پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

وقتی تقویم را ورق میزنیم بعد از گذشت مناسبتهای متعدد در فروردین و اردیبهشت ماه نوبت به ماه خرداد و یادآورسالروز یک حماسه درسوم خردادماه می شود که خاطرات آزادسازی یک شهر زیبا بنام خرمشهر رابازگو می کند.

دراین خصوص و به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر،پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور قصد دارد طی این یاداشت به گوشه ای از حماسه آفرینی مردم باغیرت ایران زمین و مردم باصلابت و سلحشورخرمشهر بپردازد.

پرواضح است که خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران و برابر تمامی ارزشهایی که شهیدان برای پایداری آن خون پاک خویش را نثار کردند.

به واقع خرمشهر همان شهر عشقی است که بسیاری از سالکان حماسه آفرین با قطرات خون خویش آن را پیمودند و یک شبه راه صدساله را در نوردیدند:
این طایفه از تبار عشقند همه‏                       جان سوخته از شرار عشقند همه‏
دیباچه عمرشان به خون رنگین است‏               زنهار که پاسدار عشقند همه‏

اما قصه از آنجا شروع شد که ، ارتش عراق پس از ناکامی در اشغال سریع استان خوزستان، تصرف خرمشهر و آبادان را که تسلط کامل او را بر اروند رود محقق می ساخت به عنوان هدف اصلی برگزید.

به همین منظور، نیروهای خود را در منطقه عمومی خرمشهر تقویت کرد.  


صبحگاه سوم شعبان سال چهارم هجرت، دومین فرزند برومند علی و فاطمه علیهماالسلام در خانه وحی و ولایت، دیده به جهان گشود و خانه زهرای اطهر(س) به نور جمال این نوگل باغ نبوت و ولایت و چراغ فرزندان آسمان رسالت و امامت، معطر و روشن شد. 

سلام بر مولودی که عشق با ولادتش‌زاده شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت، ایثار معنا یافت و شهادت قداست؛ و خون، آبرو گرفت و زلال‌ترین تقوا از چشمه‌سار وجود جوشید. ‌ای مولود خجسته، عشق در کلاس تو، درس خوانده و ایثاربه تو مقروض است و آفرینش از روح تو جان گرفت. اما حسین جان چرا ما خبر ولادت تو را هم که می‌شنویم، بغض گلویمان را می‌فشارد و چرا در روز ولادت تو نیز اشک، پهنای صورتمان را فرا می‌گیرد؟ آن گاه که خبر ولادتش به پیامبر خدا (ص) رسید، به خانه فاطمه آمد و به اسماء فرمود تا آن کودک را بیاورد. اسماء، او را در پارچه‌ای سپید پیچید و خدمت رسول خدا برد. پیامبر در گوش راست او، اذان و در گوش چپش، اقامه گفت. اسماء عرض کرد: پدر و مادرم فدایت، گریه شما از چیست؟ فرمود: برای این فرزندم می‌گریم. عرض کرد: این کودک که الان به دنیا آمده، فرمود: بعد از من گروهی از ستمکاران او را خواهند کشت. خداوند شفاعت مرا به آنها نرساند.

همه این روایت را خوانده‌ایم که همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است بنابراین عبودیت تنها از برکت نام حسین(ع) زنده است. سالکان نیازمند نورند و حسین(ع) مصباح هدایت است. چراغ روشنی که خداوند در طریق دشوار بندگی افروخته است تا عاشقان در آن نظر کنند و جان خویش را از فروغ او بیفروزند. عاشقان غرق دریای عشقند و حسین(ع) کشتی نجات است. آن‌که در کشتی نجات نشسته است، از موج‌های حایل دریای عاشقی بیم ندارد.

تهیه کننده : پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

برگرفته از آرمان


قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم گفت: الزامات قانونی جدید در کنار الزامات سیستمی، مسیر توسعه فرهنگ مالیاتی را همواره ساخته و باعث می شود که مودیان در مسیر سازمان و با کمترین انحراف حرکت کنند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی از رسانه مالیاتی ایران، محمد قاسم پناهی، قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور در دومین همایش هم اندیشی و همدلی مسئولان روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، خاطر نشان کرد: الزامات قانونی در کنار فرهنگ سازی مالیاتی در طی سال های اخیر، خوداظهاری مالیاتی را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشیده و در حال حاضر بیش از 95 درصد اشخاص حقیقی اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر قانونی ارایه می دهند.


پرواضح است،مالیات به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌وری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت نمایند تا توانائی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود. 

در این بین کارشناسان امور مالیاتی در خصوص هدف از دریافت مالیات ابراز داشته‌اند، هزینه مالیات صرف امنیت و رفاه اجتماعی، احداث مراکز درمانی، کارهای عمرانی وزیربایی می‌شود.

به‌عبارت دیگر با پرداخت مالیات‌، تورم ناشی از گرانی کنترل و رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

با این حال و با وجود فرهنگ‌سازی‌هایی که در کشور بعد از انقلاب صورت گرفته‌، همچنان فرار مالیاتی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام‌ مالیاتی کشور است. 

دراین بین پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،طی جستجو در بین سایتهای مختلف انواع فرارمالیاتی راکه شناسایی شده را در این یاداشت معرفی می نمایید تا مودیان مالیاتی اگر درصدد استفاده از راههای ذیل هستند ازاین کار جلوگیری نمایند .

بدانید و آگاه باشید ، روشهای فرار مالیاتی طی 20سال گذشته برای سازمان امورمالیاتی معرفی و شناسایی شده اند.

درادامه با انواع فرارمالیاتی دربین مودیان مالیاتی آشنا می شویم


پرواضح است،دردولت یازدهم، بحث مالیات ستانی و اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات نسبت به دولت های گذشته از رشد و رونق فوق العاده ای برخورداربوده است

حال با اتفاقی که در صنعت نفت رخ داد مسئله دریافت مالیات و درآمدمالیاتی برای مسئولین کشور بسیار حائز اهمیت شده است.

دراین بین سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و کسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

دراین بین ،پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور دراین یاداشت قصد دارد تا به معرفی عمده ترین مشکل سیستم مالیاتی کشور بپردازد.

باشد که این یاداشت گامی هرچندکوچک در راه اعتلای فرهنگ مالیاتی دربین آحاد افرادجامعه باشد


بامسئولین-پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور


مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:با اجرای طرح جامع مالیاتی سامانه های مالیاتی در استان یکپارچه می شود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور و به نقل از  رسانه مالیاتی ایران؛حجی رضا قلاسی بالاخانه ،مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان طی بازدیدی که ازاداره امور مالیاتی شهرستان زاهدان داشت اظهار کرد:اجرای طرح جامع مالیاتی در استان در مرحله چهارم قرار دارد و با اجرای این طرح عدالت مالیاتی تحقق پیدا می کند.


پرواضح است،دردولت یازدهم، بحث مالیات ستانی و اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات نسبت به دولت های گذشته از رشد و رونق فوق العاده ای برخورداربوده است

حال با اتفاقی که در صنعت نفت رخ داد مسئله دریافت مالیات و درآمدمالیاتی برای مسئولین کشور بسیار حائز اهمیت شد.

دراین بین سازمان امورمالیاتی کشور اقدامات موثری در خصوص فرهنگ پرداخت مالیات انجام داده اند که یکی از این موارد جشنواره فرهنگ مالیاتی است که از نیمه دوم سال93کلید خورد و درنمیه اول سال94 به پایان میرسد.

دراین خصوص وبلاگ پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یک شرکت کننده در این جشنواره بخشی از وبلاگ خودرا اختصاص داده است به بحث فرهنگ مالیاتی ازپنجره تصویر ، باشد که این حرکت قدمی هرچندکوچک در راه اعتلای فرهنگ مالیاتی باشد.

دراین راستا پایگاه فرهنگ مالیاتی در این مطلب از نگاه تصاویر تهیه شده به فرهنگ مالیاتی پرداخت است.

درادامه با ما همراه شوید


پرواضح است،توحید، اصلی‌ترین و مهم‌ترین پیام بعثت است.فراگیری این اصل چنان گسترده است که اسلام به نام دین توحید شناخته می‌شود.

حال پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور با مراجعه به سایت های مختلف ،نظر معصومین(ع)رادرخصوص جریان بعثت گرداوری و به مناسبت مبعث حضرت رسول خدا(ص)دراختیارشماقرارداده است.

مبعث پیامبرحضرت علی(ع) نقل می‌کند؛

پیامبر اسلام پیش از بعثت در غار حرا به عبادات و اعتکاف‌های طولانی مشغول بودند. وی گاه و بیگاه و در روزهای مختلف روانه حرا می‌شد، و در آنجا به خلوت و تفکر و عبادت می‌پرداخت و پس از فرود از حرا نخست به کنار کعبه می‌رفت و پس از طواف، رهسپار خانه خویش می‌شد. با نزدیک شدن پیامبر(ص) به چهل سالگی، دوره‌های عبادت و اعتکاف ایشان بیشتر و طولانی‌تر می‌شد.

در یکی از روزهای عبادت در حرا جبرئیل نازل شد و لوحی را در مقابل دیدگان وی گرفت و گفت بخوان، محمد(ص) که دچار حیرت و شگفتی شده بود پاسخ داد، خواندن نمی‌دانم.


نوشتند در تاریخ ، بار اول که به قصد دستگیری آقا رفتد ایشان در حال نماز خواندن بود

آن هم در جوار مزار جد بزرگوارشان حضرت محمد (ص)

حضرت را بردند …

نوشته اند :

“بر زمین می کشیدن امام را”

بر زمین می کشیدن امام را

گوش کنیم :

از تو نمانده غیر از عبایی (میثم مطیعی) – دانلود

دل نوشت :

امام نام فرزندش  را  “موسی” می گذارد چرا که می داند اوست آنکه فرعون نفس ، خشم را زمین خواهد زد!

تهیه کننده: پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

برگرفته از پایگاه مداحان ایران


همانگونه که شما خواننده فهیم درجریان هستید سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی»نامگذاری شد ه است تا دراین سال با همکاری و همدلی بین دولت و ملت شاهد توسعه و آبادانی کشورونیز رسیدن به رفاه بیشتر وزندگی ایده آل تر باشیم.

دراین یاداشت با نگاهی به مفهوم همدلی و هم زبانی دولت و ملت ، به اهمیت و علت نیاز به همدلی و همزبانی دولت و ملت در راه توسعه و پیشرفت کشور اشاره خواهدشد.

درابتدا بایستی به این نکته اشاره شود که، با توجه به متن پیام نوروزی امسال، آنجا که رهبر انقلاب اشاره داشتند به اینکه «ما در اول سال ۹۳ با توجه به همین چالش‌ها بود که عنوان سال را گذاشتیم "عزم ملی و مدیریت جهادی"» مشخص می‌شود که نام سال ۹۴ از دل این دو گزاره بیرون آمده است؛ زیرا بازیگر عزم ملی، «ملت» است و بازیگر مدیریت جهادی، «دولت». هر کدام از این دو برای پیشرفت اقتصادی وظایفی بر دوششان است که باید به انجام برسانند.

درتکمیل مقدمه عنوان شده بایستی اذعان نمود،طبق تحلیل کارشناسان مسائل اجتماعی و سیاسی، همدلی و هم‌زبانی میان کارگزار و کارفرما. معنایی بدیع و مهم در فرهنگ سیاسی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب سال 1394 شمسی را با عطف توجه به آن، سالِ «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» نامیدند. و این نام‌گذاری می‌رود تا تصورها از ارتباط عموماً حقوقی و خشک کارفرما و کارگزار را به فضای آکنده از دیگرخواهیِ «همدلی و هم‌زبانی» ببرد و برگی دیگر بر دفتر مضامین بلند برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی بیفزاید.همدلی را «توانِ خود را جای دیگران گذاشتن» دانسته‌اند.


بامسئولین-پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با حضور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، از تلاش مدیران و کارکنان این سازمان در تحقق 98 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 1393، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر علی طیب نیا در جمع مدیران مالیاتی سراسر کشور سخن می¬گفت، خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در تامین درآمدهای سال 93 بسیار مثبت و ارزشمند بوده و سال گذشته شاهد رشد بالاتر از 40 درصدی وصولی درآمدهای مالیاتی کشور بودیم.

وی با بیان اینکه ما بیش از آنکه به دنبال افزایش درآمد های مالیاتی باشیم، به دنبال این هستیم که بتوانیم مالیات را براساس اطلاعات صحیح و دقیق و به صورت عادلانه اخذ کنیم، گفت: عدالت یکی از اصول اساسی یک نظام مالیاتی کارآمد به شمار می رود. دکتر طیب نیا وصول مالیات واقعی ، قانونی و مبتنی بر اطلاعات شفاف را حق و وظیفه دولت و سازمان امور مالیاتی خواند و افزود: به اعتقاد من، مهمترین پروژه کنونی کشور که از هر طرح صنعتی، فنی و مهندسی دیگری پر اهمیت تر است،اصلاح نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی است.


مفهوم مالیات برزمین بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران مثل سالهای گذشته باشور و شوق مخاطبان خود درهفته سوم اردیبهشت سال جاری شروع شد و علاقمندان این حوزه غرفه داران نمایشگاه کتاب را با حضورگرم و پرشورخود غافلگیرکردند.

آحادمردم از سراسرکشور برای بازدید و خرید کتاب درنمایشگاه امسال حضور دلگرم کننده ای را ازخودنشان دادندو در این بین مهدی حیدرپور ،مدیر وبلاگ پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور نیز همچون ادوارگذشته سری به نمایشگاه کتاب زدند تا در حوزه اقتصاد و مالیات کتاب های مدنظر خور را تهیه و مطالب جذاب کتاب های تهیه شده را در پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور ثبت و دراختیار علاقمندان به این وبلاگ قراردهد.

دربازدید از بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران ، به کتاب پرفروش هفته برخوردم، با عنوان مالیات برزمین نوشته فاطمه ابوالحسنی طرقی و رسول بخشی دستجردی، حال آنکه باتوجه به اهمیت موضوع و درک بیشتر از مفهوم مالیات برزمین بخشی از این کتاب را در ادامه با هم مطالعه خواهیم کرد تا در مورد مفهوم مالیات برزمین واهمیت آن دراقتصادکشور آگاهی لازم رابدست آوریم.


دریافت مالیات ارزش افزوده تکلیفی قانونی است که با تصویب و ابلاغ قانونگذار و براساس اصل ۸۵قانون اساسی در ۵۳ماده و ۴۷تبصره برای اجرا به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است.

براساس این قانون عرضه کالاها و ارائه خدمات و واردات و صادرات آن در کشور به استثنای موارد درج‌شده در فصول 8و 9این قانون مشمول مقررات این نوع مالیات خواهد بود.

در این قانون مالیات ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با کالاهاو خدمات خریداری شده یا تحصیل‌شده در یک دوره معین تعریف شده است.

پایگاه فرهنگ مالیاتی-دستگاه فروشگاه هابه گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، با وجود این تکالیف، قانون مالیات ارزش افزوده در مرحله اجرا با نواقص و مخالفت‌های بسیاری مواجه شده است علاوه بر مقاومت برخی تشکل‌های صنفی در برابر پرداخت این مالیات، یک بام و دوهوای دریافت این مالیات از مصرف‌کننده نهایی سبب سوءاستفاده برخی واحدهای صنفی و عرضه‌کنندگان کالا با دریافت 12تا 13درصدی این مالیات از مردم شده است. ‌

درتکمیل مطلب یادشده بایستی به این نکته اذعان نمودکه،گرچه هنوز دریافت مالیات ارزش افزوده به واحدهای خرده‌فروشی سطح شهر ابلاغ نشده و این واحدها به شکل سلیقه‌ای قانون مذکور را اجرا می‌کنند اما دریافت این مالیات در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای حکایت دیگری دارد.

در این فروشگاه‌ها علاوه بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شده در قیمت مصرف‌کننده کالاها، به هنگام صدور فاکتور فروش نیز قیمت تازه‌ای با فونت ریزتر زیر فهرست هر کالا درج می‌شود که این رقم با احتساب 8درصد مالیات ارزش افزوده تعیین شده است اما با کمال تعجب این فروشگاه‌ها در سرجمع فاکتور ارائه شده به مشتری نیز مالیات ارزش افزوده 8درصدی را برای مجموع کالاهای خریداری شده لحاظ و عملا این مالیات در فروشگاه‌های مذکور طی 3مرحله از مشتری دریافت می‌شود.

تهیه وتنظیم: پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

برگرفته از همشهری

بازنشر این مطلب در

1- سایت گلستان بلاگ

2- سایت حرف تو


http://www.intamedia.ir/images/News/0008748.jpgمعاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد: بخشودگی جرایم در صورت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور،با اشاره به فراخوان مشمولان مرحله ششم جهت ثبت نام، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال 94 گفت: تنها در صورت ارائه اظهارنامه در موعد مقرر قانونی، جرایم مالیاتی قابل بخشودگی خواهد بود.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به نقل از رسانه مالیاتی ایران،علیرضا طاری بخش، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه تاکنون در حدود 160 صنف به نظام مالیات بر ارزش افزوده پیوسته اند، خاطر نشان کرد:


tvik' lhgdhjd nv hlvd;hنگاهی بر چگونگی اشاعه فرهنگ مالیاتی رئیس جمهور آمریکا


همدلی و همزبانی به روایت تصویر

همانگونه که شما خواننده فهیم درجریان هستید سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی»نامگذاری شد ه است تا دراین سال با همکاری و همدلی بین دولت و ملت شاهد توسعه و آبادانی کشورونیز رسیدن به رفاه بیشتر وزندگی ایده آل تر باشیم.

دراین خصوص پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور ، قصد دارد جهت اشاعه فرهنگ همدلی و همزبانی،از دریچه تصاویر تهیه شده ، قدمی هرچندکوچک جهت انعکاس شعار وزین امسال بردارد.

بدین منظور بخشی ویژه در پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور به عنوان " شعار"دولت و ملت،همدلی و همزبانی "به روایت تصویر" تهیه دیده است.

امید است مقبول نظر شما ایرانی بی همتا قرارگیرد.


پرواضح است،مهمترین چالش موجود در سیستم مالیاتی کشور ترکیب نامناسب تولید ملی و توزیع درآمد در کشور است. بخش خدمات بیشترین سهم را از درآمد ملی کشور به خود اختصاص داده است. این بخش در حدود نیمی از اقتصاد کشور را در بر گرفته و به تنهایی ارزش افزوده‌ای هم‌تراز با نفت و صنعت و کشاورزی ایجاد کرده است. همچنین با این که حدود ۳۰ درصد از ارزش افزوده ایجاد شده در بخش مشاغل بوده، کمتر از ۱۰ درصد مالیات پرداختی توسط این بخش صورت گرفته است. اشخاص حقوقی که سهمی معادل ۲۰ درصد از محصول ناخالص داخلی را در اختیار دارند، ۷۰ درصد از پرداخت مالیات را به خود اختصاص داده‌اند. این بخش به خاطر شفافیت فعالیت‌های مالی خود بیشترین بار مالیاتی را متحمل شده و در مقابل عدم شفافیت گردش مالی فعالان اقتصادی در بخش مشاغل و عدم دسترسی به اطلاعات آنها در بخش خدمات یا عدم ثبت بسیاری از فعالیت‌ها، سبب افزایش فرار مالیاتی در این بخش شده است.


معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صاحبان مشاغلی که طی فراخوان های سازمان امور مالیاتی مکلف به نصب و استفاده از صندوق فروش شده اند، در صورت اجرا نکردن این قانون، از معافیت پایه مالیاتی محروم می شوند.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور وبه نقل از رسانه مالیاتی ایران،علیرضا طاری بخش، تاکید کرد:

مودیانی که نسبت به نصب و بهره برداری از صندوق فروش اقدام می کنند،هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری صندوق از درآمد مشمول مالیات اولین سال اجرا کسر خواهد شد و همچنین مطابق قانون، مودیانی هم که نسبت به نصب و استفاده از صندوق فروش اقدام نکنند، از معافیت پایه مالیاتی موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم محروم خواهند شد.


همان گونه که درجریان هستید این روزها بازار اخبار مالیاتی داغ است، از افزایش مالیات بر ارزش افزوده، ورود نهادهای خاص به لیست بلندبالای سازمان مالیاتی گرفته تا گلایه از پرداخت نکردن مالیات توسط 40 درصد تولید ناخالص داخلی.

دراین بین سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و کسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد.

به عبارتی دیگر،مسئولان این سازمان با اقداماتی از قبیل همکاری و تعامل مداوم با اصحاب رسانه، برگزای نشست‏های خبری، انتشار اخبار مالیاتی، شرکت در مصاحبه‏ ها و میزگردهای تخصصی تلویزیونی و رادیویی می‏کوشند وضعیت درآمدهای مالیاتی را به صورت شفاف و مستمر به اطلاع افکار عمومی برسانند و آنها را از میزان تحقق اهداف درآمدی دولت در این حوزه آگاه کنند.