پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، این روزها با توجه به کاهش درامدهای نفتی، دولت یازدهم چاره ای ندارد جز این که بر درآمدهای مالیاتی تکیه کند. این در حالی است که مالیات نامی آشنا برای مردم ایران است.درواقع دولت ها در جای جای جهان برای خدماتی که مردم کشورشان ارائه می دهند هزینه های مختلف دریافت می کنند که از ان به عنوان مالیات نام برده می شود.

دراین یاداشت قصدداریم به دغدغه ای به نام فرارمالیاتی ورزشکاران بپردازیم و راهکاری برای جلوگیری از فرارمالیاتی ورزشکاران ارائه بدهیم.

پرواضح است هر چند که در ورزش حرفه‌ای دنیا پرداخت مالیات امری طبیعی و تعریف شده است، اما در ورزش ایران فرار مالیاتی امری مرسوم است و از سوی مسئولان سازمان مالیاتی صحبت از 25 درصد فرار مالیاتی در این زمینه است، اما به نظر می‌رسد که آمارهای حقیقی فراتر عدد اعلام شده باشد.

فرارمالیاتی ورزشکاران

به واقع بر اساس قانون مالیاتی کشور افرادی که درآمدی را از راه قراداد کسب می‌کنند موظف به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات هستند.

ورزشکاری که مبلغ یک میلیارد تومان قرارداد می‌بندد موظف به پرداخت مالیات است این درحالی است که برخی از این بازیکنان خارج از عقد قرارداد خواهان اخذ مبالغ بیشتر هستند.

به عبارتی دیگرکسی که درآمد داشته باشد نسبت به دستگاه‌های مالیاتی وظایفی دارد که این وظیفه در زمان بستن قرارداد با توجه به نحوه و میزان آن کاملا روشن است که باید از سوی چه کسی پرداخت شود.

ورزشکانی که از وضعیت مالی خوبی برخورداند حق فرار از مالیات ندارند حال آنکه این موارد در شرایطی اتفاق می‌افتد که ورزشکارانی که از درآمد خوبی برخوردار نیستند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

حال آنکه انعقاد قراردادهای صوری فوتبالیست‌ها را باید نوعی راهکار از سوی آنان برای فرار مالیاتی عنوان کرد و بایستی اذعان نمود وقتی صداقت در انجام قراردادهای ورزشکاران وجود ندارد شاید نتوان مالیات واقعی را از آنان گرفت اما باید دانست که این نوع فرارهای مالیاتی با شرع نیز در تعارض است.

دراین راستا پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست،ممنوع‌الخروجی ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی از کشور را از جمله راهکارها برای اجبار مالیات‌گریزان نسبت به پرداخت مالیات می داندکه باید برای نشان دادن جدیدت در دریافت مالیات مورد استفاده قرار بگیرد
در هر حال نکته اینجاست که این روزها کاهش شدید قیمت نفت در جهان باعث شده تا در لایحه بودجه سال ۹۴ سهم نفت به شدت کاهش پیدا کند و درآمد های مالیاتی جایگزین آن شود.در بودجه سال ۹۴ درآمدهای مالیاتی از مرز ۸۶ هزار میلیارد تومان هم عبور کرده است و در واقع دولت نیاز دارد به درامدهای مالیاتی تکیه کند.
دراین خصوص ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی باید وظیفه خود را نسبت به حاکمیت به درستی ادا کنند ، به طور حتم پرداخت مالیات برای همه افراد جامعه امری ضروری است و ممنوع‌الخروجی مالیات‌گریزان راهکار مناسبی برای آن‌ها به شمار می‌رود؛ همه افراد جامعه در برابر قانون از حقوق یکسان برخوردارند و بر اساس قانون نیز برای افراد  جامعه پرداخت مالیات امری تعریف شده است.
درپایان و به نظر نگارنده "مهدی حیدرپور" علت اصلی فرارمالیاتی ورزشکاران،قراردادهای صوری است که به عنوان راهی برای فرار مالیاتی ورزشکاران منعقدمی شود که دراین خصوص وزارت ورزش و سایر دستگاه های مسئول باید با نظارت دقیق از انعقاد چنین قراردادهایی که شفافیت لازم را ندارند جلوگیری کنند.
دراین راستا دولت هم باید سازوکاری فراهم کند که فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و گردش منابع مالی ورزشکاران را پی گیری کند. و مجلس به ویژه فراکسیون ورزش به جد پیگیر جلوگیری از فرار مالیاتی ورزشکاران باشد تا دولت از این افراد مالیات بگیرد و به درآمدهای دولت اضافه کند،که با این اقدام می تواند بودجه کشور را تامین کند.

تهیه وتنظیم: مهدی حیدرپور

خبرنگارحوزه اقتصاد

مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

بازنشرمطلب در :
1- پایگاه خبری نوبت شما
2 - پایگاه خبری مرات نیوز
3- پایگاه خبری حرف لر
4- سایت خبری حرف تو
5-پایگاه خبری نقدی براقتصادایران
6- شبکه اجتماعی کلوب
7- سایت نخبگان وبلاگ نویس
8- شبکه اجتماعی هم میهن
9- شبکه ارزش
10- شبکه خبری نت ایران

نظرات (۲۴)

سلام
ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران
ایران را لانچ کردیم.
با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به
ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
لینک گروه خدمتتون
https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig
ورزشکاران نیز جزء صاحبان مشاغل مطرح می باشند و درآمد مشمول مالیات آنها عبارتست از مبالغ دریافتی بموجب قراردادها و سایر درآمدها مانند پاداش و جوایز و تحت هرعنوان دیگر پس ازکسر معافیت در قانون مالیاتهای مستقیم مقرر شده است.
انتشار در سایت مرآت نیوز:
http://meraatnews.com/content/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%BA%D9%81%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86

سلام، با تشکر از شما

 

"فرار مالیاتی ورزشکاران در سایه غفلت مسئولین"

 

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=28566

 

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

 

هدیه سایت نوبت شما: نصر من الله وفتح قریب  مرگ بر آمریکا ی مردم فریب       

 

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

 

یا علی

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" چگونگی فرار مالیاتی ورزشکاران در سایه غفلت مسئولین "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/39889
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
به مناسبت سی‌وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سایت "حرف تو" مسابقه بزرگ وبلاگ‌نویسی «من انقلابی ام» را برگزار می‌نماید. از شما برای شرکت در مسابقه دعوت به عمل می‌آید.
یا علی
  • حرف لر کانون وبلاگی لرستان
  • باسلام و عرض ادب.

    مطلب شما در حرف لر/کانون وبلاگی لرستان منتشر گردید.

    لینک مطلب:

    http://harfelor.ir/fa/news/2262/4/

    ازبروزرسانی شما متشکریم.

    ************************************

    با لینک کردن و قراردادن بنر تبلیغاتی "حرف لر" در وبلاگ خود مارا یاری نمایید.

    درصورت تمایل پس از بروز رسانی ما را مطلع سازید. 

    در ایران وقتی جریمه پایینی نیز برای کسی تعیین می شود، همین جریمه نیز با برخی اقدامات قانونی به حداقل می رسد. اما پنهان بودن میزان درآمد و محل درآمد افراد سبب شده تا امکانات نظارت بر این مساله و اخذ مالیات از آنها فراهم نشود و با مهیا بودن بستر مالیات گریزی عده ای به خصوص افراد توانمند از پرداخت مالیات طفره می روند. کسانی که 30 درصد تولید ناخالص ملی را استفاده می کنند با درآمد 120هزار میلیارد تومان، تنها پرداختی در حد 1200 میلیارد تومان در قالب مالیات دارند. این دسته علی رغم این که مبتنی بر نسبت درآمد خود، مالیات نمی پردازند دست به مظلوم نمایی نیز می زنند.
    انعقاد قراردادهای صوری فوتبالیست‌ها را نوعی راهکار از سوی آنان برای فرار مالیاتی می دانم و وقتی صداقت در انجام قراردادهای ورزشکاران وجود ندارد شاید نتوان مالیات واقعی را از آنان گرفت اما باید دانست که این نوع فرارهای مالیاتی با شرع نیز در تعارض است.
    مربیان و ورزشکاران داخلی لایق ترین‌ها برای فعالیت در داخل کشور هستند،  ممانعت از به کار گیری ورزشکاران و مربیان داخلی به توفیقات بیشتر ورزشی کشور منجر می‌شود که نمونه بارز این امر ورزش کشتی و مربی‌گری خادم است.
    استفاده از مربیان و ورزشکاران خارجی علاوه بر ایجاد رانت جدیدی در عرصه ورزش به هرز رفتن استعدادهای جوانان ایرانی نیز منجر می‌شود.
    امروز یک دغدغه ما پرداخت مالیات به ورزشکاران است که در سالهای قبل از سال 72 تا الان برخی ورزشکاران بدهی مالیاتی داشته اما اخیراً می‌خواهیم با برخی از افراد خارجی که در کشورهای خود هستند، مکاتبه داشته باشیم و در برخی موارد نیز باشگاه‌ها عهده‌دار پرداخت طلب مالیاتی افراد می‌شوند اما آن را نمی‌پردازند.
    85 درصد بدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به فوتبالیست‌ها بوده که بخشی از این بدهی‌ها را دارند و همچنین 65 درصد از این میزان فقط مربوط به 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس و بازیکنان آنها است که کل آن حدود 120 میلیارد تومان می‌شود.
    در خصوص مالیات تولید‌کنندگان و اینکه گفته می‌شود این سازمان شمشیر را از رو بسته است، بیان داشت: سازمان مالیاتی داروغه است اما شمشیر ندارد که آن را ببندد و 55 درصد مالیاتی که از اشخاص حقوقی که عمدتا تولیدکننده هستند می‌گیریم و اگر سودی وجود نداشته باشد، بازار مالیاتی گرم نخواهد بود. اگر حمایتی رخ می‌دهد در چارچوب قانون بوده و حتی در مواردی مالیات آنها تقسیط می‌شود. در صورتی که تولید زیان کند نه تنها مالیات نمی‌دهد، بلکه در دفاتر ثبت شده و در سال‌های بعد مستهلک می‌شود. اکنون مشکل تولید گردش سرمایه است و برای کمک به آنها تقسیط صورت می‌گیرد.
  • مهدی حیدرپور
  • ورزشکاران نیز جزء صاحبان مشاغل مطرح می باشند و درآمد مشمول مالیات آنها عبارتست از مبالغ دریافتی بموجب قراردادها و سایر درآمدها مانند پاداش و جوایز و تحت هرعنوان دیگر پس ازکسر معافیت در قانون مالیاتهای مستقیم مقرر شده است.
    قراردادهایی هم وجود دارد که باشگاهها با بازیکنان که چندین سال گذشته منعقد نموده اند و بازیکنان مدعی هستند که کل مبلغ به آنها پرداخت نشده است.
    در گذشته اینگونه تصور می شد که قراردادها را در دو نسخه با رقم متفاوت تهیه می نمایند که امروز با نظارت صحیح مسئولین مربوط و ابزار های بازدارنده قانونی بکار گرفته شده از طرف اداره کل و با اجرای مصوبات جلسات و همچنین تعامل صحیح و قانونمند اکثریت مسئولین ورزشی، وضعیت و روند کار بسیار مطلوب می باشد. 
    این کافی نیست که فوتبالیست‌ها و بقیه ورزشکاران را فقط در عرصه‌های ورزشی قهرمان بدانیم؛ اما در بحث مالیات که می‌شود ورزشکار آن را بر دوش باشگاه بیندازد و باشگاه نیز به دوش ورزشکاران بگذارد.
    سازمان امور مالیاتی کشور مخلص همه ورزشکاران و تیم‌هاست و بازی آنها را نیز نگاه می‌کند؛ اما اگر آخر بازی مشاهده شود که مالیات خود را پرداخت نکردند دلسرد می‌شود.عسکری اشکال کار پرداخت نکردن مالیات ورزشکاران را در قراردادها دانست و گفت: در قرارداد گفته می‌شود که باشگاه مالیات را بدهد و باشگاه‌ها نیز به انحای مختلف از پرداخت آن طفره می‌روند که مشکل پول دارند؛ اما باید تکلیف مالیات روشن شود.وی افزود: یکی از ابزارها برای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج کردن ورزشکاران است و از نگاه سازمان، مودی چه ورزشکار باشد، چه صنف فرقی نمی‌کند.
    هر چند که در ورزش حرفه‌ای دنیا پرداخت مالیات امری طبیعی و تعریف شده است، اما در فوتبال ایران فرار مالیاتی امری مرسوم است و از سوی مسئولان سازمان مالیاتی صحبت از 25 درصد فرار مالیاتی در این زمینه است، اما به نظر می‌رسد که آمارهای حقیقی فراتر عدد اعلام شده باشد.
    شاید بتوان سابقه فرار مالیاتی فوتبالیست‌ها را به زمانی ربط داد که بحث تعیین سقف قرارداد مطرح شد، یعنی چهار سال پیش که به دنبال افزایش سرسام‌آور مبلغ قرارداد بازیکنان سازمان لیگ در دوره عزیز محمدی، سقف 350 میلیون تومان را برای بازیکنان درجه یک فوتبال مطرح کرد و از باشگاه‌ها خواست تا خود را به این مبلغ متعهد بدانند.
  • مهدی حیدرپور
  • این مساله در فوتبال نتیجه‌گرای ایران جایی نداشت تا با توجه به ساختار دولتی فوتبال ایران، مدیران برای جلب نظر بازیکنان درجه یک و ستاره ها، دو نوع قرارداد با بازیکنان ببندند. یکی قرارداد رسمی و به نوعی تشریفاتی جهت ثبت در هیات‌های فوتبال با همان مبلغ اعلام شده 350 میلیونی که البته با توجه به رقم پاداش‌ها تا سقف 420 میلیون تومان قابل افزایش بود. اما در مقام عمل تعهدی به این رقم وجود نداشت و در همان سال اول اجرای سقف قرار داد گفته شد که بسیاری از باشگاه‌ها با بازیکنان ملی و ستاره خود قراردادهای 700، 800 میلیونی بسته‌اند.
    ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی باید وظیفه خود را نسبت به حاکمیت به درستی ادا کنند ، به طور حتم پرداخت مالیات برای همه افراد جامعه امری ضروری است و ممنوع‌الخروجی مالیات‌گریزان راهکار مناسبی برای آن‌ها به شمار می‌رود
    من به عنوان یک شهروند براین باورم که : فقط و فقط مجلس به ویژه فراکسیون ورزش به جد پیگیر جلوگیری از فرار مالیاتی ورزشکاران باشد
    من هم معتقدهستم (دولت باید سازوکاری فراهم کند که فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و گردش منابع مالی ورزشکاران را پی گیری کند) .

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی