پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است


معاون وزیر راه و شهرسازی به طراحی سامانه ملی املاک و اسکان کشور اشاره کرد و گفت: پس از گذشت یکسال از خالی ماندن، واحدهای مسکونی مشمول جریمه می‌شوند.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،حامد مظاهریان در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی نیاز به یک سامانه ای دارد که ما در حال طراحی این سامانه هستیم که به زودی آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون آمده که در سال اول از خانه‌هایی که خالی هستند، مالیات دریافت نشود، افزود: بنابراین پس از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در سال اول وصولی از این منبع نداریم تا زمانیکه بیش از یکسال از خالی بودن واحد گذشته باشد.


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در همایش بررسی اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم با اشاره به شناسایی۱۱ هزارو ۸۰۰ منبع جدید مالیاتی گفت : افزایش پایه های مالیاتی جدید در راستای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، یعقوب مزرعه لی در همایش « بررسی اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم و احکام مالیاتی قوانین رفع موانع تولید رقابتی » که در اتاق بازرگانی،صنعت و معدن ارومیه برگزار شد، افزایش پایه های مالیاتی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و افزود: افزایش درآمد های مالیاتی دولت از طریق گسترش پایه ها و منابع جدید ضمن توزیع بار مالیاتی از روی منابع موجود گامی مؤثر در خروج از اقتصاد متکی به نفت و تحقق اقتصاد مقاومتی است .


 پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در روزی که نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای، آستان‌های مقدس و قرارگاه‌های سازندگی و شرکت‌ها و موسسات وابسته را نسبت به تمامی فعالیت‌های اقتصادی خود، مشمول پرداخت مالیات کردند، رئیس سازمان امور مالیاتی در یک نشست خبری علاوه بر ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوع خود در سال گذشته درباره سرکشی به حساب‌های شهروندان برای دریافت مالیات توضیح داد. مالیات گیری در ایران با موانع زیادی رو‌به روست و از آنجا که در دهه‌های اخیر اقتصاد ایران با فروش نفت اداره شده است، تلاشی برای بهبود ساختار مالیاتی انجام نگرفته است. البته در دولت یازدهم بحث افزایش درآمد‌های مالیاتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. در این میان، سیاست دولت نه افزایش مالیات که گسترش تور مالیاتی است.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تاکید بر تسریع در اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، اهداف مهم این طرح را تشریح کرد.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از رسانه مالیاتی ایران،، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی از محورهای اصلی و اولویت دار در برنامه اصلاح نظام مالیاتی است، گفت: با شکل گیری سامانه یکپارچه مالیاتی در سطح ملی، امکان بالقوه ای برای شفاف سازی مبادلات اقتصادی و سرانجام تحقق مالیات الکترونیکی در کشور فراهم می شود. 
وی افزود: در حال حاضر، به دلیل وجود فرار مالیاتی در کشور، ارکان مختلف نظام بر اجرا و پیاده سازی هر چه سریعتر این طرح تاکید دارند. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان امور مالیاتی کشور در تلاش است تا بهمن ماه 1395، طرح جامع مالیاتی را در ابعاد ملی و به صورت سراسری به مرحله اجرا درآورد. 
تقوی نژاد در خصوص اهداف و ضرورت توجیهی طرح جامع مالیاتی گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی کشور، افزایش کارآیی و اثربخشی فرایندهای نظام مالیاتی، کاهش هزینه های اجرایی و تحقق عدالت مالیاتی توام با افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی و صاحبان منافع از جمله آثار مثبت اجرای این طرح خواهد بود.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از بخشودگی بدهی مالیاتی مربوط به سال های 1380 و قبل از آن تا سقف یک میلیون تومان خبر داد.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،از رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی یک خبر خوش مالیاتی اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدید اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در خصوص اعتمادسازی و همگرایی با مردم، طبق ماده 130 این قانون و با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و موافقت وزیر امور اقتصادی ودارایی، مودیانی که از سال 1380 و قبل از آن بدهی مالیاتی تا سقف یک میلیون تومان داشته باشند، مشمول بخشودگی می شوند. 
وی افزود: همچنین کسانی که بیش از یک میلیون تومان بدهکار باشند اگر تا پایان سال 1395 نسبت به پرداخت مازاد یک میلیون تومان بدهی مالیاتی خود اقدام نمایند، مشمول بخشودگی یک میلیون تومان بدهی خواهند بود.


به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،تعلق مالیات بر سود سپرده‌های بانکی طرحی است که به درخواست وزیر اقتصاد چندی پیش مطرح شد که با موافقت‌ها و مخالفت‌هایی از سوی کارشناسان این حوزه مواجه شده است. برخی کارشناسان از چنین طرحی به شدت دفاع می‌کنند و معتقدند تا به امروز هم برای اجرای آن دیر شده است، درمقابل برخی دیگر بر این باورند که آسیب‌های آن دامن مردم را خواهد گرفت و از آنجا که سود بانکی بالا نتیجه بیماری نظام بانکی است، دلیلی ندارد که مردم هزینه این بیماری را بپردازند. حال باید بررسی شود که در صورت اجرایی شدن این طرح که جای خالی آن سال‌ها در اقتصاد کشورمان به چشم ‌می خورد، مالیاتی که به سود سپرده‌ها تعلق خواهد گرفت  چگونه وارد چرخه اقتصادی کشور خواهد شد و به کدام بخش اقتصاد تعلق خواهد گرفت و آیا وارد چرخه تولید خواهد شد؟ از طرفی چه معیاری برای اعمال مالیات بر مبلغ سود سپرده وجود خواهد داشت و درواقع چه مقدار سود، مشمول مالیات خواهد شد. در چنین شرایطی آیا تضمینی وجود دارد که سپرده‌های مردم در بانک‌ها سر از جیب دلالان بازار ارز و طلا درنیاورد؟


در نخستین نشست کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در سال 1395 فعالان اقتصادی عضو این کمیسیون از مخاطرات احتمالی مساله مالیات برای صنعت در سال جاری ابراز نگرانی کردند.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در ابتدای این نشست، محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران با اشاره به نامگذاری سال 1395 به گفت: «امیدواریم همان‌گونه که سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، در جهت رفع مسایل اقتصادی کشور اقدامات مناسبی صورت بگیرد.»

او در ادامه سخنانش به تصویب آیین‌نامه ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: «در این ماده آمده است، در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات، واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق، گاز یا خدمات مخابرات قرار داشته باشند و شرکت‌های عرضه‌کننده موظف هستند هنگام عقد قرارداد با واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی، وجه التزام قطع برق یا گاز یا خدمات مخابرات را در متن قرارداد پیش‌بینی کنند.


عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کاشان گفت: یکی از تشویق هایی که صنایع و سرمایه ها را به سمت تولید سوق می دهد معاف کردن بخش تولیدی از مالیات است.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،سید تقی حجازی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کاشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از ترمزهای توسعه صنعت داخلی مالیات است، میزان پولی دریافتی دولت از صنایع در مقایسه با خسارت های وارده به خاطر ترس ملت از مالیات بسیار قابل توجه است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کاشان ادامه داد: یکی از تشویق هایی که صنایع و سرمایه ها را به سمت تولید سوق می دهد معاف کردن بخش تولیدی از مالیات است.


محمدمهدی رییس‌زاده، دبیر انجمن نساجی ایران گفت امسال بسیاری از واحدهای نساجی از ناحیه مالیات دچار مشکل شده‌اند و بیم آن وجود دارد که مالیات‌های مستقیم به پاشنه‌آشیل صنعت تبدیل شود. رییس‌زاده ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در رویه‌های جدید خود، حسابرسان مالیاتی را خلع ید کرده و ممیزمحور شده است ضمن اینکه ضرورت دارد این سازمان در مورد اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاع‌رسانی گسترده‌یی انجام دهد.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،دبیرکل انجمن نساجی کشور همچنین درباره موضوع قاچاق معتقد است که برای مقابله با قاچاق پوشاک و کالاهای نساجی در کشور در سال‌های گذشته عزم جدی و ملی در کشور وجود نداشته است. محمدمهدی رییس‌زاده با اشاره به اینکه چالش اصلی صنعت و صنعت نساجی درحال حاضر رکود و قاچاق است، می‌گوید:«قاچاق در صنعت پوشاک و نساجی مقوله‌یی بسیار اثرگذار است که تبدیل به پدیده‌یی ضد صنعت نساجی در داخل شده است.»


رئیس اتحادیه سراجان از ۱۰ برابر شدن مالیات واحدهای صنفی این اتحادیه انتقاد کرد و گفت: برای واحدهای تولیدی که تا پیش از اینها فقط ۳ میلیون تومان مالیات می‌دادند، مالیات های ۲۰ تا ۳۰ میلیونی تعیین شده است.

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور، محسن خردمند با اشاره به وجود یک هزار و 650 واحد صنفی دارای پروانه کسب در این اتحادیه گفت: متاسفانه رکود شدیدی حاکم است و با گذشت یک ماه و اندی از سال جدید هنوز بازار راه نیفتاده است.

وی افزود: تولیدکنندگان کیف، چمدان و کوله از اعضای اتحادیه سراجان هستند که کسب و کار آنها نیز در شرایط رکود تعریفی ندارد.


معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی گفت: تاثیر مالیات بر خانه های خالی بر خروج بازار مسکن بر بسیار ناچیز بوده و عملا در کوتاه مدت تاثیر معناداری نخواهد داشت.

به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،حامد مظاهریان،معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی از افزایش کیفیت مصالح ساختمانی در ساخت و سازها خبر داد و گفت: به طور یقین با افزایش کیفیت شاهد خروج مسکن از رکود خواهیم بود.

وی ادامه داد:با وجود اینکه صنعت ساختمان از نظر کیفی رشد چشمگیری داشته، اما کماکان با ایده آل ها و استاندارد های جهانی فاصله دارد، که امیدواریم در سال جاری با تزریق منابع مالی به این بخش گامی در راستای بهبود کیفیت ساخت و ساز برداشته شود.


معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط پذیرش هزینه قابل ‌قبول مالیاتی را براساس آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 94/4/31 تشریح کرد.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور از رسانه مالیاتی ایران، محمدتقی پاکدامن با اشاره به آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای سال جاری لازم الاجرا گردیده، اظهار داشت: براساس تبصره 3 ماده 147 این قانون، پذیرش هزینه‌ های پرداختی قابل قبول مالیاتی که به‌ شیوه تهاتری انجام نشود، از مبلغ پنجاه میلیون ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سیستم بانکی خواهد بود.


 پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور:شفافیت، همان آشکار بودن است. درواقع شفافیت ابزاری است برای ایجاد فضایی سالم و پاک برای همه تا در این فضا، حقوق همگان رعایت شود؛ بنابراین شفافیت را باید به‌منزله اطلاعاتی دانست که توسط نهادها و اشخاص منتشر می‌شود و ارزیابی عملکرد این نهادها را آسان‌تر و روشن‌تر می‌سازد. ازاین‌رو شفافیت، متضمن سلامت اقتصادی و اجتماعی در جامعه و ایجاد اعتماد متقابل میان دولت و شهروندان است. چراکه اطلاعات شفاف در هر حوزه‏ای اولین لازمه اجرای عدالت است. نبود شفافیت اقتصادی به معنای وجود فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و فساد است.