پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

مالیات بر ارزش افزوده دارای آثار اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی فراوانی است ،برخی از این آثار عبارتند از:
-ایجاد منبع درآمدی با ثبات برای مخارج عمومی:مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورها منبع درآمدی جدید و با ثبات است که به منظور پوشش مخارج دولت در نظر گرفته می شود، یکی از ویژگی‌های مالیات بر ارزش‌افزوده آن است که در حداقل‌زمان وصول می‌گردد بنابراین مالیات بر ارزش‌افزوده هرسال با توجه به‌پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی سال بعد محاسبه و به‌عنوان هدف سازمان امور مالیاتی کشور در قانون بودجه تعیین می‌گردد.
-مدیریت مصرف:وضع مالیات بر ارزش افزوده در مدیریت وکنترل مصرف کالاها وخدمات نقش اساسی دارد، برای مثل مالیات بر ارزش افزوده اهرمی برای محدود کردن مصرف محصولات آسیب رسان مانند فست فودها،سیگار ونوشابه های گازدار وقنددار است. همچنین با توجه به محدودیت منابع کشور، می توان با افزایش نرخ این مالیات بر کالاهای لوکس و تجملی، مصرف اینگونه کالاها را محدودتر نموده و در مقابل، منابع کشور را به تولید بیشتر کالاهای اساسی و ضروری سوق دهد. این امر به نوبه خود موجب می شود که افراد جامعه در عادات مصرفی خود تجدید نظر کرده و در حقیقت الگوی مصرفی را اصلاح نمایند.

- شفاف‌سازی:مالیات و عوارض موضوع این قانون درواقع نوعی مالیات بر مصرف است که پرداخت‌کننده آن خریداران کالا و خدمات می‌باشند. فعالان اقتصادی ازجمله فعالان بخش تولید، صرفا عامل انتقال بار مالی مالیات و عوارض مذکور به مصرف‌کنندگان بوده و هیچ‌گونه وجهی از محل درآمدها یا فروش خودپرداخت نمی‌نمایند. بر این اساس، اجرای صحیح این قانون موجب پیوند مبادلات اقتصادی و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و درنتیجه نظارت بر جریان کالا و خدمات در اقتصاد ملی شده و به‌تبع آن نظم و انضباط اقتصادی در درون کشور حاکم و تمامی جریان‌های ناصواب در بازارهای اقتصادی کار، کالا، پول و سرمایه را شناسایی و درنهایت موجب حذف آن‌ها می‌گردد.
-ایجاد عدالت مالیاتی: نظام ایده آل مالیات بر ارزش افزوده، نوعی مالیات بر مصرف بوده و می توان به خوبی استدلال کرد که چون مصرف افراد یکی از بهترین شاخص های قابل مشاهده سطح زندگی آنهااست،پس باید یکی از عادلانه ترین پایه های مالیاتی نیز باشد.درحقیقت مالیات بر ارزش افزوده،مالیاتی یکنواخت بر تمام شکل های مصرف است ودر آن از دارندگان مصرف پایین وبالا مالیاتی متناسب اخذ شده و از این حیث تصاعدی محسوب نمی شود.- کارایی بالا :مالیات بر ارزش افزوده، کارایی بالایی دارد و این بیشتر به دلیل ساده بودن ساختار اخذ این مالیات است. نحوه محاسبه و اخذ آن برای پرداخت کنندگان، آسان و جمع آوری آن نیز برای مأموران وصول مالیات ها ساده و با سرعت بالایی است . تعداد نرخ هایی که در این نوع مالیات استفاده می شود، اندک وسطح نرخ به دلیل وسیع بودن پایه مالیاتی، پایین است همه پرداخت کنندگان، توأما نقش مأمور مالیاتی را برای دستگاه مالیاتی ایفا می کنند.چون مودیان به هنگام خرید کالا باید مطمئن شوند که مالیات بر ارزش افزوده مراحل قبل پرداخت شده است، در غیر این صورت پرداخت کل مالیات در مرحله بعدی به عهده خودشان خواهد بود.
در کنار جنبه های ومزایای مذکور نگرانی هایی درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز وجود دارد.این امر ناشی از شیوه های اجرا،سازوکارهای مالیات ستانی وخصوصیات اقتصادی وفرهنگی جوامع است والزاما ناشی از ماهیت مالیات بر ارزش افزوده نیست. از این رو استفاده از ابزارهایی برای خنثی کردن اثرات منفی مالیات بر ارزش افزوده چه بسا باید با صراحت کامل انجام شود.برای مثال کانادا در زمان اتخاذ مالیات بر کالاها وخدمات،صریحا اعتبار مالیاتی را منظور کرد وکانادا واسترالیا برای جبران افزایش قیمت خانه که طبق انتظار در اثر اتخاذ مالیات بر ارزش افزوده بر فروش خانه‏ های نوساز مشاهده می شود،برای خریداران بار اول خانه،اعتبار مالیاتی منظور کردند.

یکی دیگر از نگرانی های رایج در زمان مالیات بر ارزش افزوده عبارت است از فرصت طلبی فروشندگان برای افزایش توجیه ناپذیر قیمت هاست.به هر ترتیب این نگرانی میان عموم وجود دارد.برخی کشورها،از جمله آفریقای جنوبی وانگلستان با تشکیل هیات های نظارت موقت به هنگام معرفی نظام مالیات بر ارزش افزوده،درصد اطمینان بخشی به مصرف کنندگان برآمده‏اند،هیات های مزبور از اختیار لازم برای دریافت رسیدگی به شکایات مطروحه نسبت به وجود قیمت های ناعادلانه ودر صورت لزوم طرح علنی شکایات واصله برخوردارند.
مالیات بر ارزش افزوده با قابلیت ها وظرفیت های خاص خود می تواند مبنای تاثیرات فراون اقتصادی ،فرهنگی واجتماعی باشد.با توجه به اهمیت این موضوع در کشور ما چند سالی است این نوع مالیات مورد توجه قرار گرفته است ونقش مهمی در تامین بودجه عمومی دارد.فرهنگ سازی وجلب مشارکت های اجتماعی در سطح جامعه در خصوص این مالیات از اهداف سازمان امور مالیاتی کشور است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی