پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

همانگونه که شما خواننده فهیم می دانید،دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود. اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند!بنابراین پرس و جو درباره پردرآمدترین مشاغل حال حاضر ایران را آغاز کردیم و فهرستی که همراه با توضیح می خوانید حاصل همین جست و جو میان جامعه محافظه کار ایران است!

درتکمیل مقدمه عنوان شده پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور خاطرنشان می نماید،«تاریخ را که نگاه می‌کنیم، نبرد طبقات است؛ چه فقیر با غنی و چه رعیت با ارباب و این امری عادی است. در کشور ما که محرومیت بیش از اندازه در مقابل اختلافات طبقاتی وجود دارد و عده زیادی از جوانان و مردم در بیکاری و فقر به سر می‌برند و باید برای یک لقمه نان و کسب درآمد از صبح تا شب کار کنند اینگونه کنش‌های اجتماعی امری طبیعی است.

وجود طبقه اجتماعی یک پدیده اجتماعی است و در همه جای دنیا وجود دارد و همه جا نیز مردم از ثروتمندان دل خوشی ندارند. در کشور ما نیز مردم فکر می‌کنند که هرکس پولدار است به واسطه اختلاس و فساد این پول را بدست آورده است و چون خودشان دستشان به جایی بند نیست لذا هرموقع ببیند بلایی نیز برسراین قشر از مردم آمده است خوشحال می‌شوند و فکر می‌کنند حق آن‌ها را خورده‌اند. البته همه این رفتار‌ها ناشی از اقتصاد بیمار جامعه است و چون اقتصاد بیمار است مردم نمی‌توانند درست فکر کنند و نسبت به پولدارهای جامعه خوش بین باشند.»حال بایستی به بخش مهمی از این یاداشت اشاره شود که پردآمدها چه اشخاص یا شغل هایی هستند.

طبق آخرین مستندات منتشرشده در رسانه های نوشتاری و دیداری پردرآمد ترین شغلهای ایران به شرح ذیل می باشند.

متخصص کامپیوتر

درآمد متوسط: سالانه ۳۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

متخصص و جراح زیبایی

درآمد متوسط: سالانه یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان 

وکیل خانواده

درآمد متوسط: سالانه ۷۲ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه n میلیون تومان بسته به پرونده هایی که گیرتان بیاید

بازیگر سینما و تلویزیون

درآمد متوسط: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۵۰۰ میلیون تومان

مربی و بازیکن فوتبال

وضعیت پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال در ایران شاید در حد سایر کشورهای مطرح در قاره آسیا نباشد اما بازهم بازیکنان و مربیان طراز اول فوتبال سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نمی کنند.

حال آنکه با این درآمدهای نجومی طبق آخرین اخبار حوزه مالیات کشور بیشترین فرارهای مالیاتی در بین این افراد شناسای شده اند در صورتی که مالیات در نظرگرفته شده شاید در این درآمدهای نجومی اصلا به چشم نیایید با این اوصاف این فرارمالیاتی انگار در کنار درآمد های نجومی یه نوع کلاس کاری محسوب می شود.

در این بین کارشناسان حوزه مالیاتی براین باورند که این افراد خود را مکلف به پرداخت مالیات میداند اما از پرداخت آن خود داری میکند و متاسفانه در کشور عمده فرار مالیاتی و کتمان درآمدها مربوط به بخش بازرگانی تجارت و بازار است  که حدود 20 درصد فرار مالیاتی وجود دارد که معادل 11 هزار میلیارد تومان است.

دراین راستا یک جامعه شناسان می گوید، مردم وقتی یک پزشک ، یک چهره ورزشی و یک چهره هنری  را می بینند ،فکر می کنند اینها خدوم مردم هستند و کمتر تصور می کنند که برخی از اینها ظاهرشان خدمت گذاری است و باطنشان جمع آوری پول است وقتی خودروهای میلیاردی راسوار می شود مردم می فهمند که اینها خدمتگذار واقعی نیستند والا خدمتگذار واقعی که اینگونه مال اندوزی نمی کند و سوال می شود این افراد در راه توسعه و پیشرفت کشور آیا کاری می کنند آیا این همه مالیات بدهید تا کشورآباد شود و رفاه اجتماعی بیشتر شود و... آیا گوش می دهند و برای آنها اهمیت دارد .واقعیت ماجرا این است که برخی از آنان معتقداند ،پول‌هایی که از طریق مالیات‌ها گرفته و هزینه می‌شود ،این افراد احساس می‌کنند که مربوط به پول مالیات نیست و پول نفت است. برای برخی این سوال پیش می‌آید که پول مالیات در کجا هزینه می‌شود و من چرا باید مالیات پرداخت کنم. 

حال آنکه وقتی با این اتفاقات برخی موضوعات افشا می شود مردم نسبت به همراهی و همدلی آنان برای داشتن ایرانی آباد دلسرد می شوند. 

درپایان و به نظر نگارنده " مهدی حیدرپور " یکی از ریشه های تورم در اقتصاد فرار مالیاتی است که با تاثیر بررفتار مصرف کننده و تولید کننده اثر مستقیمی بر فضای کسب و کار خواهد داشت .
پس با گسترش اعتماد دوسویه بین سازمانهای مالیاتی و مودیان مالیاتی،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی و باتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) می توانند فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.
برگرفته از پایگاه سبک زندگی و اخلاق اسلامی
بازنشر این مطلب در :

نظرات (۱۴)

سلام و خداقوت

مطلب خوب شما  در حرف تو منتشر شد.

 http://www.harfeto.ir/?q=node/43000

موفق باشید

یاعلی. التماس دعا

  • گلستان بلاگ
  • سلام

    با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

    این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا

    من هم معتقد ام : ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی و باتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) می توانند فرهنگی را در جامعه گسترش دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند
    بهره گیری موثر از عنصر فرهنگ شاخصه‌ای است که توسعه اقتصادی بدون آن امکان پذیر نیست و با ارتقا فرهنگ مالیاتی می توان کشور را با تکیه بر درآمدهای مالیاتی اداره کرد.
    دستیابی به اقتصادی سالم و متکی بر منابع مالیاتی و بهره گیری موثر از ثروت ملی، بخشی از شاخصه‌های موثر در توسعه و پویایی نظام های اقتصادی به شمار می رود.
    اهمیت فرهنگسازی درخصوص مالیات یک استراتژی حیاتی و جدی است. اگر مودی مالیاتی و افراد جامعه بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند صرف آبادانی کشور و ایجاد امکانات رفاهی برای خودشان می شود با میل و رغبت بیشتر حاضر به مشارکت هستند در مقابل عدم توجه به ایجاد زمینه ی فرهنگ سازی و نپرداختن به موقع مالیات خسارات جدی را به بدنه اقتصاد وارد می‌کند.
    تمام این مطالب مستلزم اعتماد مردم به دولت میباشد که موارد بالا نشان دهنده اهمیت فرهنگ سازی مالیاتی در کشور می باشد .
    در یک حکومت مردم سالار ، در تمامی زمینه ها مردم ،خود را در آینده و سرنوشت دخیل دانسته و میبایست علاوه بر مشارکت در انتخابات جهت امور سیاسی به این باور نیز برسند که برای رفاه و آسایش بیشتر وآینده خود و فرزندانش مالیات پرداخت نمایند و پرداخت کم مالیات به منزله کاهش خدمات عمومی است و باور این مسئله افراد را تشویق به پرداخت مالیات بصورات داوطلبانه مینماید.
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است و تنها در چنین شرایطی است که مردم ارایه اظهارنامه را تکلیف دانسته و پرداخت به موقع مالیات و بها دادن به سیاستهای اقتصادی و مالیاتی را، یاری نمودن دولت در قبال برنامه های اقتصادی مقاومتی خواهند دانست.
     اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به سرمایه گذاری و آگاهی دادن به مردم در خصوص نتایج و آثار مثبت آن دارد.
    مالیات ، مشارکت مردم در تامین هزینه های عمومی و نوعی هزینه اجتماعی که مردم بعنوان بهای استفاده از خدمات دولت میپردازند و در واقع ، مالیات ابزار توزیع عادلانه ثروت ملی بوده و اخذ دقیق و به موقع آن به کاهش طبقاتی منجر می شود. برای اینکه مردم به رسالت مالیات در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی است.
    درآمدهای مالیاتی بهترین و سالمترین منابع درآمدی دولتها جهت نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه می باشد .
  • طراحی سایت
  • خب اگر بخواهیم کشور پیشرفت کنه باید مالیت رو خیلی جدی بگیریم.
  • مـــسیـــرا
  • باسلام.

    لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!

     

    عنوان مطلب:      گزیده نامه امام زمان به شیخ مفید

    لینک مطلب:  http://masira.ir/index.php?newsid=115

     

    تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.

    یاعلی

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی