پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

با تشکر از بازدید شما شهروند گرامی،پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور ، در این بخش از مطالب حوزه مالیات کشور ، به گوشه ای از سوالات مطرح شده و عمده سوالاتی که فراتر از کتاب قوانین مالیاتی کشور ، نفل هر محفل دوستانه ی است، می پردازد.

به امید همراهی مستمر شما شهروند بی همتا


فرهنگ مالیاتی چه تعریفی دارد؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است : فرهنگ مالیاتی خلاصه می‌شود به تمایل افراد به پرداخت مالیات و این به عنوان واجب تلقی می‌شود نه به عنوان زور. محل لوگوی شما به عبارتی دیگرفرهنگ مالیاتی مجموعه ای از طرز تلقی ، بینش وعکس العمل اشخاص در قبال سیستم مالیاتی است .
 این طرز تلقی به طور قطع با یک قانون مناسب و نیز عملکرد مامورین مالیاتی در بکار گیری ومراجعه با مودیان نقش اساسی دارد. مسلم است فرهنگ مالیاتی متاثر از فرهنگ عمومی جامعه است وچگونگی روابط مردم یک جامعه متاثر از عوامل عقیدتی، سیاسی، اقتصادی و…….آن جامعه می باشد.
درنهایت بایستی گفت :فرهنگ مالیاتی مساوی است با ادب مالیاتی، تربیت مالیاتی، دانش و معرفت مالیاتی

گسترش فرهنگ پرداخت مالیاتی چگونه امکان پذیر است؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است : با ترویج روح جمعی و بهره گیری از شیوه های اخلاقی، فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.

علت عدم اعتماد کافی به نظام مالیاتی چیست ؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است :پول‌هایی که از طریق مالیات‌ها گرفته و هزینه می‌شود ،افراد احساس می‌کنند که مربوط به پول مالیات نیست و پول نفت است.برای برخی  این سوال پیش می‌آید که پول مالیات در کجا هزینه می‌شود و من چرا باید مالیات پرداخت کنم.
فرهنگ دیگری که جا افتاده این است که  کارهای مختلفی را بدون پرداخت مالیات می‌توان انجام داد ، مانند کارهای تلفنی، که به  صورت موبایلی هم معروف بوده است یا مثلا کارهای زیرزمینی که در هیچ دفتری هم  ثبت نمی‌شود و درآمد خوبی هم به جیب می‌زنند.
همان طور که می دانید مواردی مانند کارهای دلالی، خرید و فروش‌هایی که بدون ثبت شدن در دفتری صورت می‌گیرد و درآمدهایی که حاصل از خرید و فروش ارز به دست می‌آید. افراد سودجو وقتی می‌بینند که هیچگونه مالیاتی برای این کارها  تعلق نمی‌گیرد و قابل کشف و شناسایی هم نمی‌باشد و مجبور به  پرداخت مالیاتی هم نیستند، از این راه فرار مالیات را انتخاب می‌کنند.


تا چه اندازه امور مالیاتی به رضایت مودیان توجه دارد؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است :کاملا رضایت مودیان از طرف امور مالیاتی حائز اهمیت است و بنده هم به عنوان مودی مالیاتی، مالیات  را پرداخت می‌کنم و رضایت هم دارم.
البته  افرادی که همیشه ناراضی هستند و در مقابل کارشناسان مالیاتی اعتراض می‌کنند اصناف هستند.
 مانند اصنافی که در مراکز تجاری فعالیت می‌کنند و برای برطرف شدن مشکل موظف به نگهداری دفاتر هستند.
چرا که در طول سال  مغازه گران شده و جنس گران شده و درآمد هم بالا رفته است و از یک طرف به مقدار مالیات نالان هستند که از  برخی از آنان را می‌توان به بهشت مالیات دهنده‌ها یاد کرد.

آیا مالیات جنبه ضد تولیدی هم دارد ؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است :اگر مالیات قرار است به تولید لطمه نزند باید توزیع  درآمد عادلانه شود.
حالا یک مالیاتی به نام ارزش افزوده آمد که مالیات بر مصرف است و این را مصرف کننده می‌پردازد و به نوعی تامین هزینه‌های دولت است.
هزینه آسفالت و بهسازی و زیرساختی کشور خیلی بیشتر است و خرج دانشگاه‌ها ، مدارس و بیمارستان ها پس به خود فرد چندین برابر بر می‌گردد .
اما باید کارهایی که درآمدزا هستند مانند اقتصاد زیرزمینی  یا درآمدهای زیرزمینی را شناسایی کرد که درآمد حاصل از این کار صرف سفرهای آنچنانی و ریخت و پاش و تجملات می‌شود و در نتیجه به سراغ تولید نمی‌رود که به راحتی از این  طریق امرار معاش می‌کند.


تا چه اندازه قوانین مالیاتی دچار ابهام و پیچیدگی است؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقد است :ما هیچ مشکل قانونی در امور مالیاتی نداریم. اما در اجرا دچار مشکل هستیم.
در واقع اصناف و تولیدکنندگان، به نظر من موظف به نگهداری دفاتر هستند که مالیاتی که  بسته می‌شود مورد رضایت خود مودیان قرار می‌گیرد.

پرداخت مالیات در باورهای عمومی کشورهای پیشرفته چگونه است؟
پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور درپاسخ به این سوال به گزارش تهیه شده ازسویی تحلیلگران اقتصادی اشاره می نمایید و ابراز می دارد، طبق گزارش تحلیلگران اقتصادی ، پرداخت مالیات در باورهای عمومی کشورهای پیشرفته بعنوان یک ارزش تلقی می‌شود و عدم پرداخت مالیات در عمل محرومیت های اجتماعی و یا نظایر آن را در پی دارد. نقش و کارکرد مالیات در آنجا جایگاه و منزلت خود را پیدا کرده است و متناسب با آن خدمات عمومی و رفاهی نیز ارایه می گردد. لذا پرداخت به موقع مالیات عملاً بعنوان یک هنجار پذیرفته شده است و فرهنگ مالیاتی نهادینه شده است.

عمده ترین مالیات دهندگان چه کسانی هستند
معمولا درحال حاضر عمده‌ترین مالیات‌دهندگان کسانی هستند که درآمد‌های ثابت دارند(کارمندان دولت) و یا بخشی از تولیدکنندگان.
نکته مهم :درحقیقت نظام مالیاتی اگر توانسته باشد از بخش تجاری و بازرگانی ما که درآمد‌های زیادی دارد مالیات گرفته باشد خیلی خوب است .
اما اگر این افزایش از کارمندان دولت و تولیدکنندگان تامین شده باشد نمی‌توان افزایش درآمد مالیاتی را مثبت ارزیابی کرد.

تهیه وتنظیم : مهدی حیدرپور
مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

دربخش نظرات این یاداشت " سوالات مطرح شده و نظرات" همراهان پایگاه فرهنگ مالیاتی رادنبال کنید

نظرات (۲۶)

باسلام 
یک موسسه انتفاعی فرهنگی هنری  فعالیتهایی که درآمدزانیستندمثل برگذاری همایش فرهنگی نشست های مباحثه ای وغیره وفعالیتهای انتفاعی مثل برگذاری کلاس زبان انجام می دهد ودارای دفاترقانونی است . آیابرای محاسبه مالیات بایدسرجمع درآمدهاازسرجمع هزینه هاکسرگرددیااینکه اداره داری فقط به درآمدهای انتفاعی نگاه می کندوکاری به هزینه های فرهنگی ندارد؟ باتشکرفرآوان
پاسخ:
سلام 
اداره فقط به درآمدهای انتقالی دقت نظر دارد
اما جهت دریافت اطلاعات دقیق تر با شماره
39903990
تماس بگیرید
سلام
با تشکر از سایت خوبتون
در خصوص تبصره 2 ماده 190 ق.م.م آیا اگه من شهروند در ارائه اظهارنامه تاخیر کنم و جریمه ای بهم تعلق بگیرد آیا اگر به مالیات تعیین شده اعتراض کنم در طول مدت دادرسی هم به ازای هر ماه 2.5 درصد جریمه باید بپردازم ؟ 
ینی اگر دادرسی 3ماه طول بکشد من باید 7.5 مازاد بر جریمه قبل از شروع دادرسی بپردازم؟
هر چند در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و بدون شک پرداخت مالیات در نهایت به نفع خود ملت است ولی ما این وسط متوجه نشدیم چرا فقط باید مالیات کارمندان روی حساب و کتاب باشد و مابقی مالیات شان باید با هزار «ان قلت» و «اما و اگر» باشد. نمونه اش همین مربیان فوتبال وطنی و غیر وطنی که باشگاه ها یا فدراسیون پرداخت مالیات شان را تقبل می کنند و صدای کسی هم در نمی آید و اگر در می آید چندان رسا نیست!
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • سوال این است که اگر مالیات 9 درصد ارزش افزوده در شرایط رکودی امسال برای اصناف سنگین است آیا نمایندگان محترم مجلس هنگام تصویب قانون بودجه 94 به این مساله واقف نبودند، اگر امروز رئیس سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد این مالیات را از اصناف دریافت نکند، همان نمایندگان می‌پرسند چرا مصوبه قانون بودجه 94 مبنی بر مالیات 9 درصدی را اجرا نکرده و اگر بخواهد آن را بگیرد، می‌گویند اصناف در رکود هستند، اما آیا اعتراض اصناف همه‌اش واقعی است یا عده‌ای به قول معروف جیغ بنفش سرمی‌دهند.

    در قانون بودجه 94 که قرار بود سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت 31 درصد باشد، اما با تقاضای رئیس جمهور و موافقت رهبری و مجلس به خاطر افت قیمت نفت به 20 درصد کاهش یافت تا دست دولت از نظر در آمد باز شود. آیا در مورد مالیات بر ارزش افزوده هم نمی شد چنین کاری کرد؟

    نکته قابل ضروری این است که مالیات ارزش افزوده که از سال 87 به عنوان اولین نوع مالیات بر مصرف در حلقه آخر مصرف کننده گرفته می‌شود، در قالب یک قانون آزمایشی 5 ساله قرار بود تا سال 92 اجرا شود و بعد از آن، ایرادهای اجرایی و عملی آن رفع شود و به صورت قانون دائمی درآید.در زمان اجرای آزمایشی نرخ 3 درصد اولیه مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون برنامه پنجم قرار شد سالی یک درصد اضافه شود، به نحوی که در پایان برنامه پنجم به 8 درصد برسد، بعدا یک درصد هم برای سلامت در نظر گرفته شد و به 9 درصد رسید.

    مقاومت برخی از اصناف مانند طلافروشان، آهن‌فروشان، سنگ فروشان و دیگر اصناف باعث شد، اجرای قانون در زمان مقرر کامل نشود و این قانون در سال 93 و 94 تمدید شد و نکته دیگر این است که در کجای دنیا سراغ داریم که قانونی که برای اولین بار در یک جا اجرا می‌شود، در زمان آزمایشی تبصره بخورد و سالی یک درصد به نرخ آن افزوده شود و چه کسی این افزایش سالی یک درصد را تصویب کرده است، آیا خود نمایندگان نبودند.

    سازمان امور مالیاتی کشور،از یک سو جهت دریافت هر چه بهتر مالیات و بهبود مالیات ستانی و از سویی دیگردرجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود.
    سازمان امور مالیاتی کشور،از یک سو جهت دریافت هر چه بهتر مالیات و بهبود مالیات ستانی و از سویی دیگردرجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود.
    وقتی مالیات پرداختی ما برای احداث بیمارستان ، مدرسه و جاده و پل هزینه می شود و همه ما از این امکانات بهره مند می شویم وظیفه داریم بخشی از درآمد خودمان را برای تامین این هزینه ها به دولت بدهیم تا دولت هم بتواند برنامه ریزیهای لازم را جهت توسعه و گسترش این امکانات انجام بدهد. همه ما باید بدانیم که نفت مال همه است و بچه های ما هم در این نعمت سهیم هستند و ما نباید توقع داشته باشیم برای تامین هزینه خودمان ، حق بچه هایمان را ضایع کنیم چون این بزرگترین ظلمی است که به بچه های خودمان می کنیم و هیچوقت نمی توانیم جواب سوال آنها را که چرا باعث تباهی آینده آنها شدیم؟ بدهیم.
    حال با توجه به اینکه به طورکلی آموزش و پرورش و بخش دولتی آموزش عالی جزء بخش های غیر درآمد زا بوده و عمدتاً از منابع مالی دولتی استفاده می نمایند، اهمیت مقوله مالیات در دستیابی دولت به اهداف آموزشی اش بیش از پیش معلوم می شود. چرا که در سال های اخیر با توجه به تحریم های غرب علیه کشور اسلامی ایران غیر قابل اتکاء بودن درآمدهای نفتی را بیش از پیش معلوم نموده و باعث توجه ویژه ی دولتمردان به درآمدهای مالیاتی برای تأمین بودجه سالانه کشور شده است.
    از آنجا که مهمترین روش افزایش سهم مالیات از بودجه سالانه ، کسب مشارکت حداکثری مردمی در پرداخت مالیات می باشد، برای تحقق این هدف، در سالهای اخیر اجرای سیاست ها و برنامه های فرهنگ سازی مالیاتی و اعلان عمومی آثار مفید مشارکت مردم در پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه اجتماعی و قانونی ،توسط متولیان امر در دستورکارقرارگرفته است.
    به جهت تبیین عمومی آثار مشارکت مردم در پرداخت مالیات، می توان به اعتلا و گسترش آموزش همگانی و آموزش عالی و کمک به دولت در برقراری عدالت آموزشی در کشور با مد نظر قراردادن مقوله ی هزینه کرد منابع مالی حاصل از پرداخت مالیات در بخش های آموزش عمومی و آموزش عالی تأکید نمود.
  • وبلاگ فرهنگ مالیاتی کشور - یک وبلاگ مخاطب محور
  • با سلام و تشکر از شما همراه پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور
    در خصوص سوالی که مطرح نمودید بایستی ابراز شود که :

    به واقع ارسال نکردن اظهارنامه، دلایل گوناگونی دارد.

    رایج ترین دلیل عدم ارسال، می تواند این باشد که در صورت به روز نبودن ثبت مؤدی، بهترین امکان برای ارسال نکردن اظهارنامه و پس از آن فرار از پرداخت مالیات فراهم شده است.

    دلیل دیگر عدم برخورد قاطع ماموران مالیاتی است که آن هم می تواند به دلیل عدم آشنایی و عدم تسلط کافی ماموران مالیاتی به قوانین مالیاتی و نداشتن مهارت کافی دراجرای آنها باشد. 

    درپایان و به نظر پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،درست است که سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد، اما با گسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.

    سلام خداقوت یه شما متولیان پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور
    سوال دارم و پیگیر سوال هستم
    لطفابفرمایید علت عدم اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان چیست؟

    برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، می بایست سطح فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه به گونه ای ارتقا داد که مالیات دادن برای مردم مانند انجام عبادت و پرداخت خمس مال باشد.
    کارهای مختلفی را بدون پرداخت مالیات می‌توان انجام داد ، مانند کارهای دلالی، خرید و فروش‌هایی که بدون ثبت شدن در دفتری صورت می‌گیرد و درآمدهایی که حاصل از خرید و فروش ارز به دست می‌آید. افراد سودجو وقتی می‌بینند که هیچگونه مالیاتی برای این کارها تعلق نمی‌گیرد و قابل کشف و شناسایی هم نمی‌باشد و مجبور به پرداخت مالیاتی هم نیستند، از این راه فرار مالیات را انتخاب می‌کنند.
    وقتی مالیات پرداختی ما برای احداث بیمارستان ، مدرسه و جاده و پل هزینه می شود و همه ما از این امکانات بهره مند می شویم وظیفه داریم بخشی از درآمد خودمان را برای تامین این هزینه ها به دولت بدهیم تا دولت هم بتواند برنامه ریزیهای لازم را جهت توسعه و گسترش این امکانات انجام بدهد. همه ما باید بدانیم که نفت مال همه است و بچه های ما هم در این نعمت سهیم هستند و ما نباید توقع داشته باشیم برای تامین هزینه خودمان ، حق بچه هایمان را ضایع کنیم چون این بزرگترین ظلمی است که به بچه های خودمان می کنیم و هیچوقت نمی توانیم جواب سوال آنها را که چرا باعث تباهی آینده آنها شدیم؟ بدهیم.
    برهمگان مشخص و مبرهن است ،تحریم‌ها یکسری آثار مثبت هم برای اقتصاد ما داشته که موجب شد مسئولان اقتصادی کشور بیش از پیش به اهمیت تامین هزینه‌های دولت و تکیه بودجه‌های سالیانه بر درآمدهای مالیاتی پی ببرند.
    به نظر اینجانب که کارشناس فناوری اطلاعات هستم :

    بهبود وضعیت پاسخگویی به مشتریان و تضمین پاسخگویی در خصوص نیازهای آنان ساده سازی فرآیندهای کسب و کار موسسات، کاهش هزینه ها از طریق یکپارچه سازی و حذف سامانه های زاید از جمله اهداف میل به دولت الکترونیک است.

    یکی از الزامات اساسی برای ورود دولت به عصر دیجیتال آن است که فناوری ارتباطی و اطلاعاتی جدید جانشین جریان مکاتبات بین هرم دولت و دریافت کنندگان خط مشی و مشتریان خدمات دولتی شود .

    http://man1357.blog.ir
    یک واقعیت انکارناپذیر این است که ،قاعدتا باید در جهت عکس حرکت می‌کردیم و مطابق سیاست‌های روشن اسناد بالادستی کشور، از تکیه به فروش نفت کاسته و درآمدهای مالیاتی را افزایش می‌دادیم که البته نتایج این اشتباه هم در قالب تشدید تورم و کاهش ارزش پول ملی به وضوح شکل خود را نشان داد.
    نکته قابل تعمل ،تاکید ببر ساماندهی وضعیت آشفته معافیت‌های مالیاتی به‌عنوان یکی از الزامات اقتصاد کشور می باشد، متاسفانه تفکر نادرستی در جامعه وجود دارد که در صورت ارزیابی مثبت و مفید از یک فعالیت، باید آن‌را از پرداخت مالیات معاف کرد و این باور در صورت تسری به سایر بخش‌ها بسیار دردسرساز می‌شود، زیرا همه تولیدات اعم از کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و ... می‌تواند بسیار مفید ارزیابی شود.
  • مهدی حیدرپور
  • من هم معتقد هستم که باید قانون مالیات اصلاح شود چون ، سیستم مالیات در ایران در واقع طوری بوده که فقط از افرادی که از دولت حقوق بگیر بودند و یا از عده‌ای که شناسایی می‌کردند دریافت می‌شد و البته قوانین هم به سختی کشورهای اروپایی وکانادا و آمریکا نبود چون در اینگونه کشورها اظهارنامه‌ای که پرمی شود اگر دور از واقعیت باشد وبرای دولت ثابت شود که اظهارنامه خلاف صورت گرفته در محاکم قضایی جریمه‌های سنگینی متوجه افراد یا شرکت‌ها خواهد شد.
    به عنوان یک کارشناس حوزه بازار با این نکته از یاداشت شما وافق هستم که در کشورنروژ که مثل کشور ما نفت دارند (نفت دریای شمال) مخارج جاری کشور از محل مالیات تامین می‌شود و حالا ممکن است مقداری کسر بودجه شان هم از نفت تامین شود ولی این طلای سیاه را متعلق به نسل آینده می‌دانند و حتی معتقدند از محل درآمدهای نفت همانطورکه نسل فعلی تامین هستند و زندگی می‌کنند باید درآمدهای نفتی در صندوق ذخیره شود تا برای نسل آینده جای نگرانی نباشد.
    به عنوان وکیل دادگستری ، بایستی این مطلب را عنوان کنم که : بر اساس ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم مکلفند فهرست معاملات خود را پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی از طریق پورتال سازمان امورمالیاتی (آنلاین) و یا در قالب یک فایل تولید شده بر روی لوح فشرده (آفلاین) به اداره ی امورمالیاتی مربوطه تحویل نمایند و پیش از صدور این دستورالعمل، ارائه این فهرست معاملات طی مراجعه حضوری مودی مالیاتی به اداره امور مالیاتی مربوطه و ارائه مدارک و مستندات صورت می گرفت که البته این امر همیشه مسائل و مشکلاتی را هم برای مودی و هم برای سازمان امور مالیاتی در بر داشت.
    من هم معتقد هستم که باید قانون مالیات اصلاح شود چون ، سیستم مالیات در ایران در واقع طوری بوده که فقط از افرادی که از دولت حقوق بگیر بودند و یا از عده‌ای که شناسایی می‌کردند دریافت می‌شد و البته قوانین هم به سختی کشورهای اروپایی وکانادا و آمریکا نبود چون در اینگونه کشورها اظهارنامه‌ای که پرمی شود اگر دور از واقعیت باشد وبرای دولت ثابت شود که اظهارنامه خلاف صورت گرفته در محاکم قضایی جریمه‌های سنگینی متوجه افراد یا شرکت‌ها خواهد شد.
    پرواضح است که : در سال‌های اخیر، با وجودی که مشخص بود در آستانه افزایش فشارهای بین‌المللی قرار داریم و عرصه از نظر اقتصادی بر ما تنگ خواهد شد، متاسفانه به تداوم سیاست‌های مبتنی براتکا به درآمد نفتی و وابستگی کشور به واردات ادامه دادیم، از سوی دیگر سیاست خارجی کشورمان در جهت اصطکاک با جامعه بین‌الملل حرکت می‌کرد و ما در عرصه اقتصادی همچنان وابستگی و تعامل خود با اقتصاد بین‌الملل را به شدت افزایش دادیم.
    مدیر پایگاه نقدی براقتصادایران
    بهتره است بدانید که براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان امور مالیاتی رقم مالیات‌های دریافتی در 7 ماهه ابتدایی سال جاری با رشد 28 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 21 هزار و 900 میلیارد تومان شد.
    بر همگان مشخص و مبرهن است که : امروز با پیشرفت هایى که در فناورى اطلاعات و ارتباطات حاصل شده و نیز اثرگذارى این فناورى بر جوانب مختلف زندگى و ظهور عصر دیجیتال که به موج چهارم مشهور شده است، تغییر در زمینه هاى مختلف زندگى امرى اجتناب ناپذیر است و در صورت ناسازگارى سازمانها با این تغییرات، ناکارآمدى سازمان ها بیش از پیش مشهود خواهد بود که بازاریابى، تجارت و دولت الکترونیکى نمونه هایى از این تأثیرگذارى است.
    حال بایستی دید با این وضعیت اینترنت کشور سازمان مالیاتی کشور چطور موفق خواهدبود

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی