پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

45        g',

ضمن تشکر از حضور شما شهروند گرامی در پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،

به استحضار میرساند پیرو دریافت خبری مبنی بر این مطلب که، ریاست کل سازمان امورمالیاتی کشور جناب آقای علی عسگری ابرازداشتند:

  85 درصدبدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به فوتبالیست‌ها است.

بدین منظور نظرسنجی ترتیب داده شده است تا شما شهروند گرامی در این خصوص نظرو پیشنهاد ارزشمندخودرا ابرازنمایید.

درادامه ، دیدگاه شهروندان را مطالعه نمایید و در  صورت علاقه با دیگران همراه شوید

نظرات (۳۶)

  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • در دولت یازدهم شاهد رشد و شکوفایی درآمدهای مالیاتی طی 2سال گذشته بوده ایم و سازمان امورمالیاتی کشور، جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه وتقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشدوبا برنامه ریزی حساب شده دراین راه گام برداشته که طی دوسال گذشته  با تبلیغات مفید ، برگزاری جشنواره فرهنگ مالیاتی ،تقدیر از مودیان نمونه مالیاتی وتغییر در سازوکارهای مالیات ستانی عملکرد مثبتی ازخودبه نمایش گذاشته است.
    میدونید آقای محترم راستش من وقتی این مطالبو می خونم یاد چیزایی میفتم که تو کتاب و قصه و فیلم هست ولی واقعیت نداره. ملت همه فلسفه واقعی مالیاتو میدونن مسئله اینه که واقعا این مالیات از توانمند به ناتوان میرسه یا نخیر سیرش یه چیزیه عجیب غریب و از ناتوان به دزد به میرسه. آخه این مملکت اگه کارش رو اصول بود که این همه اختلاسای نجومی تو نظامداراش دیده نمیشد. تو رو خدا دست رو دل مردم نذارید.
    یک لحظه به این فکر کنید که روزی بگذرد و خبری، اطلاعیه ای، تفاهم نامه ای، ... از شورای مالیاتی در سایت سازمان مشاهده نکنیم آنگاه احتمالا همه احساس یک نوع خلاء و توخالی بودن خواهیم کرد. عادت کرده ایم دیگر.
    چرا با وجود آنکه بسیاری از اعضاء ( بویژه مهندسان مکانیک ) با شیوه ای که شورای مالیاتی درپیش گرفته است دچار مشکل شده اند هیچکسی از حق قانونی خود در اعمال بند " ب " ماده 9 قانون نظام مهندسی ( اعلام نظر در مورد عملکرد هیئت مدیره ) در مجمع عمومی 22 شهریور استفاده نکرد؟
    پول‌هایی که از طریق مالیات‌ها گرفته و هزینه می‌شود ،افراد احساس می‌کنند که مربوط به پول مالیات نیست و پول نفت است.
    برگزاری جشنواره های ملی فرهنگ مالیاتی ابزاری مهم و اثرگذار در خصوص تبیین آثار بی نظیر پرداخت مالیات در زمینه های توسعه ی اقتصادی ، برقراری و گسترش رفاه و عدالت اجتماعی و آبادانی میهن عزیزمان، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات و ترسیم آینده ای روشن برای آحاد جامعه و نسل های آینده بوده و قطع وابستگی به درآمدهای ناپایدار و غیرقابل اعتماد نفتی را نوید بخش خواهد بود.
    برای اینکه مردم به رسالت مالیات در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی است. اما اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به سرمایه گذاری و آگاهی دادن مردم به نتایج و آثار مثبت آن دارد. مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است و تنها در چنین شرایطی است که مردم ارایه اظهارنامه را تکلیف دانسته و پرداخت به موقع مالیات و بها دادن به سیاستهای اقتصادی و مالیاتی را، یاری نمودن دولت در قبال برنامه های اقتصادی مقاومتی خواهند دانست.
    هرگونه تلاش غیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید و منافع مشمول مالیات به مقامات مسئول ، فرار مالیاتی خوانده می شود.
    تعریف فرار مالیاتی، برای انواع مالیات ها یکسان است. در فرار مالیاتی، به رغم تطبیق فعالیت با قوانین، در اجرای فعالیت یک یا چند ضابطه مصوب مراجع ذی ربط تعمداً نادیده گرفته می شود.

    در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریق مالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت است و میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این میان، فرار مالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا درآمدهای مالیاتی کشورها، همواره از آنچه که برآورد می شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهش این دو پدیده به کار می گیرند یا از طریق اصلاح نظام مالیاتی، به چاره جویی برمی خیزند.

  • منتقدآزاداندیش
  • وضعیت فرار مالیاتی برخی شرکت‌ها که به شرکت‌های لیست سیاه معروف شده‌اند، چنان صدای رئیس سازمان امور مالیاتی را درآورده که به دادخواهی از نظام قضایی متوسل شده است. درحالی‌که عسگری از 12 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی خبر داده، اعلام کرده که بیش از ١٢٠‌میلیارد تومان از معوقات مالیاتی مربوط به باشگاه‌ها و ورزشکاران و ٦٥‌ درصد این رقم مربوط به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال است. در عین حال ٨٠ تا ٩٠‌ درصد ورزشکاران از دادن مالیات طفره‌ رفته و می‌روند. 
    امید است که فرهنگ پرداخت مالیات در ایران نیز براساس معیارها و موازین‌ علمی و صحیح اصلاح شود
    توسعه فرهنگ مالیاتی در ایران همواره با موانعی مختلف از جمله موانع تاریخی روبه رو بوده است. این در شرایطی است که ایران جزو کشورهایی است که همواره هزینه های دولت از مردم گرفته می شد.
    نمی توان در عرض سه یا چهار سال یک رویه 1400 ساله را تغییر داد. برای توسعه این فرهنگ نیاز به عزم جدی، ارائه آموزش های لازم، ارشادات روحانیون، ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی، سریال ها، تبیین ارتباط بین وجوه شرعی و مالیات هاست. چون برخلاف عده ای که فرهنگ را خارج از اقتصاد می دانند، فرهنگ یک عامل مهم در اقتصاد است که به واسطه آن می توان برخی مشکلات اقتصادی را حل کرد.
    به واقع اشکال کار پرداخت نکردن مالیات ورزشکاران را در قراردادها آنها بایستی جستجوکرد چرا که در قرارداد گفته می‌شود که باشگاه مالیات را بدهد و باشگاه‌ها نیز به انحای مختلف از پرداخت آن طفره می‌روند که مشکل پول دارند؛ اما باید تکلیف مالیات روشن شود.
    علاوه براین یکی از ابزارها برای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج کردن ورزشکاران است و از نگاه سازمان، مودی چه ورزشکار باشد، چه صنف فرقی نمی‌کند.
    موضوعی خلاف قانون که امروز دامن بسیاری از باشگاه‌های بزرگ ایران نظیر استقلال و پرسپولیس را گرفته تا امروز قرمزهای پایتخت به دنبال بدهی مالیاتی انباشت شده، برای رفتن به اردوی خارجی ارمنستان دچار مشکل شوند. به‌هر حال تا زمانی که شفاف‌سازی درستی در این زمینه از سوی باشگاه‌ها و سازمان مالیاتی صورت نگیرد، نمی‌توان امید داشت که در مشکل ایجاد شده و فرار مالیاتی‌های مرسوم ورزشکارها گشایشی صورت گیرد.
  • مهدی حیدرپور
  • فرار مالیاتی طی این سال‌ها نیز ادامه یافته و اکنون نه‌تنها خبری از سقف قرارداد نیست، بلکه باشگاه‌ها دو نوع قرارداد را تنظیم کرده و تازه برای به دست آوردن دل بازیکنانشان، متعهد شوند که مالیات آنها را نیز خود پرداخت می‌کنند.
    شاید بتوان سابقه فرار مالیاتی فوتبالیست‌ها را به زمانی ربط داد که بحث تعیین سقف قرارداد مطرح شد، یعنی چهار سال پیش که به دنبال افزایش سرسام‌آور مبلغ قرارداد بازیکنان سازمان لیگ در دوره عزیز محمدی، سقف 350 میلیون تومان را برای بازیکنان درجه یک فوتبال مطرح کرد و از باشگاه‌ها خواست تا خود را به این مبلغ متعهد بدانند.
    هر چند که در ورزش حرفه‌ای دنیا پرداخت مالیات امری طبیعی و تعریف شده است، اما در فوتبال ایران فرار مالیاتی امری مرسوم است و از سوی مسئولان سازمان مالیاتی صحبت از 25 درصد فرار مالیاتی در این زمینه است، اما به نظر می‌رسد که آمارهای حقیقی فراتر عدد اعلام شده باشد.
    عسکری اشکال کار پرداخت نکردن مالیات ورزشکاران را در قراردادها دانست و گفت: در قرارداد گفته می‌شود که باشگاه مالیات را بدهد و باشگاه‌ها نیز به انحای مختلف از پرداخت آن طفره می‌روند که مشکل پول دارند؛ اما باید تکلیف مالیات روشن شود.وی افزود: یکی از ابزارها برای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج کردن ورزشکاران است و از نگاه سازمان، مودی چه ورزشکار باشد، چه صنف فرقی نمی‌کند.
  • مهدی حیدرپور
  • درست است که سازمان امور مالیاتی کشور مخلص همه ورزشکاران و تیم‌هاست و بازی آنها را نیز نگاه می‌کند؛ اما اگر آخر بازی مشاهده شود که مالیات خود را پرداخت نکردند دلسرد می‌شود
    بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی باشگاه ها و ورزشکاران است که ۶۵ درصد این رقم مربوط به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال است.

    چرا بازیکنان فوتبال که با قراردادهای کلان با باشگاهها قرارداد می بندند ، مالیات خود را پرداخت نمی کنند ؟ شاید زورشان تنها به قشر کارمند می رسد که با این که شغل شریفی دارند ، مستقیما مالیات پرداخت می کنند .

  • مهدی حیدرپور
  • پرسش این است بازیکنانی که قراردادهای میلیاردی می بندند ، چگونه از پرداخت مالیات فرار می کنند ؟ چرا وزارت اقتصاد برای صدور مجوز بازیکنان از مسئولان لیگ تسویه حساب مالیاتی را طلب نمی کند ؟
    چرا بازیکنان فوتبال که با قراردادهای کلان با باشگاهها قرارداد می بندند ، مالیات خود را پرداخت نمی کنند ؟ شاید زورشان تنها به قشر کارمند می رسد که با این که شغل شریفی دارند ، مستقیما مالیات پرداخت می کنند .
    من به شخصه موافق این سخن هستم که :رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بدهی مالیاتی ورزشکاران شامل ایرانی و خارجی می‌شود افزود: بسیاری از ورزشکاران خارجی از کشور رفتند ولی مالیات خود را پرداخت نکردند، از همین رو می‌خواهیم با کشورشان مکاتبه کنیم و عنوان کنیم، این ورزشکار مالیات بدهکار است.
  • مهدی حیدرپور
  • به گفته عسکری 85 درصد بدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به فوتبالیست‌ها بوده که بخشی از این بدهی‌ها را دارند و همچنین 65 درصد از این میزان فقط مربوط به 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس و بازیکنان آنها است که کل آن حدود 120 میلیارد تومان می‌شود.
    رئیس سازمان مالیاتی درباره مالیات حقوق 40 میلیارد تومانی کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: هر قدر که قرارداد این مربی باشد، باید مالیات بدهد و ما از همین جا به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنیم که با این مربی خداحافظی نکند، تا تکلیف مالیات آن مشخص شود.
    امروز یک دغدغه ما پرداخت مالیات به ورزشکاران است که در سالهای قبل از سال 72 تا الان برخی ورزشکاران بدهی مالیاتی داشته اما اخیراً می‌خواهیم با برخی از افراد خارجی که در کشورهای خود هستند، مکاتبه داشته باشیم و در برخی موارد نیز باشگاه‌ها عهده‌دار پرداخت طلب مالیاتی افراد می‌شوند اما آن را نمی‌پردازند.
  • مهدی حیدرپور
  • مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات گفت: با توجه به اینکه برای هر ورزشکار پرونده مالیاتی جداگانه تشکیل می شود لذا بدهی ورزشکاران نفر به نفر با محاسبه جرایم متعلقه بطور مشخص در پرونده مربوطه منعکس است که با مراجعه ورزشکار صورت وضعیت پرونده، میزان بدهی، اصل مالیات و جرایم احتمالی در اختیار وی قرار داده می شود.
    ورزشکاران نیز جزء صاحبان مشاغل مطرح می باشند و درآمد مشمول مالیات آنها عبارتست از مبالغ دریافتی بموجب قراردادها و سایر درآمدها مانند پاداش و جوایز و تحت هرعنوان دیگر پس ازکسر معافیت در قانون مالیاتهای مستقیم مقرر شده است.
    مالیات تمامی گروههای ورزشی را صرفنظر از باشگاه در بر می گیرد  بنابراین ورزشکاران مانند سایر مودیان بر اساس قانون و دستورالعملهای مربوطه ، مالیات خود را پرداخت می نمایند . البته در برخی موارد کسر و پرداخت مالیات از مبلغ قرارداد بعهده باشگاهها می باشد.
    با توجه به اینکه برای هر ورزشکار پرونده مالیاتی جداگانه تشکیل می شود لذا بدهی ورزشکاران نفر به نفر با محاسبه جرایم متعلقه بطور مشخص در پرونده مربوطه منعکس است که با مراجعه ورزشکار صورت وضعیت پرونده و میزان بدهی اصل مالیات و جرایم احتمالی در اختیار وی قرار داده می شود .
    ورزشکاران در گذشته همکاری مطلوبی در پرداخت مالیات نداشتند ،  دلیل این امر عدم فرهنگ سازی و اطلاع آنها از قانون و بعضا تعهداتی بوده است که باشگاهها از طرف آنها بمنظور پرداخت مالیات به دستگاه مالیاتی داده بودند که متاسفانه در سنوات گذشته بعضی از باشگاهها به تعهدات خود عمل ننموده و حتی مالیاتهایی که از ورزشکاران کسر نموده بودند را نیز به حساب درآمدهای مالیاتی واریز ننموده اند.
  • مهدی حیدرپور
  • با توجه به جلسات متعددی که از طریق مسولان نظام مالیاتی با مسئولین ورزش انجام پذیرفته ، بستر و فرهنگ سازی  بسیار مطلوبی درخصوص پرداخت بدهی آنها جریان دارد زیرا در جلسات کاری انجام پذیرفته الزامات قانونی مطرح و شفاف سازی گردیده و ارشادات لازم در زمینه وظایف و تکالیف مالیاتی ورزشکاران و باشگاهها به آنها منعکس شد .
    به استناد ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم باشگاهها قبل از امضای قرارداد با ورزشکاران مکلفند آنها را برای انجام امور مالیاتی به اداره مربوطه معرفی و راهنمایی نمایند . که این موضوع در گذشته انجام نمی شده است . 
    به استناد ماده 134 قانون مالیاتهای مستقیم درآمد باشگاه ها و موسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیتهای منحصرا  ورزشی از پرداخت مالیات معاف است، ولی باشگاههای ورزشی درآمدهای حاصل از فعالیتهایی داشته اند که مشمول مالیات می باشد و اوراق مالیاتی در سنوات گذشته صادر و به آنها ابلاغ و فرایندهای مالیاتی نیز کاملا وفق قوانین موضوعه به اتمام رسیده و همه مسئولین امر از آن با اطلاع هستد.
    جمع بندی این موضوع بعنوان پاسخ جایز نیست ضمن آنکه در سنوات اخیر اداره امور مالیاتی با ایجاد بستر و فرهنگ سازی مناسب برای پرداخت مالیات و استفاده از ابزاهای باز دارنده قانونی توانسته است مسیر انجام فرایند های مالیاتی پرونده های ورزشکاران را هموار و آنها را در تسویه بدهی مالیاتی خود یاری نماید.
    در صورت عدم همکاری احتمالی هر باشگاه، با اعمال قانون نسبت به وصول مالیات و جرائم متعلقه اقدام خواهد شد، افزود: در گذشته اینگونه تصور می شد که قراردادها را در دو نسخه با رقم متفاوت تهیه می نمایند که امروز با نظارت صحیح مسئولین مربوط و ابزار های بازدارنده قانونی بکار گرفته شده از طرف اداره کل و با اجرای مصوبات جلسات و همچنین تعامل صحیح و قانونمند اکثریت مسئولین ورزشی، وضعیت و روند کار بسیار مطلوب می باشد. 
    چی بگیم ما :|

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی