پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،سرپرست پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد سازوکاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای بررسی موضوع تأمین مالی پروژه‌ها گفت: نهایتاً به اینجا رسیدیم که مرکز تحقیقات به چهار پژوهشکده ارتقا یافته و پژوهشکده مالی و اقتصادی یکی از این چهار پژوهشکده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باشد. 
مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی به مصوبه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ایجاد نهادهای جدید دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل، نهاد جدیدی نیست تا مشمول این مصوبه شود؛ بلکه تقسیم‌بندی جدیدی از ساختارهای سابق است؛ در پژوهشکده‌های دیگر یکی از مراحل مطالعات، بخش‌های اقتصادی بوده که همه آنها در پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل ادغام شدند و تحت یک سرفصل قرار گرفتند.
عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل در شرف دریافت مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط است، ادامه داد: کار پژوهشکده، متمرکز شدن روی موضوع اقتصاد مسکن و حمل و نقل است تا بررسی کند ساخت راه در منطقه‌ای خاص نیاز است یا نه؟ آیا جاده و ریل باید با یکدیگر رقابت کنند یا خیر؟ یا اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی باید چگونه هزینه کنیم؟ همچنین باید بررسی شود این پروژه‌ها از چه منبعی تأمین مالی شود؟
وی افزود: از دیگر مباحث مالی و اقتصادی حمل و نقل، بررسی قیمت جاده است. باید بررسی شود که آیا قیمت جاده باید همچنان صفر باقی بماند یا هزینه استفاده از جاده از مردم اخذ شود؟ چراکه بیشتر جاده‌های ما رایگان هستند. همچنین از دیگر موضوعات مورد بررسی در پژوهشکده، موضوعات اجتماعی است که در زیرمجموعه پژوهشکده مالی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
عبده تبریزی با بیان اینکه قرار نیست این نهاد یک دانشگاه باشد، تأکید کرد: این نهاد یک پژوهشکده است که در خدمت فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل قرار است طرح‌های وزارت راه و شهرسازی را به صورت کاربردی بررسی کند؛ نه اینکه تحقیقات بنیادین در زمینه علم داشته باشد. بنابراین این پژوهشکده مکانی است تا جنبه‌های اقتصادی پروژه‌های مورد نظر مدیران وزارت راه و شهرسازی را بررسی کند.
وی یکی از خروجی‌های فعالیت ۶ ماه اخیر پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل را تهیه گزارشی از موضوع حساب امانی و پیش‌فروش ساختمان ذکر و اظهار کرد: قرار است نظام پیش‌فروش ساختمان به صورت منظم طراحی شود. یکی دیگر از خروجی‌های این پژوهشکده پروژه تأمین مالی ساخت راه‌هاست که در آن بررسی می‌شود آیا باید انواع راه‌ها از بودجه عمومی کشور ساخته شوند یا منابع مالی دیگر؟ دنیا چگونه با موضوع نگهداری راه‌ها برخورد می‌کند؟
مدرس اقتصاد دانشگاه بیان کرد: نتیجه‌ای که ما در پژوهشکده مالی و اقتصادی به آن رسیده‌ایم ایجاد صندوق ساخت آزادراه‌ها و بزرگراه‌هاست تا از این طریق جاده‌ها ساخته شوند. ضمن اینکه نمی‌توان از مردم همه پول مورد نیاز برای ساخت جاده را اخذ کرد. باید از مسیر دیگری این هزینه را تهیه کرد؛ تجربه دنیا fuel task (مالیات بر سوخت) است. این اقدام باید در مورد اداره شهرها هم جاری شود؛ در ایران شهرداری‌ها شهرها را با تراکم‌فروشی نابود کرده‌اند؛ در حالی که شهرها در دیگر کشورها با اخذ مالیات بر سوخت اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه وقتی خودروها در حال استفاده از جاده‌های شهری و بین شهری هستند، باید مالیات آن را بدهند، افزود: ما هم باید از این تجربه دنیا استفاده کنیم و تأمین مالی از طریق مالیات بر سوخت راحت‌ترین راهکار برای ساخت و توسعه جاده‌ای کشور است.
سرپرست پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص صندوق توسعه ساخت آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نیز گفت: استفاده از صندوق‌ها به مثابه کسب و کار، تجربه‌ای ۱۰ ساله در ایران دارد. تا پیش از آن به صندوق‌ها به مثابه یک شرکت (مثلاً شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان یا شرکت صندوق بهسازی حرم مطهر رضوی (ع)) نگاه می‌شد اما از سال ۸۴ و با تصویب قانون صندوق‌های حمایتی، صندوق‌ها به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده‌اند. در حال حاضر در بورس حدود ۱۲۰ صندوق به مثابه کسب و کار ایجاد شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی