پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، در تماس تلفنی با برنامه پیشخوان خبر این شبکه، درباره دریافت کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان ها  و صحت خبر آن توضیحاتی ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع را چند بار بانک مرکزی تکذیب کرده است، اظهار داشت: حتی در روزهای اخیر، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی هم آن را رد کرده است.

محمدبیگی این خبر را یک دروغ تلگرامی دانست و گفت: خبر دریافت کارمزد، شایعه ای است که در فضاهای مجازی منتشر شده و هویت انتشاردهنگان این خبر کذب مشخص نیست.

وی در واکنش به اینکه آیا بانک مرکزی برنامه ای برای این کار دارد، اظهار داشت: بحث مالیات بر ارزش افزوده موضوعیست که مسئولان حوزه مالیاتی باید به آن پاسخ دهند و ما  در این باره برنامه ای نداریم، اما در مورد کارمزد، قرار نیست این وجه را از دارندگان کارت دریافت کنیم.

* تکذیب می شود، اما منتفی نیست!

اما این موضوع که بخواهیم بحث کارمزد را به طور کل منتفی کنیم، در بدنه کارشناسی بانک مرکزی در حال بررسی است.

محمدبیگی تصریح کرد: در اصل، باید کارمزد را از کسانی که ذینفع دریافت خدمات هستند دریافت کنیم و اینکه با چه مکانیزمی این کار انجام شود در دست بررسی است.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی برای رفع نگرانی های مردم به آنها اطمینان داد که هرگونه دریافت پول از مشتریان، بطور ناگهانی و بدون اطلاع مردم نخواهد بود و بعد از اطلاع رسانی، صورت خواهد گرفت.

وی گفت: چنانچه بانک مرکزی بخواهد هرگونه وجهی از مشتریان دریافت کند، اطلاع رسانی می کند و این کار بر اساس مصوبات قانونی و مصوباتی که سازمان ها را به این نوع دریافت، مجاز می کنند صورت می گیرد.

محمد بیگی تصریح کرد: در مجموع این کار با توجه به گستردگی شبکه پرداخت کشور، کار ساده ای نیست.

وی درباره موضوع دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها که سال گذشته مطرح شد، خاطرنشان کرد: این کار همان طوری که گفتم در حال بررسی است و تا زمانی که قطعیت پیدا نکرده نظری در این باره نمی دهم. اما کسانی که در حوزه پرداخت کار می کنند، بی صبرانه منتظر وقوع این رویداد هستند و برای تحقق آن در تلاشند.

محمدبیگی که با تکذیب موضوع دریافت کارمزد از کارتخوان ها خبر خوشی به مردم داده بود، به همان کسانی که بی صبرانه منتظر وقوع این رویداد هستند نیز خبر خوشی داد و اعلام کرد یکی دو ماه دیگر آرزوی آنها هم محقق خواهد شد.

این مقام بانک مرکزی تصریح کرد: ممکن است طی  یکی دو ماه آینده، خبرهایی در این باره از طریق رسانه ها به مردم اعلام شود.

وی در خصوص فعالیت و راه اندازی سامانه هایی برای کاهش جعل چک و اوراق بهادار هم تصریح کرد: سامانه چکاوک از خرداد امسال در شبکه بانکی کشور با این هدف راه اندازی شد و قدم بعدی در این باره، ایجاد و راه اندازی سامانه صیاد است.

با راه اندازی صیاد، این وعده که جعل چک به حداقل می رسد، عملی می شود.

محمد بیگی افزود: در این طرح، بحث کنترل اعتباری صادر کننده چک و کنترل صحت چک از کلیه ابعاد، در دستور کاربانک مرکزی است./شبکه خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی