پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پرواضح است،دردولت یازدهم، بحث مالیات ستانی و اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات نسبت به دولت های گذشته از رشد و رونق فوق العاده ای برخورداربوده است

حال با اتفاقی که در صنعت نفت رخ داد مسئله دریافت مالیات و درآمدمالیاتی برای مسئولین کشور بسیار حائز اهمیت شد.

دراین بین سازمان امورمالیاتی کشور اقدامات موثری در خصوص فرهنگ پرداخت مالیات انجام داده اند که یکی از این موارد جشنواره فرهنگ مالیاتی است که از نیمه دوم سال93کلید خورد و درنمیه اول سال94 به پایان میرسد.

دراین خصوص وبلاگ پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یک شرکت کننده در این جشنواره بخشی از وبلاگ خودرا اختصاص داده است به بحث فرهنگ مالیاتی ازپنجره تصویر ، باشد که این حرکت قدمی هرچندکوچک در راه اعتلای فرهنگ مالیاتی باشد.

دراین راستا پایگاه فرهنگ مالیاتی در این مطلب از نگاه تصاویر تهیه شده به فرهنگ مالیاتی پرداخت است.

درادامه با ما همراه شوید


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر


فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر



فرهنگ مالیاتی به روایت تصویر



اطلاعیه مالیات


اطلاعیه مالیات



تهیه شده توسط  :  مهدی حیدرپور

مدیروبلاگ پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

بازنشر این مطلب در

1- سایت نوبت شما

2- سایت گلستان بلاگ

3- سایت حرف تو

نظرات (۱۱)

labkhaaand.blog.ir
لبخند
لبخند را با دوستانتان به اشتراک به گذارید
به جهت تبیین عمومی آثار مشارکت مردم در پرداخت مالیات، می توان به اعتلا و گسترش آموزش همگانی و آموزش عالی و کمک به دولت در برقراری عدالت آموزشی در کشور با مد نظر قراردادن مقوله ی هزینه کرد منابع مالی حاصل از پرداخت مالیات در بخش های آموزش عمومی و آموزش عالی تأکید نمود.
از آنجا که مهمترین روش افزایش سهم مالیات از بودجه سالانه ، کسب مشارکت حداکثری مردمی در پرداخت مالیات می باشد، برای تحقق این هدف، در سالهای اخیر اجرای سیاست ها و برنامه های فرهنگ سازی مالیاتی و اعلان عمومی آثار مفید مشارکت مردم در پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه اجتماعی و قانونی ،توسط متولیان امر در دستورکارقرارگرفته است.
با توجه به اینکه به طورکلی آموزش و پرورش و بخش دولتی آموزش عالی جزء بخش های غیر درآمد زا بوده و عمدتاً از منابع مالی دولتی استفاده می نمایند، اهمیت مقوله مالیات در دستیابی دولت به اهداف آموزشی اش بیش از پیش معلوم می شود. چرا که در سال های اخیر با توجه به تحریم های غرب علیه کشور اسلامی ایران غیر قابل اتکاء بودن درآمدهای نفتی را بیش از پیش معلوم نموده و باعث توجه ویژه ی دولتمردان به درآمدهای مالیاتی برای تأمین بودجه سالانه کشور شده است.
برای آموزش عمومی و همگانی ، به جهت همراهی با پیشرفت های جهانی و دسترسی به علم وفناوری های روز جهان، گسترش و اعتلای آموزش عالی و تربیت نیروهای متخصص و تولید علم و دانش و... نیز در دستور کار دولت اسلامی قراردارد به طوری که دولت برای نیل به این اهداف نیز هرساله منابع مالی قابل توجه دیگری را در بودجه سالانه در نظر می گیرد. 
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع آموزش عمومی توجه ویژه ای شده است به طوری که بر اساس اصول سوم( بند سوم ) و سی اُم قانون اساسی، آموزش عمومی برای آحاد جامعه و هر شهروند ایرانی تا پایان دوره متوسطه رایگان بوده و دولت موظف به تعمیم و تسهیل آموزش عالی برای آحاد جامعه می باشد. براین اساس دولت برای انجام این وظیفه ی مهم، موظف است هر ساله منابع مالی قابل توجهی را در بودجه ی سالانه منظور نموده و به وزارت آموزش و پرورش به جهت تهیه و تدوین منابع و کتب آموزشی ، تربیت و استخدام نیروهای متخصص، ساخت و تجهیز مدارس و... اختصاص دهد.

سلام

با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

این مطلب  در گلستان بلاگ منتشر شد.

 http://golestanblog.ir/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%86%DA%86%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1/

منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

یاعلی. التماس دعا

برای ایجاد فرهنگ مالیاتی مطلوب، باید در مردم باور و اعتقاد عمومی نسبت به مالیات ایجاد شود و مردم نسبت به دولت و پرداخت هزینه‌های آن نگاهی مثبت داشته باشند.

برای ایجاد یک باور دوطرفه بین دولت و مردم، دولت باید با دادن آگاهی‌های لازم درخصوص میزان هزینه‌های جامعه و مسائلی که با آن سروکار دارد و با هزینه‌کردن مالیات دریافتی برای رفاه عمومی مردم، در باور آنها نسبت به عملکرد خود دیدگاه مثبتی ایجاد کند و مردم نیز به این باور برسند که پولی را که بابت مالیات به دولت می‌دهند، صرف رفاه و خدمات اجتماعی به آنان می‌شود.

کی از دلایل گسترش فرهنگ مالیات در کشورهای پیشرفته، ایمان و اعتقاد قلبی مردم به مصرف درست و بهینه مالیاتی است که به دولت خود می‌پردازند. یعنی مردم به چشم خود آثار پرداخت مالیات را در همه زمینه‌های زندگی اعم از آموزش، درمان و بهداشت، توسعه و عمران شهری، راه‌های ارتباطی، توسعه شبکه‌های مخابراتی و در نهایت تقویت بنیه دفاعی کشورهای خود لمس و مشاهده می‌کنند و نهادهای انتخابی هم به نمایندگی از سوی مالیات‌دهندگان بر کار مصرف‌کنندگان درآمدهای مالیاتی نظارت دقیق و همه‌جانبه دارند.

سلام، با تشکر از شما

"گسترش فرهنگ مالیاتی از پنچره تصاویر"

با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/42634

در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت "حرف تو" به شما: هر روز و شب دو مرتبه خون گریه می کنی /  آقای روضه خوان به خدا خسته ام بیاااا ...

 

یا علی

سلام، با تشکر از شما

 

"گسترش فرهنگ مالیاتی از پنچره تصاویر"

 

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=30731

 

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

 

هدیه سایت نوبت شما: مسلمان شدن در 91 سالگی در توبه و بازگشت به سوی خدا، در هر سنی باز است، این مطلبی است که زن تازه مسلمان شده ی فرانسوی "ژیورقات لوبیول" بر آن تاکید دارد، کسی که نام "نور" را بعد از مسلمان شدن برای خود انتخاب کرد. خانم "نور" چگونگی اسلام آوردنش را اینگونه نقل میکند: یکی از فرزندانش تصمیم داشته او را به آسایشگاه سالمندان ببرد، در این حین همسایه اش آقای" محمد مداح" که آشنایی آنها به 40 سال پیش برمیگردد پیشنهاد میدهد با آنها زندگی کند. در خلال برخوردهای نور با خانواده ی محمد او متوجه روابط انسانی والایی که این خانواده با هم دارند میشود.

 

یا علی

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی