پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان عضو مؤثر ستاد اجرای بودجه سال 1394 تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، در متن تقدیرنامه علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی به سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و عضو ستاد اجرای بودجه آمده است: 

"بدین‌وسیله از تلاش‌های مجدانه و حضور مؤثر جنابعالی در ستاد اجرای بودجه سال 1394


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کلیدی ترین محور فعالیت های سازمان امور مالیاتی کشور تعامل با فعالان اقتصادی است و در این راستا نیز توافقات بسیار خوبی با اصناف کشور داشته ایم.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،ازرسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی گفت: در راستای همین تعاملات و در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان، بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شده است که در صورت پرداخت اصل مالیات از سوی مودیان تا پایان شهریور ماه سال جاری، تمامی جریمه آنها بخشیده خواهد شد.


 پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،اخذ مالیات ها به طور اعم و اخذ مالیات برارث به طور اخص تابع سیاست های مالی دولت هاست و دریافت چنین مالیات هایی در عموم کشورها معمول است. عدم پرداخت مالیات برارث ظرف مهلت مقرر در قانون مالیات های مستقیم موجب تعلق جریمه به آن می شود و نقل و انتقال ترکه بخصوص اموال غیرمنقول آن منوط به مفاصا حساب مالیاتی است.

در مورد مبنا و نحوه محاسبه مالیات برارث هم اجمالا می توان گفت که مالیات برارث برکلیه ماترک متوفی اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی او تعلق می گیرد .


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،کامران احمد پور در برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو با تصریح بر اینکه کلا اعتقادی به دادن مالیات ندارم، گفت: اساسا چرا باید مالیات پرداخت کنیم؟ مالیات برای این است که به آبادانی کشور بپردازیم. وقتی می بینم این مالیات صرف مردم نمی شود و در بخش های مختلف دزدی می شود، چرا باید مالیات پرداخت کرد؟

برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع فرارهای مالیاتی در ورزش؛ دلایل و راهکارها و با حضور کامران احمد پور روزنامه نگار و مدیر مسئول روزنامه نود ورزشی، به روی آنتن رفت.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: قانون جدید مالیات‌های مستقیم در 31 تیر سال گذشته در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور عملیاتی شده و براساس این قانون جدید برخی تغییرات و تحولات مثبت و اثرگذار در حوزه‌های مختلف مالیاتی و اقتصادی پدیدار شده است.

غلامرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، گفت: از جمله تغییرات مثبت و کارگشا در قانون جدید مقوله خود اظهاری و بازنگری مجدد آن در قانون جدید مالیات‌های مستقیم است. همان‌گونه که در ماده 97 قانون جدید مالیات‌های مستقیم تصریح شده است، همه اشخاص حقیقی اعم از آنها که مشمول مالیات بوده و یا اینکه مشمول معافیت مالیاتی هستند، ملزم به ارائه اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی کشور بوده است.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،علی کاظمی در برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو، از جلسات سازمان لیگ با سازمان مالیاتی گفت و بیان داشت: بازیکنان و مربیان ما بعضا مدعی هستند، قراردادهایی که با باشگاه هایشان منعقد کردند و رقمی که در قرارداد منظور کردند، به دلایل مختلف وصول نکردند، ولی مجبور هستند مالیات را بر اساس قراردادشان پرداخت کنند در حالی که یک سوم قرارداد را وصول کرده اند.

برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع فرارهای مالیاتی در ورزش؛ دلایل و راهکارها و با حضور علی کاظمی سرپرست سازمان لیگ به روی آنتن رفت.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،بر اساس اعلام صنعتگران و حتی کسبه شرایط اقتصادی کشور در وضعیت رکود قرار دارد. بررسی آمارهای ارایه شده توسط دولت موید این نکته است بیکاری همچنان ادامه دارد و قاچاق و واردات، تولیدکنندگان را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان و صنعتگران را در شرایط بسیار بدی قرار داده و منجر به بیکاری بسیاری از کارگران شده است.

طبیعتا دود این اوضاع نابسامان بیشتر از همه در چشم مناطقی می رود که زمانی علمدار عرصه تولید و صنعت بوده اند که شهر دولت آباد با دارا بودن منطقه صنعتی ۱۷۰۰ هکتاری یکی از این مناطق به شمار می رود.

فرید شریعت زاده شهردار منطقه صنعتی دولت آباد در خصوص وضعیت کارگاه ها و کارخانه ها در این منطقه به ارائه توضیحات و راهکارهایی پرداخته است.


به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کلیدی ترین محور فعالیت های سازمان امور مالیاتی کشور تعامل با فعالان اقتصادی است و در این راستا نیز توافقات بسیار خوبی با اصناف کشور داشته‌ایم.

سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی گفت: در راستای همین تعاملات و در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان، بخشنامه‌ای به استان ها ابلاغ شده است که در صورت پرداخت اصل مالیات از سوی مودیان تا پایان شهریور ماه سال جاری، تمامی جریمه آنها بخشیده خواهد شد.