پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۲۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

اولین جلسه کمیته فرهنگ مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان برگزارشد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، در این جلسه که نمایندگانی از دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان حضور داشتند، امیری ، مدیرکل امور مالیاتی اصفهان ، با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ مالیاتی ، تشکیل کمیته فرهنگ مالیاتی متشکل از نمایندگان دستگاههای فرهنگی استان را بسیار حائز اهمیت دانست. وی با تاکید برلزوم همفکری و مشارکت دستگاههای دولتی در بحث تبیین مسائل مالیاتی، فرهنگسازی مالیاتی و آگاه سازی مردم در باب پرداخت مالیات ، اظهار داشت : در نظام مالیاتی حرکت به سمت و سوی شفاف سازی است و اینکه مردم اطمینان حاصل کنند که مالیات های پرداختی آنها صرف عمران و آبادانی کشور می گردد . وی درآمدهای مالیاتی را یکی از درآمدهای عمومی دولت نام برد و گفت : ما باید اطلاع رسانی لازم در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و اقلامی که مشمول این مالیات می شوند داشته باشیم . در این نشست شرکت کنندگان نیز بر اطلاع رسانی و شفاف سازی در بحث مسائل مالیاتی تاکید نموده و خواستار استفاده از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای موجود و امکانات نهادها و دستگاهها شدند و هریک از نمایندگان نظرات و پیشنهاداتی را در حوزه دستگاه اجرایی متبوع خود ارائه نمودند.

تهیه شده توسط :پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

منبع : پرتال سازمان مالیاتی کشور


محورها:
1- ساختار و ترکیب مطلوب بودجه دولت در نظام اقتصادی اسلام و مقایسه آن با وضع موجود
هدف از این محور یافتن الگویی است برای خزانه دولت اسلامی، به طوری که انواع ابزارهای مالیاتی قابل وصول معرفی شده و ویژگی و نحوه اثر گذاری آنها بر فعالیت­های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی مشخص گردد. همچنین مصارف بودجه دولت اسلامی تشریح شده و نحوه دستیابی به اهداف سیاستهای مالی اسلامی و عدالت اقتصادی تبیین گردد. برای تحقق این اهداف چه رابطه­ای میان درآمدها با مخارج دولت در مجموع و یا میان هریک از ابزار درآمدی با مصرف آن اختصاصاً لازم است برقرار باشد؟ به طور کلی هدف این محور معرفی ساختار بودجه و ویژگی های منابع و مصارف آثار آن بر بخش واقعی اقتصاد می­باشد. پس از تبیین موارد فوق، عملکرد بودجه دولت پس از انقلاب یا در مقطعی خاص در نظر گرفته شده و بر اساس الگوی ارائه شده مورد ارزیابی قرار می­گیرد. موضوعات مورد بحث در این محور می تواند شامل موارد زیر باشد:
·            وظایف و تعهدات دولت در صدر اسلام و در نظریه های اقتصادی متعارف
·            بررسی میزان و اشکال مالیات­ها و دیگر ابزارهای تامین مالی دولت در چارچوب الگوهای مذکور
·            بررسی ساختار و ترکیب منابع و مصارف بودجه و توازن بین آنها
 
2- پیش نیازهای تدوین الگوی اسلامی مالیات
          در نظام مالیاتی دولت اسلامی، مالیاتها هم باید از جنبه شرعی توجیه داشته باشند و هم از نظر اقتصادی. از سوی دیگر لازم است حاوی همان نقشی باشند که مالیاتهای مذهبی در صدر اسلام در هدایت فعالیت­های اقتصادی و کسب اهداف عدالت و توسعه اقتصادی دارا بوده­اند. در عین حال، مالیاتهای مزبور بایستی نیازهای دولت اسلامی را در حال حاضر نیز تأمین کنند. بنابراین پیشنیازهای تدوین چنین الگویی از نظر تاریخی، فرهنگی، فقهی، اخلاقی و نیز بهره گیری از تجارب سایر کشورها مورد نظر این محور می باشد.
          انتظار می رود مقالات مرتبط با این محور پیش نیازهای فوق­الذکر را مورد بررسی قرار داده و به تشریح و تبیین آن بپردازند، به نحوی که راهگشای تدوین الگوی فوق در حال حاضر باشند. همچنین ممکن است مقالات به ارائه الگوهایی از مالیات در نظام اسلامی پرداخته و بر اساس آن فرضیات علمی استخراج نمایند.


 
3- تحلیل منابع مالیاتی موجود در نظام مالیاتی کشور از منظر فقه اسلامی
          سازمان مالیاتی کشور مصمم است کلیه ابزارهای مالیاتی موجود و روشهای اجرائی آن را از منظر فقه اسلامی مورد بررسی قرار داده و هر گونه کاستی یا شبهه فقهی را که در قوانین و مقررات و فرآیندهای مالیاتی ملاحظه می­شود برطرف سازد. اهم موضوعات مورد بحث در این بخش عبارت است:
·        چالش های نظام مالیاتی در هر یک از منابع مالیاتی از منظر فقه اسلامی
·        بررسی نظام مالیاتی در بخش معافیت ها و سایر مشوق های مالیاتی از منظر فقه اسلامی
·        بررسی فقهی سایر فرایندهای مالیاتی در قوانین و مقررات مربوطه شامل اظهار، رسیدگی، تشخیص، دادرسی و وصول و اجرا
·        تبیین قواعد کلی طراحی و اجرای مالیات ها از منظر فقه اسلامی
 
4- جایگاه مالیات در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در نظام اقتصاد اسلامی
         با توجه به اهمیت و نقش نظام مالیاتی در جهت دهی فعالیت­های اقتصادی، ساختار نظام مالیاتی باید به نحوی تبیین، طراحی و اصلاح گردد که حمایت موثر از تولید ملی و عوامل داخلی را در جهت نیل به اهداف عالیه اقتصادی دولت اسلامی مدنظر قرار دهد. برخی از موضوعات مورد نظر در این بخش شامل موارد ذیل می باشد:
·        نقش سیاست های مالیاتی در گسترش تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
·        نقش نرخ های مالیاتی در گسترش تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
·        نقش معافیت­ها و مشوق­های مالیاتی در گسترش تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
·        نقش مالیات بر واردات در گسترش تولید ملی، کارو سرمایه ایرانی
·        نقش سازمان وصول کننده مالیات در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
·        روانسازی و بهبود فرایندهای مالیاتی در جهت تقویت انگیزه­های تولید و سرمایه گذاری
 
5- توسعه فرهنگ مالیاتی در چارچوب الگوهای دینی
          توسعه فرهنگی از طریق مشارکت دادن تمامی افراد جامعه و گروههای اجتماعی در امر مالیات نقش بسیار مهمی در وصول درآمدهای مالیاتی داراست. به نظر می­رسد مبانی اعتقادی اسلام بیش از هر مکتب دیگری تقویت فرهنگ مشارکت عمومی را تجویز می­نماید. در این راستا کمک ستانی از مراجع و مراکز دینی می تواند فرهنگ سازی مالیاتی را بسیار تسهیل نماید. از جمله موضوعات مورد نظر در این محور موارد ذیل می باشد:
·             نقش مراجع دینی و حوزه­های علمیه در گسترش فرهنگ مالیاتی در جامعه
·             نقش اعتقادات اسلامی و دینی مردم در فرهنگ مالیاتی
·             هدایت و توصیه منابع دینی در جهت مشارکت عمومی در تامین منابع مالی دولت اسلامی
 
6- نقش و جایگاه مالیاتها در الگوی توسعه اسلامی ایرانی
          یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی در همه کشورها، نحوه تعامل آنها با نظام مالیاتی است. این تعامل به دلیل وجود بعضی از حقوق مالی در اسلام، در جوامع اسلامی مهم­تر جلوه می­کند. بعضی از این حقوق مالی به دلیل فرا زمانی و فرا مکانی بودن، امروزه نیز بر مسلمانان واجب است که زکات و خمس از اهم آنهاست. در زمان حاضر لزوم پرداخت انواع مالیات­های حکومتی به همراه وجوب پرداخت حقوق مالی دینی و ارتباط آنها با همدیگر، از مسائلی است که نظامات مالیاتی و نهادهای دینی و همچنین مردم با آن مواجه می­باشند. یافتن راه حل های مناسب جهت سامان­دهی این ارتباط می تواند کمک شایانی به تبیین ویژگی مالیاتها در الگوی توسعه اسلامی ایران نماید. برخی از موضوعات مورد نظر در این بخش شامل موارد ذیل می باشد:
·        نقش و تأثیر مالیات­های اسلامی در متغیرهای توسعه و پیشرفت
·        نحوه ارتباط مالیات­های حکومتی و اسلامی در الگوی توسعه اسلامی – ایرانی
·        انواع منابع مالیاتی در الگوی توسعه اسلامی – ایرانی
·        شکل و میزان مالیات­ها در الگوی توسعه اسلامی – ایرانی
·        نحوه مصرف مالیات­ها در الگوی توسعه اسلامی - ایرانی
 
7- تجربه کشورهای اسلامی در پیاده سازی مالیاتهای اسلامی
          تجربه کشورهای اسلامی حاکی از آن است که از سال­ها قبل برای این مالیات­ها مکانیزم­های مشخصی طراحی و اجرا کرده­اند. بنابراین بررسی و شناسایی تجربیات سایر کشورها در زمینه قوانین و مقررات، سازمان (دستگاه) وصول کننده، نحوه مصرف این مالیات­ها و ارتباط آنها با سایر انواع مالیاتها با مد نظر قرار دادن سایر مشابهت­های ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این کشورها از جمله موضوعات مورد نظر این محور می باشند.

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،پرواضح است یکى ازمحورهاى اصلى در اجراى تحول اقتصادى کشور، موضوع تحول در نظام مالیاتى کشور است.علاوه برآن پایه گذارى جدى نظام مالیاتى کشور ضرورتى اساسى در ایجاد فرصت هاى جدى براى مدیریت اقتصادى کشور است تا با آن بتوان هدایت اقتصاد کشور را به درستى انجام داد.

بااجراى نظام مالیاتى مناسب مى توان با شرایط مطلوب ترى به گسترش عدالت و مدیریت مناسب اقتصادى کشور ونیز به گسترش بخش سلامت دست زده و از ایجاد شکاف درآمدى بالا در جامعه و ناهنجارى هاى ناشى از آن ونیز هزینه های سلامت جلوگیرى کرد.

به عبارتی دیگر بایستی اذعان نمود ، مالیات بهترین منبع درآمدی است که می‌توانند هزینه‌های دولت را که صرف کالاها و خدمات می‌شود، را تامین نمایند‎ و یکی از این موارد هزینه، توسعه خدمات و امکانات درمانی است.

دراین راستا پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دراین یاداشت قصدداردتا درخصوص نقش مالیات درتوسعه خدمات بهداشتی درمانی بپردازد .


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور تقدیم می کند
لیست ادارات امورمالیاتی کشور

لطفا استان مورد نظر خود را از روی نقشه انتخاب نمایید

خراسان رضوی خراسان جنوبی خراسان شمالی سیستان و بلوچستان کرمان هرمزگان چهار محال و بختیاری قزوین کهکیلویه و بویراحمد بوشهر فارس قم تهران البرز ایلام خوزستان اصفهان یزد گلستان مازندران سمنان مرکزی لرستان گیلان کرمانشاه همدان اردبیل زنجان کردستان آذربایجان شرقی آذربایجان غربی




پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، این‌روزها که درآمدهای نفتی به ریپ زدن افتاده ، جایگزینی درآمدهای دیگر از جمله مالیات با نفت در بودجه یکی از اولویت‌های دولتی‌ها شده است‌

موضوعی که مردم با نگاه از کف‌دادن پول بیشتر به آن نگاه می‌کنند، دولتی‌ها چاله‌های بودجه را با آن پرشده می‌بینند و کارشناسان و دلسوزان به آغازی بر پایان فرار مالیاتی می‌اندیشند و بهارستان نشینان نیز می‌‌خواهند تابوی اقتصادی‌های خاص را بشکنند.
برای همین این روزها بازار اخبار مالیاتی داغ است، از افزایش مالیات بر ارزش افزوده، ورود نهادهای خاص از جمله آستان قدس به لیست بلندبالای سازمان مالیاتی گرفته تا گلایه از پرداخت نکردن مالیات توسط 40 درصد تولید ناخالص داخلی.


سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای 10 گروه جدید استفاده از سامانه های فروشگاهی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور ، در اجرای مفاد ماده (121) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای اصناف کشور در خصوص تعیین اولویت صاحبان مشاغل برای نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور و همچنین دستورالعمل‌های مواد (169 و 169 مکرر) قانون مالیاتهای مستقیم و ماده (19) قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه اجرایی ماده (71) قانون نظام صنفی، صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) مشروحه زیر از ابتدای سال 1393 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (POS مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق نمونه اعلام شده در دستورالعمل موضوع مواد 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و 169 قانون مالیات های مستقیم می باشند.


متفرقه

 

پیش نیاز یک پرداخت کننده مالیاتی مطلوب (دانستنیهای مالیاتی )

بخش اول – مودیان مالیاتی از قانون چگونه استفاده کنند؟

بخش دوم – مودیان حقوق خود را بهتر بشناسند

بخش سوم – چگونه اختلافمان را با سازمان امور مالیاتی مرتفع نمائیم؟

بخش چهارم – نکات اساسی در مالیات بر درآمد مشاغل

بخش پنجم – نکات اساسی در مورد مالیات بر درآمد حقوق

بخش ششم – نکات اساسی در مورد مالیات بر درآمد املاک

بخش هفتم – نکات اساسی در مورد مالیات بر وسائط نقلیه

بخش هشتم – نکات اساسی در مورد مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی

بخش نهم – آنچه وراث باید بدانند

بخش دهم – تشویقات و جرایم مالیاتی

بخش یازدهم – نکات اساسی در مورد مالیات بردرآمد اتفاقی

بخش دوازدهم – خود اظهاری مالیاتی- فرصتی که نباید از دست داد

بخش سیزدهم – اهم نکات در نگهداری و تحریر دفاتر قانونی

بخش چهاردهم – فرآیند رسیدگی به پرونده های مالیاتی

بخش پانزدهم – فرآیند وصول مالیات

بخش شانزدهم – تاریخچه و مفهوم مالیات بر ارزش افزوده

بخش هفدهم – تعاریف کلی در قانون مالیات بر ارزش افزوده

بخش هجدهم – الزامات و تکالیف قانونی مودیان برای ارائه گزارشات فصلی

بخش نوزدهم – مالیات بر ارزش افزوده و ضمانتهای اجرایی آن

بامسئولین-پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور


در جلسه استماعی که در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، نماینده سازمان ملل خواستار عدم پیگیری اقدامات تحریک‌آمیز در اراضی اشغالی و بازگردانده شدن مالیات بلوکه شده فلسطینیان به آنها شد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، در جلسه استماعی که در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، توی‌برگ فرناندز دستیار دبیرکل سازمان ملل خواستار عدم پیگیری اقدامات تحریک‌آمیز در اراضی اشغالی و بازگردانده شدن مالیات بلوکه شده فلسطینیان به آنها شد. فلسطینی‌ها که با مخالفت آمریکا و انگلیس نتوانستند در سازمان ملل به عنوان یک دولت مستقل شناخته شوند، خواستار پیوستن به دیوان کیفری بین‌الملل هستند؛ که در صورت الحاق به این دیوان، فلسطین می تواند بخاطر جنایات جنگی از صهیونیست‌ها شکایت کند. اما مقامات رژیم اشغالگر قدس به شدت با این اقدام مخالف‌اند. چندی پیش رژیم صهیونیستی که به نمایندگی از تشکیلات خودگردان، مالیات فلسطینی‌ها را جمع می‌کند در اقدامی تنبیهی، 127 میلیون دلار از این مالیات‌ها را مصادره کرد. اکنون سازمان ملل می‌گوید که این پول‌ها باید به تشکیلات خودگردان بازگردانده شود. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی 100 میلیون دلار دیگر از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطینی را مسدود کرد.

پایگاه خبری سمای فلسطین به نقل از روزنامه های رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دستور داد 400 میلیون شکل (100 میلیون دلار) دیگر از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین مسدود شود. بر اساس این گزارش، مبلغ بلوکه شده، در آمدهای مالیاتی مربوط به ماه ژانویه (دی- بهمن) تشکیلات خودگردان است که به مبلغ 500 میلیون شکلی که اسراییل در ماه دسامبر (آذر-دی) از درآمدهای مالیاتی بلوکه کرده بود، اضافه شد. برخی منابع سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بلوکه کردن درآمد های مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان ادامه دارد تا اینکه تل آویو اقدامات لازم را برای پاسخ به عبور این تشکیلات از خطوط قرمز و رجوع به دادگاه کیفری بین المللی اتخاذ کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر (آذر- دی) نیز 127 میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی فلسطین را به تلافی اقدام تشیکلات خودگردان فلسطین برای عضویت در دیوان کیفری بین المللی، مسدود کرده بود. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی به این اقدام به عنوان ابزاری برای فشار بر فلسطینی ها متوسل می شود. رژیم اشغالگر قدس در سال 2012 نیز زمانی که فلسطینی ها عضویت کشور ناظر در سازمان ملل متحد را به دست آوردند، درآمدهای فلسطینی ها را مسدود کرده بود.

برگرفته از پرتال سازمان فرهنگ مالیاتی کشور


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، این روزها با توجه به کاهش درامدهای نفتی، دولت یازدهم چاره ای ندارد جز این که بر درآمدهای مالیاتی تکیه کند. این در حالی است که مالیات نامی آشنا برای مردم ایران است.درواقع دولت ها در جای جای جهان برای خدماتی که مردم کشورشان ارائه می دهند هزینه های مختلف دریافت می کنند که از ان به عنوان مالیات نام برده می شود.

دراین یاداشت قصدداریم به دغدغه ای به نام فرارمالیاتی ورزشکاران بپردازیم و راهکاری برای جلوگیری از فرارمالیاتی ورزشکاران ارائه بدهیم.

پرواضح است هر چند که در ورزش حرفه‌ای دنیا پرداخت مالیات امری طبیعی و تعریف شده است، اما در ورزش ایران فرار مالیاتی امری مرسوم است و از سوی مسئولان سازمان مالیاتی صحبت از 25 درصد فرار مالیاتی در این زمینه است، اما به نظر می‌رسد که آمارهای حقیقی فراتر عدد اعلام شده باشد.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در حالی روند درآمدهای بودجه به سمت اتکای بیشتر به درآمدهای مالیاتی حرکت می کند و این سهم در بودجه امسال و سال آینده نیز نسبت به دوره های قبل قابل توجه‌تر است که عملکرد سال جاری نشان از رشد این درآمدها و تحقق آن‌ها دارد.
این در حالی است که عملکرد 9 ماهه بودجه امسال نشان می دهد از حدود 70 هزار میلیارد تومانی که برای درآمدهای مالیاتی به عنوان بخشی از رقم حدود 100 هزار میلیارد تومانی درآمدهای دولت در بودجه عمومی پیش بینی شده بود حدود 47 هزار و 900 میلیارد تومان محقق شده است.

درتکمیل مقدمه مطرح شده بایستی اذعان نمود:این‌روزها که درآمدهای نفتی به ریپ زدن افتاده ، جایگزینی درآمدهای دیگر از جمله مالیات با نفت در بودجه یکی از اولویت‌های دولتی‌ها شده است‌

موضوعی که مردم با نگاه از کف‌دادن پول بیشتر به آن نگاه می‌کنند، دولتی‌ها چاله‌های بودجه را با آن پرشده می‌بینند و کارشناسان و دلسوزان به آغازی بر پایان فرار مالیاتی می‌اندیشند و بهارستان نشینان نیز می‌‌خواهند تابوی اقتصادی‌های خاص را بشکنند.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور : عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت در سال آینده به تناسب وضع بازار جهانی تعیین می‌شود، گفت: مجلس هنوز به جمع‌بندی کامل و مشخصی برای تعیین سقف درآمدهای نفتی سال 94 نرسیده است. علی محمداحمدی، درباره قیمت پیشنهادی هر بشکه نفت درسال آینده از سوی کمیسیون تلفیق، به ایسکانیوز گفت: مقررشده که مجلس یک سقف درآمدنفتی برای دولت مشخص کند که در این راستا به جای ورود مجلس به بحث قیمت‌گذاری، دولت آن میزان درآمدنفتی را محقق کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در پاسخ به این سوال که آیارقم 72 هزارمیلیارد تومان درآمد نفتی پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال 94 محقق می‌شود،تصریح کرد: دولت بسیارخوشبینانه اعلام کرده که با افزایش قیمت هر بشکه نفت درسال آینده 72 هزار میلیارد تومان درآمدنفتی محقق می‌شود و چنانچه این میزان درآمد نفتی محقق نشود، دولت 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه را از محل منابع دیگر ازجمله صرفه جویی، محل افزایش درآمدهای مالیاتی و عوارض تامین کند.

احمدی، در پاسخ به این سوال که آیاسقف درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده از سوی کمیسیون تلفیق 53 هزار و 700 میلیارد تومان و قیمت هر بشکه نفت کمتر از 60 دلار پیش بینی شده است،افزود: مجلس هنوز به جمع‌بندی کامل و مشخصی برای تعیین سقف درآمدهای نفتی سال 94 نرسیده است. وی، با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت در سال آینده به تناسب وضع بازار جهانی تعیین می‌شود، ادامه داد: تعیین قیمت هر بشکه نفت در سال آینده، منوط به وضع بازار جهانی است، به همین دلیل دولت و مجلس نمی‌توانند دراین زمینه قیمت تعیین کنند زیرا قیمت هر بشکه نفت تابعی از شرایط بازارجهانی است و توسط موسسه بین‌المللی انرژی تعیین می‌شود.

احمدی، افزود: به‌طورحتم رقم پیشنهادی دولت درباره کسب 72 هزار میلیارد تومان درآمدنفتی در سال 94حاصل نخواهد شد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش درآمد‌های مالیاتی در سال 94 برروی فضای کسب و کار تاثیر منفی نمی‌گذارد، تصریح کرد: مقررشده که فقط یک درصد مالیات برارزش افزوده درسال 94 افزایش پیدا کند و مابقی درآمدهای مالیاتی نیز از گسترش پایه‌های مالیاتی و پرهیز از فرار مالیاتی نیز تامین شود.

گفتنی است؛ مطابق با قانون، سالانه باید یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده شود که در سال ۹۴ نیز با وجود اینکه مالیات بر ارزش افزوده ۲ درصد افزایش داشت، یک درصد افزایش دیگر را نیز تجربه خواهد کرد. 


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور به نقل از فارس نوشت :معاون سازمان امور مالیاتی با بیان این که ۹۵ درصد هدف مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری محقق شده، گفت: این نوع مالیات نصف کل درآمد مالیاتی کشور را تشکیل می‌دهد.علیرضا طاری بخش با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری 8 درصد است، اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 93 یک درصد از این رقم برای بهداشت و سلامت در نظر گرفته شد و تاکنون 95 درصد بودجه به نسبت 9 ماهه محقق شده که نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد دارد.معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که چه درآمدی از محل ارزش افزوده در لایحه بودجه 94 پیشنهاد شده است، گفت: این مبلغ حدود 30 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است و اکنون با احتساب عوارض وصولی شهرداری‌ها حدود نصف درآمدهای مالیاتی کشور از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود.

همچنین میزان رشد درآمد ارزش افزوده برای سال آینده بر اساس پیش بینی میزان تورم 25 درصد است.وی ادامه داد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده 9 درصد است که 8 درصد آن براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده و برنامه پنجم  توسعه و یک درصد مالیات سلامت بر اساس قوانین بودجه می‌باشد که در مجموع 9 درصد خواهد بود. البته هر آنچه مجلس تصویب کند برای مجریان قابل اجراست.طاری بخش با بیان اینکه روند درآمدهای مالیات طبق پیش‌بینی‌ها بوده است، تصریح کرد: با توجه به فراخوان‌هایی که از صنوف مختلف صورت گرفته حدود 85 درصد مؤدیان جامعه پوشش داده شده‌اند .


لگوی همکاران


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به منظور گسترش فرهنگ مالیاتی  ، از کلیه علاقمندان به تبادل لینک و لگو ، دعوت به همکاری می نماید.

در صورت موافقت، در خصوص پیشنهاد مطرح شده منتظر نظرات کارشناسانه شما بازدیدکننده گرامی هستیم.

باشد که این تبادل لینک و لگوی پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور ، قدمی هر چندکوچک ولی مثبت در راه نهادینه شدن فرهنگ مالیاتی کشور شود.

g',     لگو

لطفا دربخش نظرات ، آدرس لگو و یا لینک خودرا ثبت نمایید


45        g',

ضمن تشکر از حضور شما شهروند گرامی در پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،

به استحضار میرساند پیرو دریافت خبری مبنی بر این مطلب که، ریاست کل سازمان امورمالیاتی کشور جناب آقای علی عسگری ابرازداشتند:

  85 درصدبدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به فوتبالیست‌ها است.

بدین منظور نظرسنجی ترتیب داده شده است تا شما شهروند گرامی در این خصوص نظرو پیشنهاد ارزشمندخودرا ابرازنمایید.

درادامه ، دیدگاه شهروندان را مطالعه نمایید و در  صورت علاقه با دیگران همراه شوید

د هه فجر-22بهمن-پیروزی انقلاب


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، دهه فجر به خودی خود با حضور جوانان انقلابی میهن عزیز اسلامی و با درایت ها و بصیرت خاصه و هدایت شده رهبری از سوی حضرت ولی عصر (عج) تحول آفرین و منقلب کننده قلوب مسلمین است. دستی که هادی اصلی و حقیقی قلوب است، دست غیبی خداوند متعال است که همراه با جماعت و یکپارچگی و اتحاد مسلمین می باشد.
امروزه تحولی که در کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، اردن، بحرین و حتی عربستان اتفاق افتاده و در حال گسترده شدن و پراکنش می باشد، تمام تئوری های مادی گرایان و سکولاریست ها را نقش بر آب کرده و دست بسیاری از آنهایی را که منافقانه پوستین اسلام را پوشیده و قالب فکری سکولاریستی خود را پنهان کرده بودند رو کرده و از چهره آنها به عنوان متحد دشمنان اسلام نقاب را فرو افکنده و رفته رفته آن دست های چدنی و زمخت و سرد را از زیر آستین های مخملین بیرون آورده است.

پرواضح است ، یکی از شاخص های اصلی توسعه، وجود فرهنگ مالیات است.متاسفانه فرهنگ پرداخت مالیات در فرهنگ اجتماعی ایران جا نیفتاده است، که این موضوع می تواندریشه در مسایل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و غیره داشته باشد که شکل گرفتن این باورهاموجب عکس العمل مردم در مقابل نظام مالیاتی می شود.

دراین خصوص پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور در این یاداشت،ضمن اشاره ای اجمالی به تعریف فرهنگ مالیاتی قصد دارد شما شهروندگرامی را آشنا نماییدبا مقوله چرایی فرهنگ مالیاتی و چگونگی گسترش فرهنگ مالیاتی درکشور.

پرواضح است،رشد های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اساس و زیربنا اش فرهنگ می باشد و تاثیر متقابلی بر روی یکدیگر دارند.

به واقع بایستی اذعان نمود،بدون فرهنگ و فرهنگ سازی نمی توان در هیچ زمینه ای موفق بود، شاید این واقعیت فراموش شده باشد،

فرهنگ از خود شخص شروع می شود و به سمت جامعه روانه می شود فرهنگ و کار فرهنگی باید از ریشه شروع و تربیت و آموزش داده شود که بتواند در بلند مدت تغییرات اساسی صورت گیرد.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی و به نقل از روابط عمومی سازمان مالیاتی کشور ،رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز پروژه فرهنگی نمایش «میم مثل مالیات» برای 50 هزار دانش آموز مدارس شهر تهران خبر داد.
دراین خصوص، علی عسکری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، خاطر نشان کرد: این نمایش به صورت رسمی آغاز به کار کرد و تا پایان سال جاری، در مدارس منتخب شهر تهران به نمایش در خواهد آمد.
وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی در سراسر کشور که در بخش های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود، نمایش میم مثل مالیات یکی از برنامه های فرهنگی این جشنواره است که 50 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع تحصیلی ابتدایی مدارس شهر تهران را تحت پوشش قرار خواهد داد و امید است با اجرای این پروژه فرهنگی، گام مهمی در جهت آشنایی کودکان با مفهوم مالیات و نهادینه شدن فرهنگ مالیات در جامعه برداشته شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ، با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش و ادارات آموزش و پرورش شهر تهران ، تاکنون همراهی خوبی با این پروژه فرهنگی داشته اند، گفت: عمده نگاه ما به این مسئله بحث فرهنگ سازی است که کودکان و نوجوانان را با فرهنگ و ادبیات مالیات آشنا کنیم و واقعا فکر می کنم اگر قرار است یک کار زیرساختی در کشور صورت گیرد این است که از پایه و مدارس ابتدایی، فکر و ذهن فرزندانمان را با مالیات آشنا کنیم تا در مسیر زندگی خودشان این موضوع را کاملا درک کنند و به نسل های بعد هم انتقال دهند.
1393/11/06

45        g',

ضمن تشکر از حضور شما شهروند گرامی در پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،

به استحضار میرساند پیرو دریافت خبری مبنی بر این مطلب که، ریاست کل سازمان امورمالیاتی کشور جناب آقای علی عسگری ابرازداشتند:

" امکان اداره کشور با درآمدهای مالیاتی امکان پذیرمی باشد "

بدین منظور نظرسنجی ترتیب داده شده است تا شما شهروند گرامی در این خصوص نظرو پیشنهاد ارزشمندخودرا ابرازنمایید.

درادامه ، دیدگاه شهروندان را مطالعه نمایید و در  صورت علاقه با دیگران همراه شوید