پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

17مردادماه که نامگذاری شده است به روز خبرنگار،به واقع بهانه ای است تا از  انسان هایی  که  با سلاح قلم در زمینه ی اطلاع رسانی به مردم ، فعّالیّت دارند ، تقدیر به عمل آوریم .
در روزگاری که به عصر ارتباطات و فن آوری معروف است ، خبرنگار به عنوان مهمترین ابزار اطلاع رسانی نقش مهمی بر عهده دارد . خبرنگاری ، حرفه ی پرمسؤلیّتی است که اصول اوّلیه ی آن تعهّد ، خلاقیّت ،  احترام به آزادی عقیده و داشتن صداقت است .

دراین خصوص بایستی به این نکته اذعان نمودکه:روزنامه‌نگاری با تولید انبوه خبر و گزارش برای عموم مردم به صورت آماتوری در سده‌های هفدهم و هجدهم آغاز شد و سیر تحول آن در نیل به حرفه‌ای‌گری مرهون آزمون و خطاهای بسیاری در سده‌های نوزدهم و بیستم است. بلوغ روزنامه‌نگاری و حرفه‌ای‌گرایی سده بیستم طی مراحل مختلف محقق و با عبور روزنامه نگاران از مراحل سخت و رشد و تکامل حرفه‌ای با یاری مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی میسر شد.

حال با توجه به سیر تحول پیش‌گفته درباره روزنامه‌نگاری، مساله اساسی این است که روزنامه‌نگاری به عنوان یک حرفه براساس چه مبانی و اصولی استوار شده است؟ چه جایگاه و چه چشم‌اندازی در آینده دارد؟ پاسخ ازنظر نگارنده این است که آزادی‌های بنیادین نظیر  آزادی بیان، عقیده، مطبوعات، به همراه درستی، امانتداری، واقع‌گرایی، بی‌طرفی، شفافیت و اعتبار منبع و رعایت استانداردهای روزنامه‌نگاری و اخلاق حرفه‌ای و نظام حقوقی پشتیبان آن(رژیم تنبیهی و نه اجازه قبلی)، در فرآیند تولید خبر ملاک و فلسفه وجودی روزنامه‌نگاری و حرفه‌ای‌گرایی آن را تشکیل می‌دهند.

به واقع، حوزه ی خبر ، حوزه ای جذاب و پرمخاطره و در عین حال بسیار متنوّع است . گوناگونی اخبار باعث شده که خبرنگاران هم هر کدام در یک حوزه ی خبری تخصّص پیدا کنند . گاه انتشار برخی خبرها برای خبرنگار دردسرهایی  به  بار  می آورد از این رو این حرفه افرادی را طلب می کند که علاوه بر تیزبینی ، صداقت و سرعت عمل  ، شهامت گفتن حقایق را هم داشته باشد . آنچه مسلم است خبرنگاری که صداقت پیشه و متعهد است از گفتن حرف حق ابایی ندارد و شرافت خبرنگاری را با ریاکاری آلوده نمی کند .

دراین راستاکانون گفتمان رضوی معتقد است،خبرنگار تنها فردی  است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم  بهمراه دارد.

درپایان و به نظرنگارنده"مهدی حیدرپور"انبوه کسانی که در شبکه‌های اجتماعی مشغول نوشتن و داد و ستد پیام ها و اخبار هستند هر چند از درون خود خبر می‌دهند ولی رسالت خبرنگاری جدید دیگر صرفاً بیان اخبار خویش نیست. آنان باید بتوانند بدون این که لزوماً از دنیای خود خارج شوند ، با به رسمیت شناختن چندگرایی‌های ضروری زندگی و خصلت تکمیل متقابل آن‌ها، افق‌ها را وسعت ببخشند.

فراتر از این خبرنگاران آماتور شبکه‌های اجتماعی، خبرنگاران حرفه‌ای به عنوان یک قشر مؤثر از روشنفکران دوران اخیر باید یک وظیفه تفسیری برعهده گیرند. به قول باومن این وظیفه تفسیری رسالت جدید روشنفکران عصر انفجار اطلاعات و رسانه‌ها است؛این خبرنگاران باید از توانایی برکشیدن خویش به بالای شبکه‌های ارتباطیِ قرارگاه نظام‌های متفاوت معرفتی برخوردار باشند بدون این که لزوماً تماس خود با «اندرون» این نظام‌ها را از دست بدهند.

روز  خبرنگار بر تمامی خبرسازانی که در عرصه ی حق و عدالت قلم فرسایی می کنند ، گرامی باد .

تهیه و تنظیم: مهدی حیدرپور

خبرنگارحوزه اقتصاد و مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

بازنشر این مطلب در

سایت نوبت شما

سایت گلستان بلاگ

نظرات (۲)

سلام، با تشکر از شما

"روزخبرنگار روز تجلی آزادی بیان"

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=32906


در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت حرف تو  به شما: از یا علی تا با علی یک نقطه کم دارد ولی یا علی گفتن کجا و با علی بودن کجا...

 

یا علی

  • گلستان بلاگ
  • سلام
    خدا قوت
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شد

    http://golestanblog.ir/%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86/
    موفق باشید
    یا علی

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی