پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

با توجه به مشکلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شیوه تعیین مالیات بر ارزش افزوده و محاسبات سال‌های 89 تا 92 با مساعدت سازمان امور مالیاتی رسیدگی به این پرونده ها متوقف و دستور حل این مشکل در این ماه صادر شد.

به گزارش به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،با توجه به مشکلات به وجود آمده برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی در نحوه تعیین مالیات ارزش افزوده و محاسبات انجام شده از سال 89 تا 92 و انعکاس این مشکلات به کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور با مساعدت معاون مالیات ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور و مدیرکل مالیات ارزش افزوده استان تهران نسبت به توقف عملیات رسیدگی به این پرونده ها دستور لازم صادر شد.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورپس از آنکه روز دوشنبه اداره مالیات برای وصول بدهی مالیاتی باشگاه استقلال مبلغ یک میلیارد تومان از حساب این باشگاه برداشت کرده بود، این مبلغ را به آبی‌پوشان بازگرداند.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورسید کامل تقوی نژاد، با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از محورهای اساسی سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقشی که پژوهش در رشد تولید و اقتصاد کشور داراست، گفت: به تبع این سیاست، حمایت از اقتصاد دانش بنیان و فعالیت‏های پژوهشی نیز در دستور کار نظام مالیاتی قرار گرفت و بنا به پیشنهاد این سازمان، لایحه ای تحت عنوان کاهش نرخ مالیات قراردادهای پژوهش تدوین و در هیات دولت به تصویب رسید.


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور:فرآیند دریافت مالیات از جمله وظایف مهم دولت است که با وجود قوانین شفاف باعث می گردد که مالیات حقه دولت به نحو مناسب، بدون تبعیض و با رعایت مبانی عدالت مالیاتی وصول گردد. 
 
این فرآیند خود شامل مراحل چندگانه ای می باشد که مرحله رسیدگی و تشخیص مالیات یکی از بخش های مهم سیستم مالیاتی بشمار می آید و تنها با کارکرد درست این بخش است که اهداف نظام مالیاتی تحقق پیدا می کند و مستندات و اطلاعات مالی نقش تعیین کننده ای در این بخش ایفا می نماید. لذا یکی از مهمترین موضوعاتی که هم در ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و نیز قانون اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم بر آن تاکید گردیده ایجاد و استفاده از پایگاه های اطلاعاتی در تعیین مالیات می باشد. 


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،نادر آریا رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه تمام بخش‌های طرح جامع مالیاتی تا بهمن ماه اجرایی نیست، گفته است: مالیات معطل اطلاعات دستگاه‌ها است که برخی دستگاه‌ها همکاری نداشته و اطلاعات برخی ناقص است.

سال‌هاست کشور از نقصان نظام مالیاتی بر مبنای اطلاعات و عدالت رنج می‌برد، با این وجود سال 83 برای نخستین بار طی مطالعاتی توسط یک شرکت کانادایی برای حل معضلات مالیات نسخه‌ای پیچیده شد، تا درمانی بر دردهای اقتصاد نفتی کشور باشد.


در پی سفر سید کامل تقوی‌نژاد، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور به کرمانشاه، فعالان اقتصاد این استان در محل اتاق کرمانشاه با وی دیدار و گفت‌وگویی داشتند.

«مالیات» مهمترین مشکل فعالان اقتصادی

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: بعد از تحریم‌ها که خوشبختانه بخش قابل توجهی از آنها رفع شده، سیستم بانکی و قوانین مالیاتی مهم‌ترین مشکل فعالان اقتصادی کشور است.وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باید برای حل مشکل قوانین مالیاتی چاره‌ای بیندیشد، یادآوری کرد: در غیر این صورت ممکن است شاهد بحران‌های اجتماعی ناشی از این مشکل باشیم.عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: 30 تا 40 واحد صنعتی بزرگ استان دچار مشکل مالیاتی هستند و اگر این واحدها تعطیل شوند نرخ بیکاری استان 2 درصد بالاتر خواهد رفت.


کاهش بهای جهانی نفت سبب شده است تا با وجود افزایش صادرات نفت ایران در دوران پسابرجام، همچنان درآمدهای مالیاتی پوشش دهنده اصلی هزینه های دولت در پنج ماهه نخست امسال باشد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،تلاش موفق دولت برای کاهش سهم درآمدهای نفتی از بودجه عمومی دولت و تامین هزینه های کشور موجب شده است سهم درآمدهای مالیاتی به حدود 73 درصد در پنج ماهه نخست امسال برسد.
پیش بینی درآمدی دولت برای امسال یک تریلیون و 573 هزار میلیارد و 800 میلیون ریال است که سهم پنج ماهه نخست از آن 668 هزار میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد می شود.