پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 واحدهای صنفی و حتی شرکت‌های بزرگ تولید و توزیع در خصوص نوع و فرآیند اعمال مالیات بر ارزش افزوده که آغاز نیمه دوم سال گذشته به صورت رسمی اجرای آن آغاز شده پس از ماه‌ها ابهام فعالان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات را در سردرگمی نسبی قرار داده است.
مالیات اخیر که از انواع مالیات غیرمستقیم است و بر مصرف وضع می‌شود دارای پیچیدگی‌هایی به لحاظ اجرا است که جدیدالاجرا بودن آن نیز به میزان ناآگاهی اصناف کشور در مواجه آن افزوده است. همین پیچیدگی‌های اخیر موجب آن شده است که اگر چه فعالان تجاری خود به عنوان تولید یا توزیع‌کننده واجد پرداخت این مالیات 3 درصدی نیستند و به لحاظ قانونی فقط ابزار اخذ آن از مصرف‌کننده نهایی به حساب می‌آیند ولی در عمل شاخه‌های گوناگون اصناف نگرانی‌های فراوانی را در مورد نحوه و صحت انجام آن ابراز کرده‌اند.
فناوری اطلاعاتنرخ عمومی این مالیات برای 3 درصد شامل 5/1 درصد خود مالیات و 5/1 درصد عوارض شهرداری است که برای صنف اغلب واردکننده IT این درصد هنگام واردات همچون تجمیع عوارض گمرک است ولی بحث‌ها درباره دامنه شمول آن همچنان ادامه دارد.
مطابق آنچه که در جزوات اطلاع‌رسانی مالیات بر ارزش افزوده با استناد به مواد 16 و 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده وضع شده، در گام اول تمامی فعالان اقتصادی که در طول سال 86 بیش از 3 میلیار ریال و در پنج ماه اول سال گذشته بیش از یک میلیارد و 250 میلیون ریال فروخته یا خدمات ارائه داده‌اند، مشمول مرحله اول ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده هستند که با توجه به بالا بودن گردش مالی در اجناس فناوری اطلاعات- علی‌رغم سود پائین در برخی موارد- این دیدگاه کارشناسی وجود دارد که بخش قابل توجهی از صنف اعم از شرکت‌ها و حتی بسیاری از فروشگاه‌ها شامل آن خواهند بود.
نوع زمان‌بندی و مشخص نبودن دقیق دامنه شمول آن، فراهم نبودن زیرساخت فنی و حتی کاغذی لازم برای صدور فاکتورهای جدید و ترس از احتمال بسنده کردن به دریافت آن از شرکت‌های بزرگ همگی از جمله مواردی است که به ناآگاهی درباره آنان به بیم عمومی در صنف نسبت به طرح جدید دامن زده است و موجب شده که صنف IT آمادگی چندانی جهت مواجهه با طرحی که قرار است موجب شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی، جلوگیری از مبادلات اقتصادی پنهان شود و منبع درآمدی پایدار برای دولت به ارمغان بیاورد نداشته باشد.
هجوم بسیاری از فروشندگان به انبارهای شرکت‌های توزیعی و تولیدکننده IT در آستانه اعمال نظام جدید مالیاتی جهت فرار از مالیات بر مصرف‌کننده و پیچیدگی‌های آن طی یک سال گذشته و در آستانه اعمال مالیات بر ارزش افزوده نیز از همین بیم عمومی در صنف IT حکایت دارد که در یک اقدام قابل پیش‌بینی یک سال پر رونق را برای شرکت‌ها رقم زد.
اقدام اخیر از آن‌رو قابل پیش‌بینی ولی در عین حال عجیب بود که در صورت آگاهی صنف مالیات اخیر صرفا مالیاتی چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره واردات، تولید و توزیع از هر فعال اقتصادی زنجیره به فعال اقتصادی بعدی انتقال می‌یابد تا نهایتا به مصرف‌کننده نهایی منتقل و توسط وی پرداخت شود. بنابراین قرار است پرداخت‌کنندگان واقعی این مالیات صرفا مصرف‌کنندگان کالا و خدمات باشند و عناصر حاضر در زنجیره تامین تنها عامل انتقال این مالیات به مصرف‌کننده نهایی به حساب بیایند. در نتیجه هیچ یک از آنها بالواقع وجهی را به صورت تئوریک جهت مالیات بر ارزش افزوده از محل درآمدهای خود نخواهند پرداخت.
به قول کارشناسان حوزه فناوری اطلاعاتشفاف نبودن نظام درآمدی به ویژه در زیرساختارهای توزیعی هم از دیگر عوامل نگرانی‌ شرکت‌های بزرگ IT از مسئله مشمول مالیاتی است چرا که دست کم در گام اول نتیجه غیرقابل انکار افزودن 3 درصد به قیمت کل اجناس است تا فروشگاه‌ها اندکی به این نظم جدید خو کنند. تبلیغات خاص بخش‌هایی از بازار سنتی IT و به ویژه سخت‌افزار جهت ترغیب مشتریان هفته گذشته به خرید بیش از اعمال مالیات بر ارزش افزوده هم از جمله مواردی است که به همین رونق کاذب بازار IT به لطف مالیات دامن زده بود. این تبلیغات با توجه به جایگزینی نرخ تجمیع عوارض با مالیات بر ارزش افزوده طبیعتا تبلیغاتی نادرست محسوب می‌شود.
جالب آنکه اقدامات ضد تورمی دولتی برای پرهیز از ایجاد تورم به عدد این مالیات هم شامل صنف IT نشده است چرا که برای مثال اغلب کالاهای اساسی مانند اقلام عمده و ضروری سبد مصرفی خانوار، محصولات کشاورزی، انواع دام و طیور، دارو و خدمات بهداشتی و درمانی یا اقلام فرهنگی و فرش دستباف شامل این مالیات جدید نیستند.
هر چند با توجه به سربار شدن این نرخ پرمجموعه‌ای از کالا و خدمات اولیه مورد نیاز شرکت‌ها باز هم تبعات تورمی دور از ذهن نیست. هنوز مجامع صنفی بازار IT چون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یا سندیکای تولیدکنندگان موضعی رسمی در این خصوص اختیار نکرده‌اند؛ موضعی که دست کم با توجه به منتقد بودن تشکل دوم کمی نامانوس به نظر می‌رسد ولی تا اینجای کار بیشترین میزان فعالیت متعلق به اعضای اتحادیه رایانه،‌ داده ورزی و ماشین‌های اداری بوده است که با شرکت در جلسات و دوره‌هایی از سازمان امور مالیاتی تا حدودی به راهنمایی صنف پرداخته‌اند.
برگرفته از پایگاه عصر ارتباط

بازنشر این مطلب در :

نظرات (۶)

مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است و تنها در چنین شرایطی است که مردم ارایه اظهارنامه را تکلیف دانسته و پرداخت به موقع مالیات و بها دادن به سیاستهای اقتصادی و مالیاتی را، یاری نمودن دولت در قبال برنامه های اقتصادی مقاومتی خواهند دانست. 
برای اینکه مردم به رسالت مالیات در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی است. اما اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به سرمایه گذاری و آگاهی دادن به مردم در خصوص نتایج و آثار مثبت آن دارد.
درآمدهای مالیاتی بهترین و سالمترین منابع درآمدی دولتها جهت نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه می باشد . مالیات ، مشارکت مردم در تامین هزینه های عمومی و نوعی هزینه اجتماعی که مردم بعنوان بهای استفاده از خدمات دولت میپردازند و در واقع ، مالیات ابزار توزیع عادلانه ثروت ملی بوده و اخذ دقیق و به موقع آن به کاهش طبقاتی منجر می شود.

سلام، با تشکر از شما

 

"بازار IT درسایه ناآگاهی از مالیات بر ارزش افزوده رونق گرفت"

 

با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=31369

 

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

 

هدیه سایت نوبت شما: موفقیت شامل یک درصد نبوغ و نود و نه درصد عرق ریختن است.

 

یا علی

سلام

با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.

 http://www.harfeto.ir/?q=node/42801

منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

یاعلی. التماس دعا

  • گلستان بلاگ
  • سلام

    با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

    این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-it-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%86%D8%A7%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا


    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی