پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،در شرایطی که اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال آینده به اجرا در می‌آید فعالان اقتصادی بر این عقیده‌اند که بر این اصلاحیه ایراداتی وارد است و اجرای آن برای فعالان بخش خصوصی کشور مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. به همین جهت اعضای کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران، نقد و بررسی این قانون را در دستور کار خود قرار دادند. اعضای این کمیسیون در نظر دارند ایرادات بند بند این اصلاحیه را استخراج و به دولت ارائه دهند. هم‌چنین نمایندگان بخش خصوصی اعلام کردند که در صورت عدم‌اصلاح این اشکالات تا زمان آغاز اجرایی شدن آن، از دولت خواهند خواست که اجرای آن را به تعویق بیندازد.


بنا بر این گزارش به نقل از اتاق بازرگانی؛ در ابتدای چهاردهمین نشست کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران، محمدرضا نجفی‌منش ارائه پیشنهادات و نظرات اتاق به صورت یک لایحه به دولت در خصوص اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم را مورد تاکید قرار داد. نجفی‌منش که ریاست کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران را برعهده دارد، پیشنهاد کرد که اتاق تهران با تعامل با اتاق ایران در قالب یک بیانیه، خواستار تدوین طرح جامع مالیاتی و همچنین ایجاد سازوکارهای افزایش مؤدیان جدید در جهت افزایش درآمدهای مالیاتی شود.


فریدون طلایی‌زاده، معاون کسب‌وکار اتاق تهران نیز با اشاره به اینکه در زمان تدوین و تصویب این اصلاحیه، اتاق پیشنهادات و نظرات اصلاحی خود را ارائه کرده است، گفت: «همچنان در این قانون مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که در زمان اجرا مشکل‌آفرین خواهد بود.»


 در ادامه نشست، علی موحد یکی از کارشناسان این کمیسیون، بندهای مختلف اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم را قرائت و به ایرادات آن اشاره کرد. اعضای کمیسیون نیز دیدگاه‌های خود را در مورد این ایرادات اعلام کردند. موحد گفت: «مطابق با بند 21 اصلاحیه قانون پیرامون ماده 95 و 96 قانون مالیات‌های مستقیم، تدوین آیین‌نامه به شرح تبصره 2 ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم با نظر جامعه حسابداران رسمی است که در این قانون حذف و پس از این فقط بر اساس نظر سازمان مالیاتی تدوین می‌شود.»


موحد ادامه داد: «مطابق با بند 22 اصلاحیه قانون پیرامون بند 3 ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم به سهولت امکان علی‌الراس شدن وجود ندارد مگر در موارد خاص و چنانچه مؤدی مشمول علی‌الراس شود محاسبه مالیات بر اساس ضرایبی است که توسط کمیسیون عالی‌رتبه موضوع ماده 154 با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، اصناف و بانک مرکزی یا ملی تعیین می‌شود، در حالی که در اصلاحیه این ماده همه این موارد حذف شده است و تشخیص (علی‌الراس) با تغییر نام در اختیار کامل ممیز و مأمور قرار می‌گیرد و این حاکی از ممیزسالاری در سیستم مالیاتی است.»


 او گفت: «مطابق با بند 23 اصلاحیه قانون پیرامون ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، تبصره 5 ماده 100 و همچنین موضوع تعیین مالیات با نظر اتحادیه مربوطه حذف شده است.» از جمله یکی دیگر از بندهای مورد اشاره موحد بند 59 اصلاحیه قانون بود که در مورد آن گفت: «پیرامون ماده 272 قانون مالیات¬های مستقیم، که بر اساس این ماده برگ تشخیص بر اساس گزارش مالیاتی تهیه شده توسط سازمان حسابرسی یا حسابداران رسمی عضو جامعه حسابداران صادر می‌شد و با مقابله مأمورین و ممیزین مالیاتی روبرو شد که در اصلاحیه قانون، این ماده حذف شده است و منجر به افزایش فشار روی مؤدیان و اعمال سلیقه‌های فردی می‌شود.» او هم‌چنین به اشکالات دیگری از بندهای مختلف این قانون اشاره کرد که در صورت اجرا فضای کسب‌وکار کشور را دچار اختلال می‌کند.


اعضای کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در نهایت تصمیم گرفتند ایرادات مطرح شده در این نشست و آنچه که پیش از این توسط انجمن نساجی تهیه شده بود، را به صورت مکتوب در اختیار معاونت کسب‌وکار اتاق قرار دهند تا پس از نقد و بررسی مجدد و ارائه راهکار پیشنهادی به کمیسیون بازگردد تا از طریق کمیسیون به هیات رئیسه اتاق تهران ارسال شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی