پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۲۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دکتر شهرام غفاری روز چهارشنبه در اولین نشست تخصصی اقتصاد پیشگیری در دیابت، گفت: با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت که مقابله با دیابت است، مجلس می تواند مصوبه ای داشته باشد تا صنف قنادی ها یک درصد از تولید خود را برای مبتلایان دیابت بپردازند.

وی افزود: درحقیقت شیرینی فروشی هایی که بطورمثال زولبیا و بامیه را کیلویی ۱۲ هزار تومان می فروشند می توانند یکصد تومان آن را به عنوان جریمه (sin tax) به نظام سلامت بپردازند و حتی بیمه ها می توانند پیش قدم شوند و این صنوف را شناسایی کنند.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید رضا نوربخش مدیرکل امور مالیاتی یزد با بیان اینکه خوشبختانه صاحبان مشاغل استان در سال جاری به‌خوبی تکالیف مالیاتی خود را انجام داده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 44 هزار و 503 اظهارنامه مالیاتی از سوی صاحبان مشاغل ارائه شد که امسال این میزان با رشد 1/5 درصدی به 46 هزار و 754 مورد افزایش یافت.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،صنعت ساختمان در چند سال گذشته با رکود عمیقی روبرو شده که این رکود علاوه بر کاهش تولید ساختمان بر خریداران و فروشندگان مسکن هم تاثیر زیادی گذاشته و این بخش را با بحران مواجه کرده است.

هرچند که مشکلات این بخش به دلیل رکود چندان برجسته نشده است؛ اما به طور حتم در درازمدت علاوه بر مشکلات مالی که به تولیدکنندگان مسکن تحمیل می‌کند، نیاز متقاضیان مسکن را هم پاسخگو نیست و بازار را با چالش بیشتری مواجه خواهد کرد.

براین اساس، در  چنین شرایطی که وزارت راه و شهرسازی هم سعی دارد با اجرای سیاست‌هایی در بخش اعطای وام، قدرت خرید متقاضیان را افزایش دهد، از دیدگاه تولیدکنندگان مسکن، اعمال برخی سیاست ها منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

در واقع، رکود صنعت ساختمان قیمت مسکن را در چندسال اخیر کاهش داده اما بازهم قیمت مسکن بالاتر از توان خریداران است به همین دلیل رونقی به دنبال این کاهش قیمت ها اتفاق نیافتد و این بخش همچنان با مشکلات زیادی روبرو است که افزایش قیمت تولید هم می‌تواند ضربه دیگری را به این بخش وارد کند.


معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد : 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمد تقی پاکدامن اعلام کرد: براساس قانون مالیات های مستقیم، 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود. وی با بیان اینکه، شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است، اظهار داشت: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی توسط اشخاص حقوقی ، موجب تعلق جریمه ای معادل 40 درصد مالیات متعلق خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی خواهد بود.


با فرهنگسازی مالیاتی علاوه بر ایجاد بستر اجرای سیاست های اقتصادی موجبات ثبات اقتصادی را نیز فراهم می کنیم.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،محمد سلمانی تامین هزینه های مالیاتی دولت و حرکت به سمت ثبات اقتصادی را از وظایف یک نظام مالیاتی کارآمد دانست و گفت: در صورت عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی، از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آمده و به شفاف سازی و وصول مالیات نیز کمک کرده ایم که این خود موجب می شود تا اقتصاد کشور بر پایه مالیات استوار شود و از تحمیل آثار سوء به کشور جلوگیری شود.

سلمانی با اشاره به وابستگی کشور به نفت و تحریم دشمنان و پایین آوردن فروش گفت: باید هزینه های کشور را از محل مالیات تامین کرد و نفت را برای سرمایه گذاری های بلندمدت در برنامه قرار داد.


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: براساس قانون مالیات های مستقیم، 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،غلامرضا شریفی با بیان اینکه، شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است، افزود: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی توسط اشخاص حقوقی ، موجب تعلق جریمه ای معادل 40 درصد مالیات متعلق خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی خواهد بود.


معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد : 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از رسانه مالیاتی ایران، محمد تقی پاکدامن، معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: براساس قانون مالیات های مستقیم، 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال 1394 است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود. 


یکی از دلایل عدم استرداد به موقع مالیات برخی از مودیان، ظهور و بروز پدیده کدفروشی و جعل اسناد مالی مرتبط با اجرای قانون است که در رابطه با اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده رخ داده است.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1387 تصویب و به صورت آزمایشی به اجرا درآمده، اما تاکنون که حدود 7 سال از اجرای آن سپری شده، بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای دقیق و صحیح این قانون ایجاد نشده و شیوه کنونی اجرای آن به نوعی با بخشهای مختلف اقتصادی به‌ویژه بخش تولید کشور، همراه و سازگار نشده است.
به همین منظور، مشکلات و چالش‌های اجرای این قانون درخصوص برخی صنایع تولیدی منتخب کشور ازجمله صنعت تولید فرش دستباف، صنعت تولید لوازم خانگی و صنعت تولید محصولات غذایی و لبنی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفتند.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور:قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1387 تصویب و به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمد، اما تاکنون که حدود 7 سال از اجرای آن سپری شده، بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای دقیق و صحیح این قانون ایجاد نشده و شیوه کنونی اجرای آن به نوعی با بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بخش تولید کشور، همراه و سازگار نشده است. به همین منظور، مشکلات و چالش‌های اجرای این قانون درخصوص برخی صنایع تولیدی منتخب کشور از جمله صنعت تولید فرش دستباف، صنعت تولید لوازم خانگی و صنعت تولید محصولات غذایی و لبنی در گزارشی مورد مطالعه قرار گرفته است.


یک مقام مسئول کارگری با تاکید بر لزوم کاهش بیشتر نرخ سود تسهیلات بانکی، پیشنهاد کرد که دولت برای حمایت از تولید داخل، با کارخانه‌ها شرط کند در ازای عرضه تولید با کیفیت و مرغوب به مدت دو سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف شوند.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،غلامرضا عباسی اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می توان کارخانه‌ها و بنگاه‌های در حال رکود و تعطیلی را احیا کرد معافیت از پرداخت عوارض و مالیات است و دولت می‌تواند در یک برنامه زمانی دو تا پنج ساله کارخانه‌ها و مراکز صنعتی که تولیدات کیفی و مرغوب و حتی دارای قابلیت صادراتی دارند به مدت دو سال از پرداخت مالیات و عوارض معاف کند.

     


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور:مالیات بر ارث، مالیات بر اموال ودارایی هایی است که در نتیجه فوت شخص اعم از واقعی یا فرضی انتقال می‏یابد،سپرده های بانکی، اوراق مشارکت، سهام،حق امتیاز، وسایل نقلیه،املاک، اموال ودارایی های خارج از کشور بخشی از موارد شمول مالیات بر ارث هستند. نرخ مالیات بر ارث بسته به نوع اموال ودارایی ها ونسبت وراث با متوفی متفاوت است.در قانون پیشین، مالیات بر ارث دارای هزینه اداری بالایی بود، چنانچه هزینه‏هایی را هم که به مودیان تحمیل می شد در نظر بگیریم وصول این مالیات مقرون به صرفه نبود از طرف دیگر دشواری هایی نیز برای وراث داشت.دراصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394 این کاستی ها از بین رفته و فرایند پرداخت مالیات تسهیل شده است.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 15 تیرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه بهار 95 است.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علیرضا طاری بخش خاطر نشان کرد:‌ مطابق قانون ، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده،حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR ارائه کنند.

طاری بخش با بیان آنکه، شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است، اظهار داشت: مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی شوند.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در سه ماه سال جاری در مقایسه با پیش‌بینی بودجه ۱۱۱درصد تحقق پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در بهار امسال نسبت به پیش‌بینی بودجه 1395 معادل 111 درصد تحقق پیدا کرده است، گفت: این عملکرد در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل از رشد نسبتاً خوبی برخوردار است. معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اینکه بعدا از 7 سال از اجرای آزمایش قانون مالیات بر ارزش افزوده،‌ لایحه اصلاح این قانون در چه مرحله‌ای است، گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلاً در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است و مراحل نهایی را طی می‌کند که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری در قالب لایحه‌ای از سوی دولت تقدیم مجلس شود.


مجاوری، مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: این مجموعه با کسری بودجه و حجمی از مطالبات معوق معلمان روبروست؛ باید اقتصاد آموزش و پرورش را احیاء کنیم البته این امر به تنهایی و از طریق دولت امکان پذیر نیست.// در قانون شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری ها مکلف به تخصیص ۵ درصد از عوارض نوسازی به آموزش و پرورش شده‌اند که لازم است با شفافیت بیشتری کنار ما قرار بگیرند و این عوارض را به آموزش و پرورش بپردازند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به قانون دریافت مالیات از نهادها به نفع آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: جا دارد دستگاه‌های ناظر از مجلس گرفته تا سازمان امور مالیاتی و دیوان محاسبات به کمک این وزارتخانه بیایند تا دستگاه‌هایی که مشمول پرداخت مالیات به وزارت آموزش و پرورش شده‌اند مالیات خود را پرداخت کنند.


بررسی ها نشان می دهد هر چند سهم مالیات ها در درآمدهای دولتی از 72.6 درصد در سال 1393 به 70.5 درصد در سال گذشته کاهش یافته است اما همچنان سهم مالیات ها از تامین درآمدهای کشور در این دوره زمانی نسبت به یک دهه گذشته قابل قبول بوده است .

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دولت یازدهم افزایش سهم مالیات ها از درآمدهای دولت را در دستور کار قرار داده است . بر این اساس افزایش سهم مالیات در تامین درآمدی از ابتدای دولت یازدهم نسبت به دوران تصدی دولت پیشین رو به افزایش گذاشت و از محدوده 60 درصدی به کانال هفتاد درصدی ورود پیدا کرد .


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» به تشریح دستاوردهای مبارزه با فساد و فرارمالیاتی برخی شرکت ها پرداخت. 

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،رئیس سازمان بازرسی کل کشوردرباره فرارهای مالیاتی و شرکتی که ۴۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته، تصریح کرد: فرار مالیاتی داریم که برخی افراد ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت داشتند. فقط ۲ شرکت فعال داشتند. فاکتور‌سازی می‌کنند. یک سرمایه‌دار دلال متخلف در بانک‌ها حساب باز می‌کند. فردی را از روستا یا جاهای دیگری که پول ندارد، می‌آورند. در پرونده‌ای یک فرد روستایی در بندرعباس کشف شد که چند میلیارد دلار پیمان کرده بود و فرش صادر شده بود. من حکم جلب دادم. عموما قضات نیابت می‌دهند. من حکم جلب را صادر کردم و گفتم بدون اینکه تفهیم اتهام شود بیاورید تهران. شخصی را آوردند که توبره‌ای پشتش بسته بود.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور میزان معافیت مالیات بردرآمد حقوق سال 1395 را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در بخشنامه صادره از سوی سیدکامل تقوی نژاد آمده است: با عنایت به بند (الف) تبصره (6) قانون بودجه سال 1395 کل کشور که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3/12/1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1395 ، مبلغ یکصد و پنجاه و شش میلیون ( 156000000) ریال در سال تعیین گردیده است