پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی:
فردا، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فردا 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد سال 1396 است.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی تاکید کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری مطابق قانون تا پایان تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه عملکرد سال 1396 و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نموده و از تسهیلات مالیاتی همچون معافیت پایه مالیاتی، مشوق‎های مالیاتی، معافیت‏ها، نرخ صفر مالیاتی و سایر موارد مقرر در قانون بهره‎مند گردند.
وی یادآور شد: در صورت عدم ارایه اظهارنامه در مهلت قانونی، مودیان مشمول جرایم غیر قابل بخشش مقرر در قانون مالیات های مستقیم می گردند.



نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان تصریح کرد: مبارزه با فرار مالیاتی احیای حقوق ملت است و کشف فراریان مالیاتی، عبادت محسوب می شود.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، آیت اله خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در دیدار با زمانی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی و مدیر کل امور مالیاتی استان اظهارداشت: معتقدترین، توانمندترین مدیران و با استعدادترین کارمندان باید در امور مالیاتی خدمت کنند و فرهنگ مالیاتی باید در جامعه تقویت شود و مردم با مصارف مالیات به خوبی آشنا شوند.

مالیات‌های غیرواقعی امروز بخشی از گرفتاری‌های تولید داخلی است؛ چه اینکه تولیدکنندگان معتقدند وضع مالیات‌ها سازوکار مشخصی ندارد و متناسب با شرایط زمانی کشور نیست.

همواره گفته و شنیده شده که پرداخت مالیات، اقدامی در جهت توسعه کشور و آبادانی ایران اسلامی محسوب می‌شود و به وجه مؤکد، توصیه شده است تا «مالیات دهید؛ اگر خواهان رشد و پیشرفت کشور خود هستید».

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که همواره با دغدغه‌های مالیاتی در ایران همراه بوده و به روند وضع مالیات‌ها انتقادهایی را وارد می‌دانسته، بخش «صنعت» است که امروز از آن بیشتر با عنوان «تولید ملی» یاد می‌کنیم.


دادستان انتظامی مالیاتی سازمان مالیاتی از آخرین اخطار خود به بانک ها و موسسات اعتباری که به این سازمان اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات مودیان را نمی دهند، خبر داد.

به‌گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی، عباس بهزاد در اینباره گفت: در صورت عدم همکاری تا مهلت تعیین شده، علیه این بانک ها و موسسات اعتباری اعلام جرم می شود. بهزاد با بیان اینکه در اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم و به منظور شفافیت اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری که اطلاعات مورد نیاز پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی را در اختیار دارند، موظف به ارایه اطلاعات به این سازمان هستند، گفت: در این رابطه بانک مرکزی و تمامی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، به استثنای چند بانک و موسسه مالی و اعتباری، همکاری شایسته ای با این سازمان داشته و به چارچوب تفاهم نامه های منعقده پایبند بوده و اطلاعات خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده و یا در شرف تکمیل اطلاعات هستند.


معاون وزیر اقتصاد از احتمال کاهش نرخ مالیات بر اشخاص حقوقی خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد با این اقدام موافق هستند و ما مصمم به انجام آن هستیم البته نهایی شدن اش به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد.


در حال حاضر با توجه به رقابت خریداران در خرید محصولات شرکت، شاهد رشد 5 تا 10 درصدی قیمت پایه عرضه شده در معاملات شرکت می باشیم.

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی مارون در سال 1385 و در منطقه ماهشهر به بهره برداری رسیده است. بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده شرکت پتروشیمی مارون، این شرکت در سال گذشته موفق به کسب سود خالص 24 هزار و 653 میلیارد ریالی شده که نسبت به سود خالص سال گذشته بیش از 20 درصد رشد را نشان می دهد. 
نکته قابل توجه در گزارش حسابرسی شرکت، عدم لحاظ مالیات بردرآمد شرکت می باشد.


امسال 266 میلیارد تومان مالیات در استان زنجان تقسیط شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی به 45 روز رسیده است، اضافه کرد: در سال 96 حدود 266 میلیارد تومان ازمالیات مودیان و در سال جاری 347 میلیارد تومان مالیات تقسیط شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ میرحیدر رضوی در دیدار با استاندار زنجان، با بیان اینکه 320 میلیارد ریال از بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی وصول شده است، افزود: با تفویض اختیاری که به استان شده است، حدود 350 میلیارد ریال بخشودگی جرایمدر سال 95 و نیز 887 میلیون ریال بخشودگی جرایم مالیاتی در سال 96 انجام شد. 
وی از شناسایی 12 واحد بزرگ تولیدی که عمده فعالیت خود را در استان زنجان انجام می دادند ولی مالیات خود را در سایر استان ها پرداخت می کردند خبر داد و گفت: از سال 95 واحدیابی و رسیدگی به پرونده های مودیان جدید مالیاتی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تاکنون 5245 پرونده جدید شناسایی و تشکیل شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان خاطر نشان کرد: در مالیات مشاغل و اصناف از سال 91 تا 94 هیچ افزایشی صورت نگرفته بود و تنها در سال 95 نسبت به سال گذشته تنها 8 درصد رشد داشته است. 


نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دستگاه مالیات باید شفاف عمل کند و مردم باور داشته باشند که مسئولان این حوزه برای پرکردن جیب خودشان به دنبال کسب مالیات نیستند، این خطرناکترین مقوله در حوزه مالیات است

خبرگزاری بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل مالیات استان قزوین اظهار کرد: گلایه برحقی است که جایگاه مالیات به خوبی شناخته نشده است، اما عملکرد اداره مالیاتی استان قزوین باید به گونه ای باشد که ما بتوانیم در خطبه های نمازجمعهصحبت های خود را به ترویج فرهنگ مالیاتی اختصاص دهیم.


معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی:
تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری

چاپ مطلب
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی:
تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 31 تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد سال 1396 است.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی با اشاره به مهلت زمان باقیمانده تا پایان تیرماه تاکید کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه عملکرد سال 1396 و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نموده و از تسهیلات مالیاتی همچون معافیت پایه مالیاتی، مشوق‎های مالیاتی، معافیت‏ها، نرخ صفر مالیاتی و سایر موارد مقرر در قانون بهره‎مند گردند.
وی یادآور شد: در صورت عدم ارایه اظهارنامه در مهلت قانونی، مودیان مشمول جرایم غیر قابل بخشش مقرر در قانون مالیات های مستقیم می گردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات واحدهای تولیدی نباید افزایش پیدا کند، تامین درآمد برای دولت مهم است اما فشار به تولیدکننده در دوره ای که فشارهای خارجی داریم، باید به حداقل برسد تا بتواند تولیدش را انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در دیدار با جمعی از کارآفرینان و صنعتگران شهرستان فیروزکوه با بیان این مطلب،افزود: کل واحدهای صنعتی اول انقلاب زیر 900 واحد بود و امروز به 84 هزار واحد رسید که 60 درصد آنها فعال و 40 درصد غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه به ظرفیت یک میلیارد دلاری صادرات مس در سال رسیدیم، تصریح کرد: حدود 110 میلیون تن ظرفیت فولاد در دست اقدام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور داریم.



کسانی که کارت بازرگانی خود را به مبلغ اندکی به دیگری واگذار می کنند مشمول مالیات می شوند.

به گزارش آریا بازار- تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: با وجودی که تاکنون از کارت های بازرگانی سوء استفاده های زیادی شده، اما اکنون شرایط ویژه ای وضع شده و محدودیت مناسبی را ایجاد کرده است.




رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها برای سال ۹۷ و شرایط برخورداری از نرخ صفر مالیاتی را ابلاغ کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی بخشنامه تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها را در اجرای بند (ز) تبصره ۱۰ قانون بودجه ۹۷ ابلاغ کرد.

این بخشنامه، با توجه به سوالات و ابهامات مطرح شده راجع به انطباق حکم موضوع بند (ز) تبصره ۱۰ بودجه ۹۷ کل کشور با حکم تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی آن به شرح زیر ابلاغ شده است:


اطلاعیه شرایط بهره مندی از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده 100 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سال 1396

16 تیرماه را آغاز هفته فرهنگ مالیاتی نامیده اند. فرهنگسازی مالیاتی در کشور در حال توسعه ای که اقتصاد آن با مشکلات متعددی از جمله درآمدهای زیرزمینی دست و پنجه نرم می کند، بیش از این ها اهمیت دارد و فرای نامگذاری ها باید به آن پرداخته شود.

درآمدهای مالیاتی در کشور ما در مصارفی مانند توسعه، رفاه، عمران و خدمات اولیه و ضروری مردم مانند امنیت، بهداشت، آموزش و ... هزینه می شود و به همین دلیل بخش مهمی از بودجه را تشکیل می دهد. بدین معنا که هرگونه کاهش درآمد مالیاتی که از عدم پرداخت مالیات و یا فرارهای مالیاتی به بهداشت مردم و آموزش آنها ضربه می زند و موجب ضعف در خدمات عمومی به جامعه می شود که می تواند نارضایتی هایی در پی داشته باشد.


رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران از آماری خبر داده بود که ۶۰ درصدی اقتصاد ایران از پرداخت مالیات طفره می رود. در حال حاضر کشاورزی، صادرات، مناطق آزاد، تعاون،سود سپرده بانکی، نهادهای انقلابی و بنیادها،مناطق محروم،شرکتهای دانش بنیان و ....از مالیات معافند اما همین معافیت‌ها بهانه ای هم برای پوشش فرارهای مالیاتی شده است.


پیام تبریک رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  به مناسبت روز مالیات
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی، خطاب به کارگزاران و کارکنان نظام مالیاتی، مودیان و رسانه های جمعی پیامی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: حماسه اقتصادی که هر ساله در خرداد و تیرماه تبلور پیدا می‎کند، ماحصل همدلی، همراهی و همگامی سازمان امور مالیاتی کشور، ملت شریف ایران، رسانه های جمعی و دیگر دستگاه‎ها، تشکل ها و سازمان هایی است که هر یک به نحوی با درک وضعیت موجود اقتصادی و با هدف دستیابی به افقی روشن و چشم اندازی پر امید، در تامین هزینه های کشور سهیم و نقش‎آفرین می‎شوند. اوج جلوه‎گری این حماسه پرشکوه زمانی است که بیشترین مشارکت عمومی در پرداخت مالیات با والاترین حس همنوایی صورت می پذیرد.