پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

 بررسی آسیب‌های اجتماعی با حضور فرمانده کل سپاه استان تهرانف مشوق قانونی مجلس برای ترویج فرهنگ خوداظهاری مالیات، لزوم پیگیری هیئت رییسه برای موضوع استعفای نمایندگان اصفهان  از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه دوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی امروز به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  دستور کار جلسه امروز مجلس را به این شرح قرائت کرد:

لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش).

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه‌ زنان، جوانان و خانواده‌.

لایحه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص و بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری.

طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و تامین نیازهای کشور.

گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایر ایران.

طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو.

تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چگونگی اجرای قانون اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی.

انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت.

 

در ادامه جلسه امروز «سیدفاطمه ذوالقدر» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز نمایندگان تهران گفت: در این جلسه سردار یزدی، فرمانده کل سپاه استان تهران حضور داشتند و گزارشی از فعالیت های این نهاد به نمایندگان ارایه کردند.

 

 

این نماینده تهران اظهار کرد: سردار یزدی در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سپاه استان تهران در حوزه آسیب های اجتماعی به نمایندگان ارایه کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز و در ماده ۱۸ لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) مصوب کردند، به منظور تشویق مصرف کنندگان نهائی (اشخاص حقیقی) که خریدهای خود را از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی انجام می دهند، سازمان موظف است از هر ده صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه کشی برخط انتخاب نموده، دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده است را به حساب بانکی وی مسترد نماید. جوایز مزبور از محل وصولی جاری سازمان، طبق دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، پرداخت می شود.

تبصره ۱- سازمان مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهائی که از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی خرید می کنند، در صورت تمایل بتوانند صورتحساب های خرید خود و جوایز تعلق گرفته را مشاهده کنند.

تبصره ۳- سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهائی بتوانند از اصالت صورتحساب های صادر شده توسط فروشندگان اطمینان حاصل نمایند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه و در ماده ۲۰ لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) مصوب کردند، سازمان مکلف است در چارچوب دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، آن دسته از اشخاص مشمولی که تمامی تکالیف مقرر در این قانون را رعایت کرده و از نرم افزارهای حسابداری مورد تأیید کارگروه راهبری سامانه مؤدیان استفاده می کنند، از ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک موضوع قوانین مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مستثنی نماید.

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز و در ماده ۲۲  لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) مصوب کردند،تخلفات زیر حسب مورد، موجب تعلق جریمه به شرح زیر خواهد شد:

الف - عدم صدور صورتحساب الکترونیکی، معادل ده درصد (۱۰٪) مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صدور صورتحساب الکترونیکی یا بیست میلیون  ریال، هر یک که بیشتر باشد.

ب- عدم عضویت در سامانه مؤدیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مؤدیان، یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران، معادل ده درصد (۱۰٪) مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طرق، یا بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیاتهای مستقیم در همان سال مالی.

پ- عدم اعلام شماره حساب یا حسابهای بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن با آنها انجام می شود به سازمان، معادل ده درصد (۱۰٪) مجموع مبلغ فروش انجام شده از طریق آن حساب یا بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیاتهای مستقیم در همان سال مالی.

 

بنابراین گزارش، «عبدالحمید خدری» در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 دی در تذکری و با استناد به مواد 90 و 91 آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این مواد هیئت رییسه باید به سوگند خود در باب استعفای نمایندگان پایبند باشند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چندی پیش نمایندگان استان اصفهان استعفایشان را به هیئت رییسه مجلس ارایه کردند و ما انتظار داشتیم هیئت رییسه طبق آیین نامه این استعفا را به جریان بیندازد.

 

وی با بیان اینکه برای حل بحران آب در استان اصفهان راهکاری وجود دارد، گفت: طرح ایجاد کارخانه ذوب آهن و پالایشگاه باید در استان بوشهر اجرا می شد اما آن را به اصفهان بردند که این استان نیز منابع آبی اش محدود است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر خوزستان، بندرعباس و بوشهر باید جور اصفهان را بکشند و قطعا اصفهان با این وضعیتش برای راه اندازی پالایشگاه ها و ذوب آهن مشکل دارد.

 

در جلسه علنی امروز نمایندگان حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم و علیرضا رحیمی نماینده تهران را به عنوان ناظران مجلس در هیئت نظارت در مسافرت های خارجی کارکنان دولت انتخاب کردند.

 

«علی مطهری» زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12 و 19 دقیقه به صدا درآورد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس (سه شنبه، 4دی ماه) رأس ساعت 8 با دستور هفتگی قوه مقننه برگزار خواهد شد./

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی