پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پرواضح است،مالیات به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت نمایند تا توانائی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود. 

در این بین کارشناسان امور مالیاتی در خصوص هدف از دریافت مالیات ابراز داشته‌اند، هزینه مالیات صرف امنیت و رفاه اجتماعی، احداث مراکز درمانی، کارهای عمرانی وزیربایی می‌شود.

با این حال و با وجود تبلیغاتی که در کشور طی یک دهه گذشته صورت گرفته‌، اما همچنان فرار مالیاتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام‌ مالیاتی کشور است. 

اماهمانگونه که درجریان هستید،وقایع سیاسی و اقتصادی جهان طی سال های اخیر از جمله تحریم های ظالمانه ی جهان غرب به خصوص تحریم های نفتی بر علیه کشور عزیزمان و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد داخلی، دولتمردان را بیش از پیش به غیرقابل اتکا بودن درآمدهای نفتی واقف نمود به طوریکه در سالهای گذشته مسئولان اقتصادی در دولت های مختلف سعی نمودند که هر ساله از وابستگی بودجه به درآمدهای غیرقابل اطمینان نفتی کاسته و به سهم درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمدی قابل اطمینان و پاک بیافزایند.

حال برهمگان مشخص و مبرهن است دردولت یازدهم، بحث مالیات ستانی و اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات نسبت به دولت های گذشته از رشد و رونق فوق العاده ای برخورداربوده است

دراین بین سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

دراین بین ،پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور دراین یاداشت قصد دارد تا به نقش روابط عمومی سازمانهای امورمالیاتی کشور در توسعه فرهنگ مالیاتی بپردازد.

درتکمیل مقدمه عنوان شده بایستی به این نکته اشاره نمودکه امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی در خور توجه است.

پرواضح است روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

روابط عمومی ها در سازمان ها نقش های زیادی را بر عهده دارند که از آن جمله می توان به توزیع اطلاعات، انجام تبلیغات و برقراری ارتباط دو سویه بین مخاطبان و مدیریت سازمان اشاره کرد. 

روابط عمومی

حال بایستی به این موضوع اذعان نمود باتوجه به موجی که در خصوص فرهنگ مالیاتی و شیوع مالیات ستانی درکشور به راه افتاده به نقش مثبت روابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور اشاره نمود که در  جهت نیل به اهداف تعیین شده برای گسترش فرهنگ پرداخت مالیات از سوی دولت ،دریک اقدام جالب و کارشناسی شده جشنواره فرهنگ مالیاتی را به همگان معرفی نمود تا بابرگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی ،ضمن جلب توجه تمام رسانه ها به این اقدام مفید و برنامه ریزی شده ، به توسعه فرهنگ مالیاتی نیز کمکی قابل توجه ای داشته است.

حال بایستی به یکی از نقش های مهم روابط عمومی در یک سازمان اشاره شود.

طبق تعریف و اهمیت وجودی روابط عمومی در یک سازمان بایستی به یکی از نقش های روابط عمومی درسازمان که نقش فرهنگ سازی می باشد اشاره شود

هدف فرهنگ سازی این است که؛ احساس هویت را در اعضای سازمان تقویت کند. به طوری که در آنان نسبت به باورها و ارزش ها تعهد ایجاد کند. ارزش ها موجب تقویت و ثبات هر چه بیشتر سازمان می شوند و افراد تازه کار را به علت وجودی فعالیت و رویدادهای سازمان آشنا می کنند.

حال با تصمیم سازمان در زمینه توسعه فرهنگ مالیاتی روابط عمومی قصد دارد با توسعه فرهنگ همدلی و همزبانی ، درون سازمانی و برون سازمانی آنان را در راستای هرچه بهتر اجراء نمودن برنامه های سازمان در سطح جامعه هدایت کنند

علاوه براین روابط عمومی از طریق مدیریت نهادی می کوشد تا خود نمونه ای از ارزش های سازمانی باشد و با فعالیت های خاص خود ارزش را به اثبات رساند و کارکنان روابط عمومی ها همواره باید توجه داشته باشند که هر نوع عمل یا گفتاری بر فرهنگ و ارزش های سازمان و مخاطبان سازمان اثر می گذارد.

به طور کلی روابط عمومی برای عملی کردن نقش فرهنگ سازی، لازم است در زمینه های زیر فعالیت کند:

1- ارزش آفرینی از طریق تضعیف ویژگی های نامطلوب و تقویت ارزش های فرهنگی مطلوب.

2- ایجاد انسجام فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی به شکلی که همه دارای یک فرهنگ مشترک و قوی شوند.

3- ایجاد هویت فرهنگی در درون سازمانی و برون سازمانی به شکلی که همه  به عضویت درسازمان و خدمت رسانی به سازمان افتخار کنند.

4- نهادینه کردن فرهنگ سازمان از طریق اجرای درست سیاست ها و برنامه های سازمان. در سطح سازمانی و برون سازمانی

در پایان و به نظر نگارنده " مهدی حیدرپور" روابط عمومی هابابرگزاری جشنواره ها همایشها وتبلیغات هدفمند و برنامه ریزی شده ازیک سو ایجاد همدلی و همزبانی بین مودیان و سازمانهای مالیاتی را فراهم می آورند و از سوی دیگر ایجاداعتماد دوسویه را فراهم می نمایند و با  گسترش اعتماد دوسویه،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی و باتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) می توانند فرهنگی را در جامعه گسترش دهند که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.

تهیه وتنظیم : پایگاه فرهنگ مالیاتی

برگرفته از انجمن روابط عمومی ایران

نظرات (۱)

  • "" نیک بخت"
  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    وب بسیار جالبی داری!!!
    در جهت پیشبرد اهدافتان
    برای تبادل لینک می توانید با ما همکاری کنید
    متشکرم
    اعلام امادگی در نظرات
    بازدید وب خود را افزایش دهید
    ما آماده ایم به محض اطلاع لینک می شوید
    ما را با نام
    گردوی بوانات و سلامتی
    لینک فرمایید

    gerdo-bavanat.blog.ir

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی