پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی با بیان اینکه 31 خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است، تاکیدکرد: شرط برخورداری از معافیت و نرخ صفر مالیاتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی است.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، غلامرضا قبله ای با بیان اینکه قانون گذار در قانون مالیات‌های مستقیم به منظور توسعه کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از برخی مشاغل فرهنگی-هنری تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته است، گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، شرط برخورداری از این تسهیلات است.
وی افزود: مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی که در سال 1396 دارای درآمد و فعالیت در زمینه فعالیت‌ها و مشاغل ذکر شده در قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشند، برای بهره مندی از هرگونه معافیت، مشوق و یا نرخ صفر مالیاتی لازم است حداکثر تا پایان خرداد سال جاری با توجه به گروه‌های شغلی اول، دوم و سوم نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:
افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی
رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی در روزهای باقیمانده خردادماه خبر داد. 
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه روزهای پایانی خردادماه که مصادف با آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است معمولا با بیشترین درخواست مودیان برای دریافت خدمات مختلف از ادارات امور مالیاتی همراه است، اظهار داشت: به منظور ارایه خدمات مطلوب به مودیان محترم مالیاتی در انجام تکالیف قانونی، به ویژه ارایه راهنمایی و پاسخگویی لازم در رابطه با تعیین مالیات مقطوع برای مودیان کوچک موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم و دریافت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی عملکرد سال 1396 و نیز به قطعیت رساندن پرونده های مالیاتی عملکرد سال 1395، ساعات کاری ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور افزایش می یابد.

عادل نوفر با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان 31 خردادماه جاری می باشدگفت: به منظور تسهیل در امور شهروندان، فعالیت اداره مالیات و دارایی شهرستان فردیس تا پایان ماه جاری علاوه بر وقت اداری تا ساعت 20 شب ادامه دارد و مؤدیان مالیاتی می توانند جهت انجام امور مالیاتی در طول این مدت به اداره امور مالیاتی مراجعه نمایند .


مالیات و تراکنش های بانکی

مالیات یکی از مباحث مهم در اقتصاد تمام کشورهاست. مالیات، ابزاری برای تامین هزینه‌های جاری و عمرانی جوامع بوده و در اغلب کشورها این هزینه‌ها از طریق مالیات تامین می‌شود.

نقش مالیات عبارت است از دریافت قسمتی از دارایی افراد که از نظر اقتصادی توانمند هستند و توزیع این دارایی به افراد ناتوان. به تعبیری، با وصول منطقی مالیات و توزیع مناسب آن شکاف درآمدی بین گروه های درآمدی جامعه کم تر خواهد شد. بر همین اساس مالیات به مثابه ابزار تنظیم سیاست های مالی برای ایجاد تعادل مورد نظر در سطح کلان اقتصادی اهمیت می یابد به گونه ای که بتواند شرایط مناسب جهت رشد و توسعه ی اقتصادی هماهنگ را فراهم بیاورد. همین نیز نشان می دهد دولت با مالیات ستانی و با تقویت پایه های اخذ مالیات مستقیم و اصلاح ساختار اقتصادی و نیز با تقویت سهم بخش های مولد در آمد زا از کل تولید ناخالص ملی امکان بیش تری برای اخذ مالیات های مناسب بوجود می آورد و ضمن اثرات تعدیلی در توزیع درآمد ها، اعتبارات بیشتری را جهت رفع فقر فراهم می آورد.


مدیرکل امور مالیاتی گیلان، فرهنگ مالیاتی را یکی دیگر از اهداف سازمان امور مالیاتی برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود تا مردم آثار مالیات را لمس کنند. 
جواد انوری در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به شعار سازمان امور مالیاتی، اظهار کرد: شعار ما این است که در سال 97 یک سازمان محبوب داشته باشیم و تلاش می کنیم این شعار محقق شود. 
وی افزود: تحقق درآمدهای مالیاتی باید بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گیرد تا عدالت مالیاتی، اعتمادآفرینی و مودی مداری پدیدار شود. 
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، فرهنگ مالیاتی را یکی دیگر از اهداف سازمان امور مالیاتی برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود تا مردم آثار مالیات را لمس کنند و بدانند مالیاتی که از آنان گرفته می شود، برای عمران و آبادنی کشور و به تبع آن استان هزینه می گردد. 


پناهی گفت:هر اقلامی که به مرحله صادرات برسد از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شود و مدعی پرداخت مالیات می‌تواند با مراجعه به مراکز مربوط وجه خود را بازستاند.

صادرکنندگان، معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند/ شفافیت مالی باعث حل مشکلات اقتصادی می شودمحمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره ارتباط مالیات بر ارزش افزوده  با اهداف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، اظهار کرد:‌شیوه مالیات بر ارزش افزوده  در سراسر دنیا در حال اجراست اگر این موضوع عاملی برای ممانعت از تولید بود قطعا تاکنون کشورهای باسابقه در این زمینه  دچار مشکلاتی شده بودند.

پناهی درباره مشکلات پدیدار شده در کشور بر اثر مالیات بر ارزش افزودهگفت: نبود شفافیت در اقتصاد کشور باعث ایجاد چالش در تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی شده است چرا که با نبود شفافیت در بخش‌های تولیدی و یا بازرگانی، مالیات بر آنچه که سزاوار حقیقت امور است، اخذ نمی‌شود.


اخذ مالیات از خانه‌های خالی کنترل‌کننده قیمت‌های نجومی در بازار مسکن است که به دلیل پاس‌کاری دستگاه‌های مختلف هنوز بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرایی نرسیده است.

این روزها قیمت مسکن در حال افزایش است به طوری که بسیاری از متقاضیان مسکن دست از خرید برداشته و به سمت اجاره نشینی می‌روند. بسیاری از مسئولان سال گذشته اعلام کردند که بازار مسکن در سال 97 وارد دوران رونق می‌شود و می‌توانیم با خروج از رکود شاهد ثبات قیمتی در این بازار باشیم اما متاسفانه نه تنها بازار مسکن از رکود خارج نشد بلکه وارد دوران جدیدی به نام رکود تورمی شده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند که تنها راه نجات بازار مسکن دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.


رئیس کل سازمان مالیاتی تکالیف جدید ادارات کل امور مالیاتی را در قالب تفکیک منابع وصولی در سامانه یکپارچه مالیاتی ابلاغ کرد.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از توافق مالیاتی با اصناف درخصوص عملکرد سال 1396 برخی از صاحبان مشاغل خبر داد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اختیار حاصل از تبصره ماده 100 اصلاحی مصوب 31 تیرماه 1394 قانون مالیات های مستقیم و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1396 برخی از صاحبان مشاغل که درگروه سوم ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون فوق قرار می گیرند، عنوان داشت: میزان مالیات عملکرد سال 1396 صاحبان مشاغل فوق با افزایش پنج درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 95 به صورت مقطوع تعیین می شود.


فاکتور فروشی وکدفروشی که با هدف کتمان درآمد واقعی فعالان اقتصادی و ارایه اطلاعات و اسناد و مدارک خلاف واقع به منظور فرار مالیاتی صورت می‏‏گیرد، از مصادیق عمده پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور بشمار می‌روند. وقتی خریدار، کالایی را دریافت می‌کند و نمی‌خواهد مالیات بر ارزش‌افزوده آن را بپردازد، با استفاده از روش‌ها و ترفندهای غیرقانونی و غیراخلاقی مانند استفاده از کدهای اقتصادی مربوط به دیگر شرکت‌ها در معاملات، فاکتور فروشی یا ارائه فاکتورهای جعلی و تقلبی، رقم خریدوفروش را به‌صورت غیرواقعی اعلام می‌کند. بر این اساس، متأسفانه برخی موسسات حسابداری و شرکت‌های متخلف نیز اقدام به کد فروشی و صدور برگه فروش صوری می‏ کند. 


مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی شهرستان زیرکوه از واریز بیش از 134 میلیارد ریال به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های قاین و زیر کوه خبر داد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، نباتی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در این جلسه که با حضور امام‌جمعه زیر کوه، نمایندگان فعالان اقتصادی شهرستان و مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد، گفت: در سال 1396 از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، بیش از 134 میلیارد ریال مستقیما توسط اداره کل امور مالیاتی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های قاین و زیر کوه واریز گردیده که سهم شهرداری‌های حاجی‌آباد و زهان از این مبلغ، بیش از 9 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: بخشی از خدمات صورت گرفته توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار، فضای سبز، خدمت‌رسانی به مردم و ... از محل مشارکت مردم در پرداخت مالیات بوده است.


مدیرکل امور مالیاتی کرمان گفت: مقابله با فرار مالیاتی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق درآمدهای مالیاتی است.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از همکاران خدوم و دلسوز اظهار داشت: نظارت بر فرایند وصول مالیات از سطوح پایین تا بالا باید به صورت جدی اعمال شود و امیدواریم همکاران با انرژی بیشتر در جهت تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی گام بردارند.


مدیرکل فنی مالیات ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت‌: اطلاعات معامله رسمی در بنگاه دریافت می‌کنیم، اما اگر معامله غیر رسمی باشد، دسترسی نداریم، کما اینکه برآورد علی‌الرأس برای دریافت مالیات املاک نیز در نظر گرفته می‌شود.

جعفر ابراهیم بیگی ، در مورد مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش و اجاره ملک که توسط بنگاههای املاک که از مردم دریافت می‌شود، اما به دولت نمی‌دهند، اظهار داشت: به مالیات ارزش افزوده همه املاکی‌ها رسیدگی می‌شود و براساس تعداد مبایعه‌نامه و کد رهگیری املاک، مالیات آنها اخذ می‌شود. 


محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور  در مورد گله‌مندی برخی از تولیدکنندگان درباره اخذ چند مرحله‌ای مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: ارزش افزوده یک مالیات بر پایه مصرف محسوب می‌شود که دارای مراحلی زنجیره واری در حوزه های واردات، تولید، توزیع و مصرف است.

وی افزود: هر کالای وارداتی که در عرصه تولیدی و یا مصارف دیگر به کار گرفته می‌شود باید با ورود به کشور، مالیاتی بر اساس ارزش افزوده پرداخت کنند.

پناهی ادامه داد: به طور مثال زمانی که یک خودروی 15 هزار دلاری در گمرک ورود پیدا می‌کند باید 60 تا 70 درصد گمرکی پرداخت کند که با احتساب این درصد از تعرفه های گمرکی‌، ارزش خودرو به 25 هزار دلار می‌رسد. با تبدیل ارزش تعیینی به ریال، قیمت آنها تغییراتی را شامل می‌شود چرا که به طور معمول هر ریال به ازای ارز دیگر کشورها حدود سه هزار تومان است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، بعد از عدم نتیجه گیری از برجام باید نسخه اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم، گفت: طرحهایی مثل شفافیت در مالیات ستانی از محورهای مهم پیاده سازی اقتصاد بدون برجام است که با مقاومت برخی ذینفعان به سرانجام نمی‌رسد.


رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی تاثیر اخذ مالیات از خانه های خالی را در تنظیم عرضه و تقاضای بازار مسکن را تشریح کرد.

محمود شکری درباره موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی گفت:طرح مربوط به اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی در مجلس در سال های گذشته بررسی شده اما باید برای انجام این مهم اطلاعات دقیق کارشناسی داشت.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در سال 66 قانونی در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی  مطرح شد اما به دلیل فقدان اطلاعات کافی از سوی سازمان امور مالیاتی در خصوص شناسایی خانه های خالی، این قانون اجرایی نشده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به‌کارگیری نیرو را مشکل‌ساز کرده است.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دکتر«محمدرضا پورابراهیمی» صبح امروز 17 خردادماه در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان راور اظهار کرد: از اتاق‌های اصناف در استان‌ها خواسته‌ایم تا اشکالاتی که در مواد قانونی موجود می‌بینید و مشکل‌ساز شده‌اند را احصا کرده و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

وی افزود: ما حاضر هستیم تا پیشنهادات اصناف را از طریق اتاق‌ها در استان‌ها دریافت کنیم و تعریف طرحی برای اصلاح بندهایی از قانون نظام صنفی کشور داشته باشیم و باید نیازمند قوانین جدیدی هستیم که تعریف شفاف‌تری در مورد حدود، تغییرات و ... در نظام صنفی کشور داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالاتی که در قانون کار فعلی کشور وجود دارد، گفت: طبق بررسی سازمان جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار مربوط به ایران است.


🔹 طبق بخشنامه 13530 مورخه 84/07/27  قید مال تقریبا" بی ارزش "( مانند یک سیر نبات یا یک سیر نمک که بنا به شیوه های مرسوم بمنظور تکمیل ارکان معامله در اسناد قید می شود ) در اسناد بمنزله پرداخت عوض نبوده و اینگونه عقود بعنوان بلاعوض تلقی خواهد شد."
 
🔹اما منظور از مال تقریبا" بی ارزش فقط منحصر به دو موردی است که در بخشنامه ذکر شده ، یا شامل اموال نقدی و غیر نقدی دیگر هم می شود ؟
 
🔹با توجه باینکه هیچ کالایی فی نفسه کالای بی ارزشی نبوده ، هرچند که یک سیر نبات در مقایسه با ارزش یکباب مغازه کالای بی ارزشی است ، اما در مقایسه با قیمت یک سوزن ته گرد ، کالای با ارزشی به شمار می رود.
 
🔹یا یک سیر نبات در بالای قله کوه برای کوهنوردی که دچار افت فشار شده نه تنها کالای بی ارزشی نبوده بلکه یک کالای حیاتی بشمار می رود.
 

شهریاری گفت: هزینه شناسایی خانه های خالی که برای احتکار نگهداری شده بسیار فراتر از درآمدی است که از محل مالیات این گونه خانه ها اخذ شود.

کمال الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص مالیات بر خانه های خالی، اظهار کرد: اگر بنده در زمان تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی در مجلس حضور داشتم حتما مانع تصویب چنین قانونی می شدم.


دستورالعمل شماره ص/۲۰۰/۹۷/۴ مورخ ۱۳۹۷/۳/۸ سازمان امور مالیاتی کشور

مخاطبان: امور مالیاتی شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالیاتی

موضوع: مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۶ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم

بنابه اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم و به‌منظور تکریم مؤدیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت‌رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ برخی از صاحبان مشاغل که در گروه سوم ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۴/۱۱۸ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۹ قرار می‌گیرند، به شرح ذیل مقرر می‌گردد:

الف- مشمولین تبصره ماده ۱۰۰:

۱. کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۶ حداکثر ۱۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلین اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.