پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

من پوریا هستم ، یک متخصص مالیاتی وحسابداراز ونکوور کانادا

با توجه به آشنایی که با پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور پیدا کردم و از مطالب جامع ،مفید و کاربردی مدیر آن بهره لازم را برده ام ،دوست داشتم من هم به عنوان یکی از علاقمندان پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور در فعالیت اطلاع رسانی آن نقشی هرچند کوچک داشته باشم 

بدین منظور چندماه گذشته یاداشتی از نحوء عملکرد مالیاتی،کشورکانادا و میزان مشارکت شهروندان در پرداخت مالیات رابه قلم تحریر درآورده و به آدرس ایمیل مدیر پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور به آدرس :EKID2010@IRAN.IR ارسال ،تا در اختیار شما علاقمندان و ایرانیان بی همتا قرار گیرد در ادامه با این یاداشت همراه شوید.

واقعیتش این است که پرداختن مالیات الزاماً فعالیت خوشایندی نیست و شاید حتی برای خوانندگان پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور “مالیات” به اندازه موضوعات پر رنگ و لعابی مثل “مک دانلد و استارباکس و غیره” طرفدار نداشته باشد. اما به جرات می توان گفت همه ایرانیانی که مستقیماً از ایران به این کشور آمده اند، اولین باری که دست در جیب کرده اند تا چیزی بخرند، پرداخت مالیات را به شکلی متفاوت تجربه کرده اند.

این جا وقتی می روی چیزی بخری، از یک بسته شکلات گرفته تا کامپیوتر و تلویزیون و هرچیزی که فکرش را بکنید، قیمت نوشته شده روی برچسب کالا یک چیز است و آنچه شما موظف به پرداخت آن می شوید چیز دیگری است و این تفاوت قیمتی که اضافه پرداخت می کنید همان “مالیات بر فروش” است.

مالیات از یک جنبه بر دو نوع است: مالیاتی که فرد به دولت فدرال می پردازد و مالیاتی که فرد به دولت استانی که درآن ساکن است می پردازد. طبیعتاً هر ایالتی نرخ متفاوتی برای مالیات انواع کالاها دارد. مثلاً مالیات بر فروش چیزی که شما در استان بریتیش کلمبیا می خرید با مالیاتی که برای همان کالا در استان انتاریو می پردازید متفاوت است.

البته از جنبه دیگری که نگاه کنید مالیات ها انواع مختلف دارند مثل مالیات بر دارایی، ارث، شرکت ها و غیره. اما مردمی که به قول معروف شبانه روز دارند مالیات پرداخت می کنند چه لزومی دارد که تا آخر آپریل اوراق مالیاتی را تنظیم و ارسال کنند؟

موضوع به این سادگی ها هم نیست. وقتی شما برای اداره ای، جایی یا شرکتی کار می کنید کارفرمای شما در روز اول استخدام دو تا فرم به شما می دهد به نام (TD1)که یکی برای استان شماست و دیگری برای دولت فدرال. شما اطلاعاتی مبنی بر وضعیت تاهل، تعداد فرزند، تعداد افراد تحت تکفل شما و موارد کلی دیگر که می تواند برروی میزان مالیاتی که به شما تعلق می گیرد اثر بگذارد را در این فرم وارد می کنید.

کارفرمای شما ماهانه میزانی از حقوق شما را – براساس قانون و متناسب با اطلاعاتی که در آن فرم وارد کرده اید- به عنوان مالیات بر درآمد کسر کرده و به اداره مالیات پرداخت می کند. از روز اول سال تا آخر آپریل سال آینده شما فرصت دارید تغییرات دیگری که در زندگی شما اتفاق افتاده، مثل تولد یا مرگ، پرداخت وام دانشجویی و کمک به خیریه و صدها مورد دیگر را در فرم های مخصوص اوراق مالیاتی وارد نمایید و براساس این تغییرات و معافیت هایی که بابت این تغییرات به شما تعلق می گیرد میزان نهایی و قطعی مالیات سال مذکور برای تان محاسبه می شود.

بعد از این محاسبه یا مبلغی به دولت بدهکار می شوید و یا مشمول دریافت مبلغی بازپرداخت از دولت می شوید. اگر شما به دولت بدهکار شدید، آن مبلغ را باید تا پایان روز 30 آپریل به خزانه دولت واریز کنید. مسلماً اگر شما برای خودتان کار کرده باشید و در طول سال مالیاتی نپرداخته باشید پس از پر کردن این فرمها و اعلام درآمد کل سال تان، باید مبلغ نسبتاً قابل توجهی را یک جا به اداره مالیات پرداخت کنید.

قوانین مالیاتی کانادا آن قدر گسترده و پیچیده هستند که در ده پست وبلاگی هم نمی توان آن ها را توضیح داد. ولی به هر حال تلاش می کنیم که در حد بضاعت و در طی مطالب آینده قوانین مالیاتی را به زبان ساده برای هم وطنان مهاجر توضیح بدهیم.

اما آن چه مسلم است این است که پرداخت مالیات از هرچیزی مهم تر است. همین اوراق مالیاتی که باید پرکنیم و به اداره مالیات تحویل دهیم؛ می تواند در بسیاری موارد به ما کمک کند. مثلاً وقتی می خواهید وام خانه بگیرید بانک از شما می خواهد تا اوراق مالیاتی دو یا سه سال اخیرتان را نشان دهید تا آن ها بتوانند تصمیم بگیرند چقدر می توانند روی اعتبار شما از طریق درآمدتان اعتماد کنند. یا وقتی می خواهید شهروند کانادا شوید باید اوراق مالیاتی چند سال اخیرتان را ارایه کنید تا دولت بداند که شما در مدت اقامت تان در این کشور تابع قانون بوده اید و وظایف خود را انجام داده اید. اوراق مالیاتی هرسال از آن چیزهایی است که می خواهید در یک صندوق مطمئن از آنها نگهداری کنید.

ارسال کننده : 

نام : پوریا
شغل : حسابدار و متخصص مالیاتی
محل سکونت : ونکوور
علت مهاجرت : باشد که فرزندانم در دنیایی بهتر از دنیای کودکی و جوانی من، رشد و زندگی نمایند.
انگیزه ارسال این یاداشت : شاید که کمکی باشد برای هم وطنان مهاجرم ....

تقدیم به مدیر پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

نظرات (۲)

کاربر گرامی و دوست عزیز سلام
از شما صمیمانه تشکر میکنم که تا به اینجا وبلاگ نفرین شده را دنبال کرده و نظر خود را مطرح کرده اید
مطلب جدید پست کردم و بی صبرانه منتظر نظر شما هستم
خودمونی بگم:
ممنون میشم اگه سر بزنی ونظرتو بدی 
چون نظرت درمورد این مطلب جدید خیلی مهمه
Tax season is upon us. While you may be inclined to find the nearest tax accountant’s office, adjusting to life in Canada also means learning about its financial system. Filing your own taxes using an online software program downloaded to your computer can not only save you money on accountants’ fees, but provide a learning experience with long-lasting benefits.
Eric Nauenberg immigrated to Canada from the United States and used TurboTax to complete his first Canadian taxes. “It was cheaper [than going through an accountant],” he says. While he says the tax filing process itself wasn’t all that different from the United States, the program did flag a number of deductions that Nauenberg wasn’t previously aware of. “The software was a good introduction to the Canadian tax system.”

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی