پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
در نخستین نشست کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در سال 1395 فعالان اقتصادی عضو این کمیسیون از مخاطرات احتمالی مساله مالیات برای صنعت در سال جاری ابراز نگرانی کردند.
به گزارش  پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در ابتدای این نشست، محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران با اشاره به نامگذاری سال 1395 به گفت: «امیدواریم همان‌گونه که سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، در جهت رفع مسایل اقتصادی کشور اقدامات مناسبی صورت بگیرد.»

او در ادامه سخنانش به تصویب آیین‌نامه ماده 25 قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: «در این ماده آمده است، در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات، واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق، گاز یا خدمات مخابرات قرار داشته باشند و شرکت‌های عرضه‌کننده موظف هستند هنگام عقد قرارداد با واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی، وجه التزام قطع برق یا گاز یا خدمات مخابرات را در متن قرارداد پیش‌بینی کنند.

هرگاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه‌کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتاً جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کنند، موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کند.»
نجفی‌منش همچنین گفت: «آیین‌نامه‌ای هم در تاریخ 21 فروردین 1395 به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو به تصویب رسیده است که به نظر می‌رسد بتواند خلا‌ءهای موجود در مورد حمایت از مصرف‌کنندگان این کالا را برطرف کند. » او سپس با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: «آن‌گونه که استاندار تهران نقل می‌کرد، معاون‌اول رییس‌جمهور از استانداران خواسته است که مسایل و مشکلات استان متبوع خود را در فواصل معین ارائه کنند.»

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران ادامه داد: «یکی از اقداماتی که در سال جدید در این کمیسون می‌توان به انجام رساند این است که از مشکلاتی که در سال گذشته در کمیسیون مطرح شده و به نتیجه نرسیده است، گزارشی تهیه شود و به معاون‌اول رییس‌جمهور، شورای گفت‌و‌گوی استان تهران و حتی کمیسیون ماده 76 ارائه شود.»

پیچیدگی قوانین جدید مالیاتی
در ادامه این نشست علی موحد به عنوان یکی از کارشناسان کمیسیون طی سخنانی، اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم را که از ابتدای سال جاری لازم الاجراست، برای بخش خصوصی مساله‌ساز دانست و خواهان تلاش اتاق برای مسکوت نگاه داشتن این قانون تا زمان اصلاح و بازبینی مجدد آن شد.

اما محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف بر این عقیده بود که درخواست مسکوت نگاه داشتن کل قانون چندان شایسته نیست و بهتر است اتاق تلاش خود را معطوف مواردی کند که دارای ایراد است.

کوروش پرویزیان، دیگر عضو کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران نیز گفت: «تجربه نشان داده است که قوانین موخر به جای آنکه منجر به تسهیل امور شوند، نسبت به قوانین قبلی بیشتر به پیچیدگی‌ها می‌افزایند.»

او افزود: «نمایندگان در احکام دائمی برنامه پنجم، ماده‌ای را تعبیه کرده‌اند که به موجب آن اگر در بانکی مقررات بانک مرکزی به نفع سهامداران بانک صورت گیرد، مسوولان این بانک مشمول مجازات کیفری می‌شوند. این پرسش مطرح است که به چه دلیل در احکام توسعه‌ای کشور، برای عده‌ای مجازات کیفری تعیین می‌شود؟» پرویزیان افزود: «از کمیسیون تسهیل کسب‌وکار تقاضا می‌کنم در سال جدید بیشتر به این نوع موضوعات بپردازد.»

سمیناری با موضوع مالیات برگزار می‌شود
محمدرضا نجفی‌منش تایید سخنان پرویزیان در مورد لزوم توجه به قوانین و با عنوان این که سال 1395 سال ویژه‌ای برای اقتصاد است گفت: «در سال جاری مقامات ارشد نظام به رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید ورزیده‌اند. در عین حال، مجلس نیز متحول می‌شود. لذا ما باید در نشست‌های کمیسیون اهتمام بیشتری به پایش قوانین مزاحم فعالیت بخش خصوصی و کسب‌وکار آزادانه داشته باشیم و این موارد را به مجلس ارائه و مورد پیگیری قرار دهیم.»

او افزود: «تصمیم داریم برای بررسی مشکلات قانون اصلاحیه مالیات‌های مستقیم نیز سمیناری برگزار کرده و مشکلات مالیاتی بخش خصوصی را با حضور صاحب نظران این حوزه مورد بررسی قرار دهیم.»

در ادامه این نشست، کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران بررسی آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور را در دستور کار قرار داد.

امیرعباس پرکنی، کارشناس اداره بررسی کارهای سخت و زیان‌آور در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره این موضوع توضیح داد: «آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور به این منظور تنظیم شده است که تعیین این نوع مشاغل از روی سلایق شخصی صورت نگیرد.»

او گفت: «مشاغل سخت و زیان‌آور مدت‌هاست که به بحث داغ جامعه کارگری و کارفرمایی تبدیل شده است. در دوره‌هایی که وضعیت اقتصاد وخیم می‌شود، اقبال کارگر و کارفرما به استفاده از امکان بازنشستگی پیش از موعد بیشتر می‌شود. در واقع این طرح، به عنوان راهکاری مقطعی برای فرار از شرایط وخیم اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

او با اشاره به قوانینی که مجوز استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور را صادر می‌کند، گفت: «برخی تشخیص‌ها در مورد زیان‌آور بودن مشاغل‌، سلیقه‌ای صورت گرفته است. اما نظر واقعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است و کسانی که در شغل‌های سخت و زیان‌آور مشغول به کار هستند به حقوق خود دست یابند و از مزایی که قانون برای آنها در نظر گرفته بهره‌برداری کنند.»

پرکنی ادامه داد: «در جلسات کارشناسی 18 ردیف شغلی که دارای ماهیتی سخت و زیان‌آور هستند، شناسایی شده و به عنوان مشاغل گروه ب معرفی شده است. اما مشاغل گروه الف، ماهیتاً سخت و زیان آور نیست اما ممکن است شرایط کار به گونه‌ای رقم بخورد که برای افراد زیان‌آور باشد. بنابراین سعی کرده‌ایم به سمت شفاف‌سازی حرکت کنیم و از اعمال نظرات سلیقه‌ای جلوگیری کنیم.»

محمد اتابک دیگر عضو این کمیسیون نیز گفت: «در کشور معمولا اقداماتی به نام حمایت از کارگران صورت می‌گیرد که بعضاً نتیجه عکس می‌دهد و رویه‌ای که اکنون به نام سخت و زیان‌آور در کشور جاری است به نفع کارگران تمام نشده است.» اتابک ادامه داد: «دولت اعلام می‌کند که می‌خواهد موانع تولید را برطرف کند؛ اما بخشی از موانع تولید از جانب دستگاه‌های دولتی ایجاد می‌شود. برای مثال در شرایطی که حاشیه سود بنگاه‌های اقتصادی به شدت کاهش یافته است، 30 درصد مالیات بیشتر نسبت به سال قبل مطالبه خواهد کرد. این بخشی‌نگری سبب می‌شود که بخش اعظمی ‌از اشتغال تحت تاثیر قرار گیرد و بسیاری از بنگاه‌ها به ورطه تعطیلی کشیده شوند.» او تاکید کرد: «خطر سال 1395 برای بنگاه‌های اقتصادی از ناحیه مالیات است.»

حسابرسان مالیات خلع ید شدند
محمد مهدی رییس‌زاده، دبیر انجمن نساجی ایران که در این نشست حضور یافته بود با اشاره به اینکه سه‌جانبه‌گرایی در آیین‌نامه جدید قانون مشاغل سخت و زیان‌آور رعایت شده است، گفت: «اصلاً در دنیا واژه‌ای به عنوان سخت و زیان‌آور وجود ندارد و این طرح پس از انقلاب از سوی نهادهایی مطرح شد که دارای مازاد نیرو بودند. اما به طور کلی در صنایعی همچون نساجی دیگر عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور موضوعیت ندارد.» او در بخش دیگری از سخنانش افزود: «امسال بسیاری از واحدهای نساجی از ناحیه مالیات دچار مشکل شده‌اند و بیم آن وجود دارد که مالیات‌های مستقیم به پاشنه آشیل صنعت تبدیل شود.» رییس‌زاده ادامه داد: «سازمان امور مالیاتی در رویه‌های جدید خود، حسابرسان مالیاتی را خلع ید کرده و ممیز محور شده است. ضمن اینکه ضرورت دارد این سازمان در مورد اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام دهد.» 

تلاش برای حفظ شغل‌های باقیمانده
در همین حال سهیلا جلودارزاده، دیگر عضو این کمیسیون که به عنوان نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برگزیده شده است، گفت: «اکنون باید دو استراتژی در دستور کار نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز قرار گیرد؛ نخست حفظ وضع موجود و به طور همزمان برنامه‌ریزی برای دستیابی به رشد و توسعه کشور. اکنون حدود یک تا دو ماه برای تشکیل مجلس دهم باقی مانده است؛ پیشنهاد من این است که در نهادی چون اتاق تهران، راهکارهای اورژانسی و کوتاه‌مدت برای حفظ شغل‌های موجود در مدت باقیمانده احصا شده و به نمایندگان مجلس دهم ارائه شود.»

در پایان این نشست، قاسم‌زاده یکی از فعالان صنعت طلا و جواهر تغییر ناگهانی مقررات را یکی از مشکلات مهم حوزه کسب‌وکار خواند و به عنوان نمونه به ممنوع شدن صادرات طلا در سال 1392 اشاره کرد در حالی که بنگاه متبوع او مبالغ هنگفتی صرف خرید ماشین‌آلات و تجهیزات و برای تولید جواهرآلات جهت صادرات به بازارهای بین‌المللی کرده بود. در پایان این نشست محمدرضا نجفی‌منش با تاکید بر ایجاد ثبات و پایداری نسبی در قوانین و مقررات، عنوان کرد که کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در سال جاری مواردی این چنینی را در دستور کار و رسیدگی قرار می‌دهد./خبرآنلاین

نظرات (۱)

امیدوارم در این کمیسیون تسهیل کسب و کار تصمیماتی در ترویج و تشویق کار افرینان و تولید کنندگان داخلی گرفته شود . زیرا با تبیین اصلاح ماده 169 مکرر  در صورت اجرایی شدنش در چند سال اینده انچنان فاجعه ای بازار کسب و کار را دربر گیرد که همه فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد. یعنی اگر هم کسی بخواهد بماند راهی برای ادامه فعالیت نخواهد بود . مگر اینکه نوکری بیجیره مواجب خلیفه (دولت) را کنندو بیگاری بدهند

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی