پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پرواضح است،سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

حال آنکه سازمان امور مالیاتی کشور در ازدیماه سال 93 اقدام به فراخوان برگزاری جشنواره فرهنگ مالیاتی در کشور نمود و به طبع آن گسترش فرهنگ مالیاتی در کشور رادرسرلوحه برنامه های خود قرارداد.

دراین خصوص پایگاه فرهنگ مالیاتی کشورمعتقد است،برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی با ارتقاء میزان آگاهی و شناخت مردم ،کمک شایانی به بستر سازی فرهنگی در عرصه مالیات خواهد کرد و با اطلاع رسانی صحیح و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و درگیر کردن ذهن مردم برای شرکت در این جشنواره ، می تواند رویکرد آن ها را نسبت به مقوله مالیات تغییر دهد که تبدیل این ذهن به رفتار ، نیازمند این است که مردم به یک باور برسند ( باور کنند که مالیات های پرداختی آنها در جهت توسعه و رفاه خودشان هزینه می شود )که با تحقق این موضوع ، مردم با اشتیاق نسبت به انجام وظایف خود اقدام می‌کنند . 

دراین بین کارشناسان این حوزه ابراز داشته اندبرگزاری اینگونه جشنواره ها و فرهنگ سازی ها به منظور ارتقاءفرهنگ مودی مداری در کشور است که مودی مداری دردولت تدبیر و امیدسرلوحه برنامه های  سازمان امور مالیاتی کشورگرفته است.

درتکمیل مقدمه عنوان شده بایستی اذعان نمود،فرهنگ مودی مداری، بعنوان یکی از زیربناهای فرهنگ مالیاتی، نقش تعیین کننده ای در تحقق اهداف نظام مالیاتی و رشد و بالندگی سازمان امور مالیاتی کشور دارد. بطور کلی در فرایند وصول مالیات، مودیان بعنوان یکی از ارکان موثر در نظام مالیاتی کشور تلقی می شوند لذا جلب همکاری آنها و تشویق ایشان به تمکین داوطلبانه، همواره بعنوان یکی از راهبردهای اساسی نظام مالیاتی کشور و نیز شرط موفقیت سازمان متبوع مطرح بوده است.

فرهنگ مودی مداری سازمان مالیاتی

«ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری» بعنوان محور برنامه تحول سازمان امور مالیاتی کشور، زمینه را برای اجرای سیاستها و استراتژی های مناسب به منظور مودی مداری ایجاد نمود که تدوین منشور اخلاقی سازمان، از جمله مهمترین این دستاوردها بشمار می رود. تهیه و تدوین منشور حقوق مودیان حاکم بر اقدامات و خدمات سازمان امور مالیاتی کشور در قالب منشور اخلاقی بررسی و پیگیری امور مربوط به تکریم مراجعین به ادارات مالیاتی و رعایت حقوق شهروندان را تسهیل و تقویت نمود. در یک نگاه کلان، می توان پروژه ها و دستاوردهای نظام مالیاتی کشور را جزو اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور بمنظور افزایش رضایت مندی مودیان و خدمت رسانی به ایشان و در یک کلام "مودی مداری" بشمار آورد.

اجرای نظام جامع اطلاعات مالیاتی کشور بعنوان یکی از عظیم ترین پروژه های مبتنی بر فناوری اطلاعات، که بمنظور بهبود کارایی سازمان امور مالیاتی کشور و افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی بمورد اجرا گذارده شده است، یکی از تلاشهای این سازمان در راستای مودی مداری قلمداد می شود.

پروژه هایی چون مکانیزاسیون نظام مالیاتی، استاندارد سازی گواهی های مالیاتی، تسهیل در پرداخت مالیات از طریق بهره گیری از سیستم های الکترونیکی بانکی و اجرای پروژه دادرسی مالیاتی جملگی به نوعی در راستای مودی مداری می باشند.

البته در کنار این پروژه ها، اقداماتی نیز بصورت خاص و در ارتباط با تکریم مودیان مالیاتی و حفظ حقوق شهروندی ایشان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به اجرا درآمده است. ضمناً تحولات بنیادی و اساسی در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بوجود آمده است که از آنها می توان بعنوان شالوده تحول آفرینی در فرهنگ مالیاتی یاد نمود. پروژه هایی از قبیل سند جامع تحول فرهنگ مالیاتی، تدوین سیاستها و خط مشی های فرهنگ سازی مالیاتی، راه اندازی نخستین رسانه مالیاتی ایران، مرکز ارتباط مردمی 1822، راه اندازی نخستین سامانه گویای قوانین مالیاتی  و سامانه پیام کوتاه.

درپایان و به نظر نگارنده"مهدی حیدرپور"باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند

 تهیه وتنظیم : مهدی حیدرپور

خبرنگار حوزه اقتصادی و مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

برگرفته از پرتال سازمان امورمالیاتی کشور

نظرات (۱۱)

اقای مدیر مسئول مامور ارتقاء و حفظ منافع دولت ، که جز رضایت دولت (اقا بلا سریات) ملتی با جمعیت 70 میلیونی رو نمیبینید.
با توجه به اطلاعات شما از جرایم تاخیر دیده شده در قوانین ( 24 الی 30 درصد سالیانه) که سازمان و ادارات مالیاتی بر خود فرض دانسته  ، یقینا سود تاخیر ، ربا و نزول است و با تغییر اسم شاید ماهیت ان  پنهان شود ولی هیچگاه از بین نمیرود . و از انجاییکه اسلام و قران انرا نجس و جنگ با خدا اعلام کرده (دهنده ، گیرنده و واسطه) بنابراین بیت المال (خزانه دولت) نجس ، و این نجاست بصورت حقوق و مزد مزدوران دولت بر سفره خانواده ها رسیده و خانواده ندانسته از اموال نجس ارتزاق میکنند !
حال تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل
حتما جا افتادگی حروف و عدم رعایت شیوه ادبی و تحریری و انشاءی در جملاتم مشهود است که ناشی از عدم بازخوانی و ویرایش است که بعلت تکرار ، از حوصله خارج است
روزیکه خلیفه و ایادی ان مرا بزور جرایم وادار کردند برای اینکه خلیفه یا کدخدا و یا ولی و یا قیم و یا هر اسمی که میخواین روش بزارین به پیشبرد اهداف دنیوی برسند بر هر انکه در تیررسم قرار گرفته (مشتری ، مصرف کننده) ظلم روا داشته و اول باج کدخدا را بزور ( برحسب تامین نیازش) از وی بستانم ، برای برخی از مراجع تقلید نامه نوشته و استداد طلبیدم که ای هوار ، من زیر بار این ظلم و بار سنگین تاب و تحمل نیاورده و کمرم را خواهد شکست ، و اگر خلیفه اینچنین نیتی دارد مزدورانی استخدام تا به نیل و اهدافش برسد . که متاسفانه هر کسی به نوعی پاسخم داد و همگی با زبانهای مختلف راهنمایی فرمودند که این باج را برای پیشبر اهداف حکومت باید بگیرید .
ولی انگاه که مجددا پرسیدم ایا با قانون زمینی میتوان به صرف اینکه مامور بودم و معذور و مجبور ، در دادگاه الهی تبرئه شد ؟!
که هیچ پاسخ از طرف هیچکدام نیامد .
حال اینکه انکه مزدور است و در مقابل جنایت و ظلمی که اعمال و روا داشته و یا اهرم اجای ان است ، در مقابل مزدی میستاند (مثل لشکریان یزید)
ولی انانکه هیچ وابستگی به دایره حکومت ندارندو در شغل ازاد خدمات رسانی به شهروندان و هم میهنان مشغولند ، چرا باید مجبور به بیگاری دادن شوند و دولت اسلامی چه حقی دارد که زیر شلاق انواع جرایم از نقدی و زندان از انان بیگاری کشیده و بدون در نظر گرفتن ساعات کاری دستور میدهد تا زمانیکه در حال خدمات رسانی هستید برای سهم مرا از مراجعین گرفته و بحساب واریز کنید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
اقای مدیر مسئول
در باب حذف نظری که ارسال شده بود و به مذاق شما خوش نیامد!!
کاش ادما یه لحظه فکر میکردن که ممکنه فردایی برایشان نباشد .
انگاه جز تلاش برای حذف گناهان و توبه و انابه و انجام کارهای خداپسندانه گامی بر نمیداشت
ولی از انجاییکه اصلا به مرگ فکر نمیکنند ، لذایذ و مطامع دنیوی انچنان کورشان میکند که ظلم کردن بر خودی و ناخودی برایش خدمت بنظر می اید و غافل از اینکه چاهی که برای منافع خلیفه میکنند ، خواه نا خواه در اینده ای نه چندان دور پای خود و نزدیکان در ان انچنان خواهد افتاد که عرصه حیات بر او تنگ میشود و انگاه دشمن دانا را بر دوست و برادر نادان ترجیح داده و بدامن ان دست میندازه و در اغوش ان جای میگیره !
ولی افسوس که خداوند مهر بردلها و پرده بر چشم و گوشهای این چاه کنان زده تا هیچگاه حقایق را در نیابند
ادامه دارد
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • با ترویج روح جمعی و بهره گیری از شیوه های اخلاقی، فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند. 
    فرهنگ دیگری که جا افتاده این است که کارهای مختلفی را بدون پرداخت مالیات می‌توان انجام داد ، مانند کارهای دلالی، خرید و فروش‌هایی که بدون ثبت شدن در دفتری صورت می‌گیرد و درآمدهایی که حاصل از خرید و فروش ارز به دست می‌آید. افراد سودجو وقتی می‌بینند که هیچگونه مالیاتی برای این کارها تعلق نمی‌گیرد و قابل کشف و شناسایی هم نمی‌باشد و مجبور به پرداخت مالیاتی هم نیستند، از این راه فرار مالیات را انتخاب می‌کنند.
    فرهنگ مالیاتی مجموعه ای از طرز تلقی ، بینش وعکس العمل اشخاص در قبال سیستم مالیاتی است . این طرز تلقی به طور قطع با یک قانون مناسب و نیز عملکرد مامورین مالیاتی در بکار گیری ومراجعه با مودیان نقش اساسی دارد. مسلم است فرهنگ مالیاتی متاثر از فرهنگ عمومی جامعه است وچگونگی روابط مردم یک جامعه متاثر از عوامل عقیدتی، سیاسی، اقتصادی و…….آن جامعه می باشد. 
    فرهنگ مالیاتی مساوی است با ادب مالیاتی، تربیت مالیاتی، دانش و معرفت مالیاتی
    فرهنگ مالیاتی خلاصه می‌شود به تمایل افراد به پرداخت مالیات و این به عنوان واجب تلقی می‌شود نه به عنوان زور. 
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • با ترویج روح جمعی و بهره گیری از شیوه های اخلاقی، فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند. 
    درتعریف فرهنگ آمده است :فرهنگ، مجموعه پیچیده ای است که شامل معارف، اعتقادات، هنرها، صنایع، فنون، اخلاق، قوانین، سنن، آداب و رسوم و بالاخره تمام عادات و رفتار و ضوابطی است که فرد به عنوان عضو جامعه از جامعه خود فرا میگیرد 

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی