پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،بر اساس اعلام صنعتگران و حتی کسبه شرایط اقتصادی کشور در وضعیت رکود قرار دارد. بررسی آمارهای ارایه شده توسط دولت موید این نکته است بیکاری همچنان ادامه دارد و قاچاق و واردات، تولیدکنندگان را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان و صنعتگران را در شرایط بسیار بدی قرار داده و منجر به بیکاری بسیاری از کارگران شده است.

طبیعتا دود این اوضاع نابسامان بیشتر از همه در چشم مناطقی می رود که زمانی علمدار عرصه تولید و صنعت بوده اند که شهر دولت آباد با دارا بودن منطقه صنعتی ۱۷۰۰ هکتاری یکی از این مناطق به شمار می رود.

فرید شریعت زاده شهردار منطقه صنعتی دولت آباد در خصوص وضعیت کارگاه ها و کارخانه ها در این منطقه به ارائه توضیحات و راهکارهایی پرداخته است.

سابقه منطقه صنعتی دولت آباد به چه زمانی می رسد؟

قدیمی ترین پروانه ای که در شهرداری منطقه صنعتی وجود دارد مربوط به سال ۱۳۵۱ است. طبق اسناد ابتدا منطقه صنعتی در حدود ۱۰۰ هکتار وسعت داشته است و سپس به ۳۰۰ و بعد به ۶۰۰ هکتار توسعه یافته، در یک بازه زمانی رشد چشمگیری داشته و محدوده آن به ۱۷۰۰ هکتار رسیده است.

متاسفانه در توسعه این منطقه به مسائل و موضوعاتی زیرساختی مانند عبور و مرور توجهی نشده است؛ به طوری که یکی از مهم ترین درخواست های هیئت امناء و صنعتگران از شهرداری، بهبود عمران و عبور و مرور منطقه صنعتی دولت آباد است.

بالغ بر ۲۰۰۰ کارخانه، کارگاه کوچک و بزرگ در این منطقه مستقر است که صنایعی همچون آجر، ماشین سازی، قطعات خودرو، سنگبری ها و… در این منطقه تولید می شود، کارگاه های کوچکی که با مشکلاتی دست و پنجه مواجه هستند.

از بین ۲۰۰۰ کارخانه، ۱۰ الی ۱۵ درصد کارخانه ها مانند صنایع آجر و سنگ پرس تعطیل شده اند، ۲۰% با ظرفیت صدرصدی کار می کنند و کارخانه را با تمام ظرفیت بهره برداری می کنند و هیچ کارگری را اخراج نکرده اند. ۶۵% نیز از ۳۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کنند.

1001

علل و آسیب شناسی دلایل رکود فعالیت های اقتصادی در منطقه صنعتی دولت آباد را بفرمایید.

اولین علت این است که بالا بودن نرخ ارزش افزوده و مالیات نفس صنعتگران و تولیدکنندگان را گرفته است، بالا بودن نرخ سود بانکی دلیل دیگر این رکود است؛ چراکه اکثر سرمایه داران و تولیدکنندگان از تسهیلات بانکی با سود بالا استفاده می کنند اما به دلیل رکود بازار و عدم فروش محصولات سود چندانی به دست نمی آورند و در نتیجه نمی توانند وام های خود را به موقع پرداخت کنند.

علت سوم؛ افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص برق و گاز است، اداره برق و گاز با کارخانجات و کارگاه های منطقه صنعتی تعامل و همکاری خوبی دارند اما عقب افتادن پرداخت قبوض برق و گاز و سایر حامل های انرژی این ادارات را مجبور به قطع حامل انرژی می کند که این خود باعث بروز مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان، صنعتگران و کارگران می شود به طوری که با تعطیلی یک کارخانه از ۱۵۰ نفر تا ۴۵۰ نفر به لحاظ معیشتی با مشکل مواجه می شوند.

اشباع شدن بازار تقاضای کالا، علت چهارم رکود است؛ چراکه به دلیل تولید محصولات مشابه در منطقه صنعتی، تقاضای چندانی برای خرید محصولات وجود ندارد و اکثر تولیدات انبار می شود و انبارهای کارخانجات پر شده اما تقاضایی برای آن ها نیست.

تبدیل شدن کارگاه ها به انبار دلیل دیگری است؛ چراکه علاوه بر فوایدی که این انبارها برای منطقه صنعتی دارد اما متاسفانه مشکلات زیادی مانند افزایش قاچاق کالا در این منطقه را به همراه داشته است.

به طور کلی ۳۰ الی ۳۵ درصد کالاهای منطقه صنعتی تعطیل و تبدیل به انبار شده که توسط اتحادیه اصناف، اداره صنعت و معدن و شهرداری منطقه صنعتی تصمیمات مهمی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

به کاهش صادرات و از دست دادن بازارهای خارجی می توان به عنوان دلیل ششم اشاره کرد، چون قبلا آجر و سنگ برای کشورهای عراق و امارات صادر می شد اما در چند سال گذشته ترکیه؛ رقیب ایران شده و بخش اعظمی از آجر و سنگ این کشورها را تامین می کند و به همین دلیل باعث رکود و ورشکستگی کوره های آجرپزی و سنگبری ها در منطقه صنعتی شده است.

بنا بر این این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده است منطقه صنعتی دولت آباد مانند سایر مناطق صنعتی وضعیت اقتصادی مناسبی نداشته باشد.

تعریف شما از اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط دشوار، فشار و تحریم و در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید باعث رشد و شکوفایی یک کشور شود.

راهکار شما برای تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دولت و مردم به تبع بخش خصوصی یعنی همان سرمایه گذاران و صنعتگران هستند و تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست مگر با حمایت دولت و مشارکت مردم که هر کدام در این راه وظایفی دارند.

وظیفه دولت در این خصوص تثبیت نرح ارز، حمایت از تولید ملی، ثبات قیمت ها، اصلاح ساختار دولتی در راستای حمایت از صنعت و بخش خصوصی، توجه به صنایع و مایحتاج عمومی مردم، تعیین نرخ مرجع مناسب با توجه به شرایط بازار، ارائه تسهیلات با سود پایین، پیگیری مجدانه در راستای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اجرای دستورات رئیس جمهور در اجرای اقتصاد مقاومتی، مهار سوداگری و فساد، مردمی سازی اقتصاد در ارتقاء مقاومت اقتصادی در برابر تحریم ها است و وظایف مردم؛ مدیریت مصرف، قناعت، تولید ثروت حلال، ترجیح مصرف کالای داخلی بر کالای خارجی و وجدان کاری در تولید کالای با کیفیت می باشد.

چگونه می توان مسئولان شهرستان را در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی همراه کرد؟

مسئولان ستادی شهرستان برخوار در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فعال بوده اما اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق آن در راستای حمایت از تولید ملی و رفع موانع تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا یک عزم ملی می طلبد و همه باید کمک کنیم.

چه اقداماتی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام داده اید؟

در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیمات بسیار خوبی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان برخوار که به ریاست فرماندار شهرستان برخوار برگزار می شود، اتخاذ و اجرایی شده است.cheshmeborkhar.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی