پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،کاهش قیمت نفت را می‌توان آزمونی برای دولتمردان ایران برای عدم تکیه بر درآمدهای نفتی دانست، امری که سال‌ها زمزمه آن به گوش می‌رسید و اکنون دولت یازدهم بنا دارد تا با نهادن سنگ زیربنای آن اقتصاد ایران را از نفت جدا کند. از این‌رو دولت در سال آینده اهتمام ویژه‌ای بر وصول مالیات دارد و به‌زعم رئیس سازمان مالیاتی برآوردها نشان می‌دهد، میزان فرار مالیاتی20 تا 25 درصد از تولید ناخالص ملی است که رقمی معادل 12 تا 20میلیارد دلار در هر سال می‌شود.
به عبارتی دیگر این‌روزها که درآمدهای نفتی به ریپ زدن افتاده ، جایگزینی درآمدهای دیگر از جمله مالیات با نفت در بودجه یکی از اولویت‌های دولتی‌ها شده است‌
،موضوعی که مردم با نگاه از کف‌دادن پول بیشتر به آن نگاه می‌کنند، دولتی‌ها چاله‌های بودجه را با آن پرشده می‌بینند و کارشناسان و دلسوزان به آغازی بر پایان فرار مالیاتی می‌اندیشند و بهارستان نشینان نیز می‌‌خواهند تابوی اقتصادی‌های خاص را بشکنند.

برای همین این روزها بازار اخبار مالیاتی داغ است، از افزایش مالیات بر ارزش افزوده، ورود نهادهای خاص از جمله آستان قدس به لیست بلندبالای سازمان مالیاتی گرفته تا گلایه از پرداخت نکردن مالیات توسط 40 درصد تولید ناخالص داخلی. دراین بین مسئولان مالیاتی برنامه‌ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده‌اند که باید با کمک مردم، هرچه سریعتر اجرایی شوند.

در همین حال نمایندگان مجلس نیز بیکار ننشستند و برای همراهی با دولت  دیروز  و در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 94 کل کشور شرایط ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی را تعیین کردند که مطابق مصوبه آنان بر اساس ماده 202 قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت امور اقتصادی و دارائی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از 10میلیون ریال بیشتر باشد از کشور جلوگیری نماید .

وصول مطالبات مالیاتی

درتکمیل مقدمه مطرح شده بایستی اذان نمود،درحال حاضر 40 تا 45 درصد از اقتصاد ایران معاف از مالیات هستند،و یکی از مواردی که در اقتصاد ایران به چشم می‌خورد  وجود نهادهای معاف است که از چند وقت پیش مجلس و دولت به فکر ساماندهی آنها افتاده‌اند. شناسایی این نهادها اما کار سختی نیست و به نظر می‌رسد اسامی آنها را سازمان امور مالیاتی باید در اختیار داشته باشد.

پایگاه فرهنگ مالیاتی کشوردراین خصوص اذان داردکه نمی‌داند کدام نهاد‌ها هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند و این وظیفه سازمان مالیاتی است که مالیات خود را وصول کند و اگر نمی‌تواند وصول کند باید دید مشکل در کجاست.

اما بایستی به این نکته اشاره نمودکه:در قانون منعی برای گرفتن مالیات وجود ندارد، مشکل ما در اجراست و اگر دولت احساس می‌کند که قانون مشکل دارد باید لایحه بدهد. براین واقعیت آگاه هستیم که مجلس در مورد نهاد‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند ورود کرده است، و می دانیم که ما قانون مالیات‌های مستقیم را هم داریم و باید دولت لایحه بدهد و مجلس نیز کمک کند.

از آنجا که اقتصادی که بهره‌وری ندارد خوب مالیات نمی‌تواند بدهد چون ثروت تولید نمی‌کند. تمام نهادهای تحت پوشش دولت همینطور هستند. برای ما مهم خروجی آنان است و این به منزله این است که چه میزان شغل ایجاد می‌کنند یا میزان ثروتی که تولید می‌کنند و میزان رونقی که دارند در اقتصاد ایجاد می‌کنند، مهم است.

درحال حاضر کلی شرکت زیان‌ده دولتی داریم مثل تمام شرکت‌های برق، تمام شرکت‌های آب و... اینها در اظهارنامه مالیاتی‌شان می‌نویسند ما چون زیان داده‌ایم مالیات نمی‌دهیم. خوب از سال آینده نهادهای جدید هم اظهارنامه را اینگونه پر می‌کنند.

برخلاف تصور همه این نهاد‌ها زیان ده هستند و فقط بخش خصوصی آنها است که زیان‌ده نیست. بخش وابسته سودی ندارد. ازطرفی می‌بینیم که مساله اقتصاد ایران مساله تولید ثروت است ونه نحوه مالیات‌ستانی. وی با بیان اینکه این اقتصاد ثروت ایجاد نمی‌کند تا ما بنشینیم و بر سر مساله مالیات گرفتن آن حرف بزنیم.

درپایان وبه نظرنگارنده"مهدی حیدرپور" مالیات‌ستانی فرع بر این مساله است و نکته دیگر اینکه وقتی دولت را مظهر هزینه می‌دانیم مالیات گرفتن از مردم چه فایده‌ای دارد . دولت باید کارآمد باشد و باید دید دولت کفایت لازم را برای درست خرج کردن این درآمد‌ها دارد و یا خیر. البته دولت فعلی کارآمدتر است. درنهایت با نگاهی به بودجه می‌توان گفت غیر از بخش حقوق و دستمزد تمام بخش جاری آن را می‌توان زد.
مطابق مصوبه بودجه 94و بر اساس ماده 202 قانون مالیات‌های مستقیم، وزارت امور اقتصادی و دارائی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی
درسال 94 که میزان بدهی قطعی آنها از 10میلیون ریال  بیشتر باشد از کشور جلوگیری نماید و مالیات معوقه آنها را مطالبه کند.

تهیه وتنظیم: مهدی حیدرپور

خبرنگارحوزه اقتصاد

مدیرپایگاه فرهنگ مالیاتی کشور


بازنشر این مطلب در :

1- پایگاه خبری گلستان

2- پایگاه خبری حرف تو

3- شبکه اجتماعی کلوب

4 - شبکه اجتماعی نت ایران

5 - شبکه اجتماعی هم میهن

6 -

7- پایگاه خبری نقدی براقتصاد


نظرات (۴)

  • حرف لر کانون وبلاگی لرستان
  • ُلام
     خداقوت
    در سایت حرف لر کانون وبلاگی لرستان درج گردید.
    التماس دعا
    دولت به جای تیغ زدن ملت توی این شرایط سخت اقتصادی بیاد حفره های مدیریتی خودش رو پر کنه! حقوق های ده میلیونی مدیران ارشد و میانی رو کاهش بده. سیستم بروکراسی رو بهینه کنه. اسراف ها رو کاهش بده. ساختار های سازمانی رو بهینه کنه. بهینه سازی مصرف منابع توی ادارات به طور واقعی و جزئی مدیریت کنه. واردات رو مدیریت کنه تا درآمد های تعرفه های واردات رو واقعی تر دریافت کنه هزار تا کاری که باعث بهتر شدن درآمد و کم شدن هزینه ها میشه صد البته این کار نیاز به سواد داره که از مدیران ارشد حال که اتوبوسی اومدن بعید به نظر میرسه.
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " سال 94 سال وصول مطالبات مالیاتی "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/40203
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    به مناسبت سی‌وششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، سایت "حرف تو" مسابقه بزرگ وبلاگ‌نویسی «من انقلابی ام» را برگزار می‌نماید. از شما برای شرکت در مسابقه دعوت به عمل می‌آید.
    یا علی
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب ارسالی شما
    این مطلب در سایت گلستان بلاگ منتشر شد

    http://golestanblog.ir/%D8%B3%D8%A7%D9%84-94-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C/
    موفق باشید
    یا علی

    رسال نظرا

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی