پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

 به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی،گفتنی است در طول سال‌های اخیر بودجه کشور وابستگی شدیدی به منابع نفتی و زیر زمینی داشته است که این عمل راه را به جایی نمی‌رساند، پس دولت به فکر کسب درآمد از سایر منابع است تا بتواند رشدی پایدار و واقعی را برای تمامی بخش‌های اقتصادی به همراه داشته باشد.

یکی  از درآمدهای پایدار مدنظر دولت‌ها علی الخصوص دولت فعلی منابع مالیاتی است که در اکثر جوامع امتحان خود را در تامین بودجه و هزینه های عمومی به خوبی پس داده است زیرا استفاده از منابع مستمر و پایدار مالیاتی هواره اهرم کمی برای دولت در جهت هدایت کردن اقتصاد به رشد و تعالی بوده است.
در همین راستا ایرج ندیمی نایب رئیس اول کمیسون اقتصادی مجلس در تایید این امر بیان می‌کند: پایه مالیاتی اگر واقعی و عادلانه وضع شود حکایتگر رشد و رونق اقتصادی محسوس در جامعه است و راهی برای رهایی کشور از اتکا به منابع نفتی محسوب می‌شود.
وی افزود: در اتفاق مالیاتی همواره هدف رشد و رونق اقتصادی از مجراهای صادراتی، وارداتی، حل مشکلات داخلی و میل به روابط خارجی در نظر گرفته می‌شود. زیرا پرداخت مالیات برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی انگیزه فعالیت ،کسب و کار بیشتر را فراهم می‌کند.
ندیمی در ادامه  تصریح کرد: مالیات اگر در راستای اهداف اقتصادی وضع شود، فعالیت سالم جامعه را به همراه دارد زیرا هرگاه کشوری بتواند منابع مالیاتی را جانشین مواد خام کند علاوه بر کسب موفیقت در مباحث حوزه اقتصاد مستقل می‌تواند در حوزه اشتغال و کارایی جامعه نیز موفقیت‌های والایی را کسب کند.
لازم به ذکر است یکی از بسته‌های کمکی که از طریق مالیات به اقتصاد تزریق می‌شود تبیین معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی نظیر ماده ۱۳۲ است که می‌تواند بستر توسعه و جذب سرمایه‌گذاری را هموار کند، که این امر علاوه بر بهبود روش کسب و کار رونق و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.
بحثی که همواره مورد توجه اقتصاد دانان قرار گرفته است آن است که؛ روند مالیاتی در فضا رونق اقتصادی بهتر می‌تواند مسمر ثمر باشد.اگر فضای اقتصادی در مسیر رونق و شکوفایی باشد اهداف مالیاتی محقق شده و بیش از پیش اقتصاد را به سمت بالندگی سوق می‌دهد.
کارشناسان عقیده دارند اخد مالیات در شرایطی که رکود اقتصادی حاکم باشد نمی‌تواند عملکرد خوبی را به همراه داشته باشد چرا که در شرایط رکود جمع آوری مالیات دشوار است و پوشش مالیاتی کامل انجام نمی شود،اهداف مالیاتی در صورتی محقق می‌شود که فضا و بستر مناسب وجود داشته باشد.
ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص می گوید: سیاست‌های هدف‌دار مالیاتی باید منطبق با واقعیت‌های موجود در صنعت و اقتصاد کشور باشد، در غیر این صورت رشد اقتصادی را به همراه ندارد.
وی ادامه داد:سیاست‌ها باید مطابق با شرایط پیش آمده و متناسب با اتفاقات رخ داده تنظیم شود تا مقررات مالیاتی مشکلات را از سر راه اقتصاد بردارد.در شرایط رکودی و تورمی اقتصاد اگر سیاست‌های مالیاتی مناسب نباشد شرایط را برای فعالیت ‌های اقتصادی سخت می‌کند.
پس آنچه که باید مورد توجه مسئولین مالیاتی و اقتصادی کشور قرار بگیرد آن است که، قبل از هرگونه اقدامی زیرساخت‌های الزامی آن اعم از بهبود فضای کسب و کار،تدوین سیستم جامع مالیاتی،گروه نظارتی ماهر،فرهنگ‌سازی بهینه،‌جلوگیری از فرار مالیاتی‌،رفع موانع تولید و… مهیا شود در غیر این صورت نتایج به دست آمده دور از انتظار است.
هرچند که مالیات حق عمومی دولت است و باید اخذ شود ولی توجیه پذیر است ابتدا تمامی مسیرهای هموار گردد سپس قطار مالیات به حرکت درآید تا به غایت نهایی خود مطابق با اهداف برسد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی