پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

در اکثر کشورها، بخش عمده ای از منابع دولت، از طریق اخذ مالیات تأمین می گردد؛ ضمن اینکه سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت بوده و تعیین میزان آن ارتباط مستقیمی با سطح توسعه و ساختار فرهنگی و اقتصادی آنها دارد.

به عبارتی دیگر هدف از دریافت مالیات این است که، هزینه مالیات صرف امنیت و رفاه اجتماعی، احداث مراکز درمانی، کارهای عمرانی وزیربایی می‌شود.

دراین خصوص تحلیلگران اقتصادی به‌طور کلی علل فرار از نظام مالیاتی را به دو دسته عمده تقسیم می‌کنند؛ دسته اول علل مربوط به پرداخت‌کنندگان، مثل نفع‌پرستی و ترجیح‌دادن منافع شخصی بر منافع اجتماعی، عدم اعتقاد به نظام مالیاتی یعنی با مراجعه به مودیان مالیاتی، این نتیجه حاصل می‌شود که اکثرا اعتقادی به لزوم پرداخت مالیات وضع شده از طرف دولت ندارند. 

و دسته دوم علل مربوط به نظام مالیاتی است مثل‌ ضعف، تغییر و قابل فهم نبودن قوانین‌ عیوب و نقایص در قوانین مالیاتی، مشخصه بخش قابل توجهی از قوانین مالیاتی است.

به‌گونه‌ای که موجب پیچیدگی و تغییر مداوم این قوانین شده است. اما تحلیل‌گران اقتصادی معتقداند، در نقطه مقابل فرار مالیاتی، تمکین مالیاتی مودیان قرار دارد که نظام‌های مالیاتی می‌کوشند تا با شیوه‌های مختلف آن را عملی کرده و میزان آن را افزایش دهند.

حال آنکه با وجود فرهنگ‌سازی‌هایی که در کشور بعد از انقلاب صورت گرفته‌، همچنان فرار مالیاتی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام‌ مالیاتی کشور است. 

 

ماموریت سازمان مالیاتی

دراین خصوص پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور قصد دارد دراین یاداشت به عملکرد مثبت دولت کنونی در مهار فرارمالیاتی بپردازد.

پرواضح است که کاهش قیمت نفت را می‌توان آزمونی برای دولتمردان ایران برای عدم تکیه بر درآمدهای نفتی دانست، امری که سال‌ها زمزمه آن به گوش می‌رسید و اکنون دولت یازدهم بنا دارد تا با نهادن سنگ زیربنای آن اقتصاد ایران را از نفت جدا کند.جایگزینی درآمدهای دیگر از جمله مالیات با نفت در بودجه یکی از اولویت‌های دولتی‌ها شده است‌،موضوعی که مردم با نگاه از کف‌دادن پول بیشتر به آن نگاه می‌کنند ، برای همین این روزها بازار اخبار مالیاتی داغ است،

دراین بین سازمان امور مالیاتی کشور،از یک سو جهت دریافت هر چه بهتر مالیات و بهبود مالیات ستانی و از سویی دیگردرجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود.

علاوه براین سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

دراین راستا اقدام جدید و در خورتحسین این سازمان بعداز برگزاری جشنواره فرهنگ مالیاتی،تقدیر از مودیان نمونه مالیاتی کشور بود که این حرکت ازیک سونشان از آن دارد که در بحث فرهنگ سازی مالیاتی همچون دولت های قبلی صرفا به تبلیغ و مصاحبه ها اکتفانکرده است و از سویی دیگر نشان از رضایت روندمالیات ستانی خود دارد و نیز درصددآن است در بین مودیان  ایجاداعتماد واشتیاق نمایدجهت یک همکاری دوسویه و بلندمدت.

دراین بین وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش  طی مراسمی از نقش آفرینی موثر سازمان امور مالیاتی کشور به سبب عملکرد موفق در مدیریت بودجه سال 93 کل کشور تقدیر کرد.در این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی با توجه به نقش آفرینی موثر سازمان امور مالیاتی کشور در تامین و تخصیص منابع بودجه ای سال 1393 با اعطای لوح سپاس و هدیه از زحمات دکتر علی عسکری رئیس کل این سازمان، تقدیر و تشکر کرد.

در پایان و به‌نظر نگارنده" مهدی حیدرپور"مشکل فرار از مالیات از عمده‌ترین مشکلات نظام مالیاتی در هر جامعه‌ای است، با این حال بایستی اذعان نمود، درحال حاضر اقتصاد کشور دچار پدیده نامیمونی است و آن بحث فعالیت‌های غیرقانونی و بعضا قانونی است که به‌صورت رسمی نظارتی بر میزان گردش مالی فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد که به تبع آن فرارهای مالیاتی رقم می‌خورد.

اما حل مشکل تمکین مالیاتی تنها با اعمال  اجبار و وضع قوانین و مقررات قابل حل نیست.بدین منظور سازمان امورمالیاتی با آموزش صحیح و فرهنگ سازی مالیاتی در صدد آن است که این معضل را کاهش دهد که تا کنون طبق گزارش وزارت اقتصاد و ادارات مالیاتی سراسرکشور در این زمینه سازمان مالیاتی کشور نسبت به دولت های قبلی ،به میزان قابل توجه ای ازاهداف تعیین شده خود طی یک سال گذشته رسیده است.

امیداست با همدلی و همزبانی در راه گسترش فرهنگ مالیاتی کشور قدمی برداریم.

نویسنده:

مهدی حیدرپور،خبرنگارحوزه اقتصاد

مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور


بازنشراین مطلب در

1- سایت گلستان بلاگ

2- سایت حرف تو

3-سایت خاوران بلاگ

4- سایت توبنویس

5- شبکه اجتماعی کلوب

نظرات (۵)

هیچ کس مثل خودتون فرار مالیاتی نداره هیچ کس واسه همه دنیا روشن شده

سلام و خداقوت

مطلب خوب شما  در حرف تو منتشر شد.

 http://www.harfeto.ir/?q=node/43135

موفق باشید

یاعلی. التماس دعا

  • گلستان بلاگ
  • سلام

    با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

    این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D8%A7/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا

  • مـــسیـــرا
  • باسلام.
    عزیزدل لطفا تو هم بیا مطلبم رو بخون و حتما حتما نظر بده!
     
    عنوان مطلب:          پشت پرده کدهای جاوا
    لینک مطلب:    http://masira.ir/index.php?newsid=129
     
    تک تک نظر هارا بررسی می کنم و حتما بازم بهتون سر می زنم.
    یاعلی
  • سید حسام الدین سلیمانی
  • از وبلاگ خوبتون متشکرم . به وبلاگ های گره هنر و تو بچه های دوره 21 علامه حلی 2 نیز سر بزنید و از کار های ما دیدن کنید . همچنین با خواندن فراخوان مسابقه نقد فیلم و ارسال آثارتان ، ما را مستفیض سازید .

    وبلاگ رسمی گروه هنر و تو :                                                      http://honaroto.blog.ir/

    وبلاگ زیر مجموعه سینمایی هنر و تو ، نشریه دیجیتالی فیلیک :             http://flickmag.blog.ir/
                                        

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی