سازمان مالیاتی در اخذ مالیات گلایه می‌کردند و با توجه به روابط حسنه برخی فعالان اقتصادی خصوصاً اعضای اتاق بازرگانی با مقامات دولتی، این طور به نظر می‌رسید که لابی‌هایی از جانب این افراد برای تغییر سیاست‌های سفت و محکم سازمان مالیاتی یا برکناری رئیس سازمان مالیاتی در جریان است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: مالیات برخانه های خالی یک قلاب سردر گم است و مکانیزم طراحی نامناسبی دارد.

 به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی درخصوص مالیات برخانه های خالی گفت: دولت می‌تواند این نوع مالیات را بر اساس قوانین و مقررات برای اداره کشور به کار گیرد اما مکانیزم‌های طراحی شده آن مناسب نیست و قوانین و مقررات آن با سایر کشورها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه قانون یک قلاب سردرگم و پیچیده است و به خاطر اجبار از لحاظ شرعی هم مشکل پیدا می‌کند ادامه داد: مالیات برخانه های خالی به شکلی که نوشته شده است قابل اجرا نیست زیرا هرکس می‌تواند دلیل خود را برای این کار بیاورد مثلاً بگویند چندماه یکبار اینجا مستقر می‌شوم یا اینکه برای فرزندم آن را نگه داشته‌ام.


 به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،وزیر اقتصاد با تشریح سیاست‌های جدید اقتصادی در پساتحریم، گفت: بیش از ۴۳ درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور از پرداخت مالیات معاف است.

طیب نیاگفت: در دو دهه اخیر برای توسعه نظام مالیاتی کشور تلاش و اقدامات زیادی انجام شده که با هیچ برهه از تاریخ اقتصاد ایران قابل قیاس نیست؛ با این وجود به دلیل فقدان پایگاه اطلاعات اقتصادی و مالی معافیت های مالیاتی گسترده و مکانیزه نبودن کامل سیستم مالیاتی، مالیات هنوز به جایگاه واقعی خود در اقتصاد به عنوان یک ابزاز تامین مالی پایدار برای دولت و ابزار سیاست گذاری اقتصادی دست نیافته است.


افشین قطبی بابت مالیات زمان حضورش در پرسپولیس تحت پیگیرد است و این مساله باعث شد او برای مراسم مادرش نیز موفق به حضور در ایران نشود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علی اکبر طاهری درباره پرونده مالیاتی سرمربی سابق پرسپولیس و تعهدات این باشگاه گفت: متأسفانه ادعاها زیاد است. ما در همین رابطه با یکی از نزدیکان افشین قطبی تماس گرفتیم و اعلام کردیم اگر مستنداتی در این زمینه وجود دارد آنها را بیاورند تا این مسائل را به صورت حقوقی پیگیری کنیم، حتی دو جلسه هم در این رابطه برگزار شد و مستندات را بررسی کردیم که مشخص شد این مستندات حقی را ایجاد نمی‌کند.


وزیر اقتصاد با تشریح سیاست‌های جدید اقتصادی در پساتحریم، گفت: بیش از ۴۳ درصد کل تولید ناخالص داخلی کشور از پرداخت مالیات معاف است
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، علی طیب نیا در پیامی به نهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران گفت: در دو دهه اخیر برای توسعه نظام مالیاتی کشور تلاش و اقدامات زیادی انجام شده که با هیچ برهه از تاریخ اقتصاد ایران قابل قیاس نیست؛ با این وجود به دلیل فقدان پایگاه اطلاعات اقتصادی و مالی معافیت های مالیاتی گسترده و مکانیزه نبودن کامل سیستم مالیاتی، مالیات هنوز به جایگاه واقعی خود در اقتصاد به عنوان یک ابزاز تامین مالی پایدار برای دولت و ابزار سیاست گذاری اقتصادی دست نیافته است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به نقل از خبرگزاری شانگهای، در پی تصمیمات مسئولان برای ارتقای صنعت بیمه چین شهروندان چینی با خرید بیمه عمر از اول ژانویه سال آتی معاف از مالیات خواهند شد.

طبق بیانیه کمسیون بیمه چین شهروندان شهرهای بزرگی چون شانگهای، پکن و... با پرداخت حداکثر 200 یوان (31 دلار) در ماه برای خدمات بیمه عمر از طرح آزمایشی معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

گفته می شود در این طرح افرادی با درآمد ماهانه 5200 یوان تا هشت هزار یوان قادر خواهند بود تا 20 درصد از مالیات بر درآمد خود را با خرید بیمه عمر پس انداز کنند.


در جلسه هیأت دولت، سید‌کامل تقوی نژاد به عنوان رئیس جدید سازمان مالیاتی کشور از هیأت وزیران رای اعتماد گرفت.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیأت دولت،‌ عصر روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.
رییس جمهور در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد سالم نیازمند حرکت به سمت تامین مالی هزینه های دولت با کاهش اتکا به نفت است، گفت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که با افزایش سهم مالیات ها در بودجه دولت، بودجه مورد نیاز تحقق یابد.

اکنون که موافقت‌نامه‌ی موسوم به «برجام» پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیّت ملّی، سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده لازم میداند، که می باید فرصتهای کافی برای رعایت و حفظ منافع ملّی و مصالح عالیه‌ی کشور در اختیار داشته باشیم.

بنابراین به نظر می رسد که این روزها اقتصاد ایران حال هوای دیگری دارد، گویا همه چیز در بخش اقتصاد می خواهد تغییر کند و کشور را به بهار اقتصادی ببرد. در بعضی موارد جنب جوش هم دیده می شود فعالان اقتصادی و تجار منتظرند تا بهار اقتصاد با اجرای برجام در ایران اتفاق بیفتد. در این روزها، وزیر محترم اقتصاد، خبر از حذف قوانین و مقرارت زاید را می دهد. مثل این است که می خواهد در اقتصاد ایران خانه تکانی رخ دهد .

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،مقام عالی وزارت می فرمایند که کمیته ای تشکیل داده تا قوانین دست و پا گیر را حذف کند . اما به موازات همین اظهارات، سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یکی از ارکان زیر مجموعه اش، خود را برای اجرای قانون جدید مالیاتها آماده می کند، تا با اختیاراتی که قانونگذار بر اساس پیشنهادات سازمان امور مالیاتی به او داده اجرا کند. قرار است سرکی هم به حساب های مالیات دهندگان داشته باشد، و شاید هم در بعضی از موارد بقیه مودیان مالیاتی را بگیرد، البته در همین اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم موافقان و مخالفانی هم دارد .


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه فردای این کمیسیون برای بررسی سیاست‌های مالیاتی دولت در سال‌ آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه فردای کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یابد.


با توفیق در مذاکرات در آستانه حذف تحریم ها قرار گرفتیم و این امر زمینه تعامل هر چه بیشتر شرکت های بیمه ایرانی و خارجی را فراهم می کند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی که در بیست و دومین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه جزو لاینفک نهادهای مالی است که به رشد اقتصادی و ارتقا رفاه عمومی کمک می کند البته سرمایه گذاری و تولید با یکدیگر ارتباط دارند و یکی از خدمات صنعت بیمه نیز پوشش ریسک ها و خطرات است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشوروبه نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی؛علی طیب نیا دراین خصوص اظهارداشتند: این پوشش ها خطرات آینده را پیش بینی پذیر می کند و تاثیر مثبتی در سرمایه گذاری و رشداقتصادی ایفا می کند و برای خانوارها نیز با افزایش اطمینان و افزایش رفاه اجتماعی ایجاد می کند.


با تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده، کارکنان با مجموع درآمد 15 میلیون و 600 هزار تومان در سال از پرداخت مالیات حقوق معاف خواهند شد.
گر چه هنوز لایحه بودجه سال 1395 نهایی نشده است، اما با تصویب کلیات لایحه در جلسه روز گذشته هیات به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دولت سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت نیز تعیین شد.
بر این اساس مقرر شده که سقف معافیت مالیاتی تا 15 میلیون و 600 هزار تومان در مجموع درآمد سالانه افزایش یابد. این در حالی است که در بودجه سال جاری سقف معافیت مالیاتی 13 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده بود.

 مدیر کل سابق دفتر اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید: مالیات سبز مالیات جدیدی است که از سال 2000 میلادی در جهان رایج شده است، اما نام این مالیات جدید که در قانون مالیات بر ارزش افزوده ذکر شده مالیات سبز نیست بلکه مالیات بر کربن است.

مدیر گروه مطالعات و پژوهشهای حقوق اقتصادی و بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی گسترش پایه مالیاتی را یکی از دلایل موفقیت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: باید در اجرای این قانون سیستم اعتدال رعایت شود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،امیرهوشنگ فتحی­ زاده در میزگرد "نقدی بر طرح دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده " که با حضور مدیران و اعضای هیات علمی موسسه برگزار شد افزود: «سال 1366 نخستین قدم برای تدوین قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور برداشته شد. »


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،بحث مالیات جایگاه مهمی در برنامه ریزی‌های دولت داشته و باید دانست که این مقوله همواره در نظام تولید و کار کشور تاثیر گذار بوده است. از آنجا که در گذشته های دور و سالهای پیش از انقلاب ،به دلیل وجود درآمدهای نفتی و تکیه بر این نعمت خدادادی ، تاکید زیادی بر پرداخت مالیات نمی شد و دولتها هم معمولا بودجه های سالانه خود را مبتنی بر درآمدهای نفتی تنظیم می کردند، لذا جایگاه واقعی مالیات در افکار عمومی شناخته نشده بود.

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،اقتصاد بیمار ایران، چند سالی است که با رکود گسترده‌یی دست و پنچه نرم می‌کند. رکودی که به بسیاری از بخش‌های مختلف تولیدی کشور رسوخ کرده و تاکنون نیز راهکاری اصولی برای خروج از آن پیدا نشده است.

 اما در این میان مشکل بزرگ‌تری نیز برای واحدهای تولیدی که در دوران رکود وضعیت بغرنج‌تری دارند نیز وجود دارد. در تمام دنیا، زمانی که رکود بر بخش‌های مختلف اقتصاد حاکم می‌شود، سهل‌گیری در اخذ مالیات صورت می‌گیرد نه سختگیری. سهل‌گیری‌هایی که دامنه آن از تخفیف‌های مالیاتی تا معافیت‌های مالیاتی متغیر است.


 پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: گروه بازرسی کل ویژه امور بازسازی افغانستان اعلام کرد: پنتاگون حدود 150 میلیون دلار از وجوه مالیات دهندگان را برای ساخت ویلاهای شخصی مجهز به سامانه امنیتی و تلویزیون های صفحه تخت برای کارکنان دولتی آمریکا در افغانستان و همچنین برگزاری ضیافت به مناسبت های خاص هزینه کرده است.

از اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در این باره بازخواست شده است چرا «کارگروه عملیات تجاری و ثبات» پنتاگون  به جای اینکه کارکنان خود را در پایگاههای نظامی یا دیپلماتیک اسکان بدهد، حدود یک پنجم بودجه خود را صرف احداث و تجهیز ویلاهای گرانقیمت در کابل برای آنان کرده است.


شاغلان و مشمولان قانون کار در طول ماه مزایایی را به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می کنند که برای افراد مختلف این ارقام متفاوت است. کمترین میزان پرداختی به هر مشمول قانون کار در سال‌جاری ماهیانه ۷۱۲ هزارتومان است که البته به این رقم حق بیمه نیز تعلق می گیرد و در نهایت دریافتی حداقل بگیران قانون کار کمتر از ۷۱۲ هزارتومان در هر ماه است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در بند ۵ ماده ۹۱ قانون مالیات های مستقیم تکلیف عدم دریافت مالیات از سنوات کارگران روشن و آمده است: حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری و پایان خدمت و خسارت اخراج و بازخرید خدمت و وظیفه یا مستمری پرداختی به وراث و حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده از پرداخت مالیات معاف است.