پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما

علی فاضلی در نشست هم‌اندیشی اتاق اصناف ایران با استاندار تهران با بیان اینکه این مطلب اظهار کرد: بنا بر اعلام معاون اول رئیس جمهور دیگر هیچ‌گونه تصمیم‌گیری در خصوص اصناف بدون حضور نماینده‌ای از اتاق اصناف صورت نمی‌گیرد.
وی افزود :امروزه بازرسی اصناف به طور کامل در دست اصناف است اما مشکلاتی در این زمینه داریم و ضعف‌های مشخصی موجود است که نیازمند مساعدت دولت است.
به گزارش پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،فاضلی خطاب به مدیر کل امور مالیاتی استان تهران گفت: اصناف در سال‌های اخیر توانسته‌اند بازار کشور را در شرایط خاص خود اداره کنند به خصوص بازار تهران که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است اما اصناف ما ۳ مشکل عمده با سازمان امور مالیاتی دارند.
رئیس اتاق اصناف ایران در توضیح این مشکلات اظهار کرد: با توجه به رکودی که بر بازار در ۳ سال اخیر حاکم است، نباید میزان مالیات‌ها افزایش می‌یافت. همچنین برگه‌های شخصی که از سوی اداره مالیات کشیده می‌شود واقعی نیست و بیشتر باعث فشل شدن اصناف می‌شود.
فاضلی همچنین درباره مشکل دست‌فروشان و توسعه آنها گفت: دست‌فروش‌ها و نمایشگاه‌های فصلی که میزان و تعداد آنها به شدت افزایش یافته مشکلات جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.
رئیس اتاق اصناف ایران یادآور شد: ما موافق اشتغال‌زایی هستیم اما این افراد به هیچ جا پایبند نیستند. همچنین محصولاتی که به فروش می‌رسانند از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار نیست که این امر خود عامل به هم ریختگی اجتماعی می‌شود.
فاضلی تصریح کرد: بیش از ۵۳ درصد از مالیات از استان تهران اخذ می‌شود و استان تهران پیشانی اخذ مالیات در کشور است.
وی با بیان اینکه در بخش بودجه بازرسی و نظارت مشکل کمبود بودجه را داریم افزود: تنها طبق قانون تبصره ۷ از ماده ۷۲ قانون نظام صنفی به عنوان ردیف بودجه برای بخش بازرسی و نظارت در نظر گرفته شده است که این میزان بسیار کم است و بخش بازرس ی نظارت را با مشکلاتی عدیده همراه کرده است.
فاضلی تصریح کرد: در شهر تهران ۳۰۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و ۵ هزار واحد شناسایی شده و ۹۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این مجموعه فعال هستند که این مجموعه عظیم یک ششم مجموعه اصناف کشور است .
وی با بیان اینکه در بخش مالیات در سه سال اخیر سیاستهای ساری و جاری کشور به سمتی رفته است که در سال گذشته ۵۸۸ واحد طلا ساز کشور ، به دلیل عدم توانایی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منجر به تعطیلی شده اند .
فاضلی با بیان اینکه اگر قرار است به سمت پویا شدن اقتصادی حرکت کنیم باید ساسیتهای اخذ مالیات اصلاح شود، افزود: سیاست گذاری در حوزه مالیات و ارزش افزوده باید همراه با کار منطقی و آسیب شناسی باشد و همچنین شرایط بازار و رکود اقتصادی در آن لحاظ گردد تا بازدهی مطلوبی را داشته باشد.
اصناف آلاینده به حومه تهران انتقال داده می شوند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام خبر انتقال اصناف آلاینده به حومه تهران گفت: این امر باعث کاهش هزینه‌های تولید شده و از طرفی با کاهش قیمت تمام شده شرایط مناسب‌تری برای تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.
مس‌فروش در نشست اصناف استان تهران با استاندار با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیسیون نظارت بر سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان ابزار قانونی و بازوی اجرایی وزارت صنعت است و مطمئن باشید که اصناف مشکلات خود را می‌توانند از این طریق مطرح و پیگیری کنند.
وی افزود: در بحث ساماندهی اصناف آلاینده تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است که بر این اساس آنها به شهرک‌های صنعتی که در جنوب و شرق تهران در نظر گرفته شده است انتقال می‌یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: این امر هزینه‌های تولید از قبیل خرید، حمل و نقل و … را کاهش می‌دهد که در نهایت باعث کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده می‌شود، از طرفی انتقال صنایع به شهرک‌ها باعث کاهش قیمت و خرید ارزانتر مردم نیز می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان تاکید کرد: رویکرد کنونی دولت واگذاری امور به خود اصناف است که این واگذاری‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های مشخصی که از قبل انجام شده صورت می‌پذیرد.
در ادامه این جلسه ابراهیم درستی مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: مالیات تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی منطقی نیست و برگه تشخیصی که صادر می شودمالیات ۵ میلیون تومانی یک واحد صنفی را ۱۰۰ میلیون تومان در نظر می گیرند که این روند عادلانه نیست .
وی تصریح کرد: اصناف مالیاتی بیش از حق پرداخت کرده اند و این که مالیات تنها از اصناف اخذ شود عادلانه نیست و مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف در کمیسیون اصل ۹۰ نیز مطرح شده است و باید کار کارشناسی شده ای در حوزه مالیاتی صورت بگیرد.
در ادامه این جلسه خواجه ای نماینده اتاق اصناف در فیرزکوه گفت: دغدغه اصلی بازار مساله مالیات بر ارزش افزوده است و زمانی که کالایی وارد بازار می شود نزدیک به ۴۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد و این مساله وضعیت بازار را بر هم می ریزد .
خواجه ای تصریح کرد: اینکه مساله مالیات بر درآمد از نظر علم اقتصاد به عنوان ابزار سیاست مالی دولت درست است و اصناف خواهان پرداخت مالیات به شیوه درست و منطقی هستند و طبق بیانات مقام معظم رهبری در ازای پرداخت مالیات باید از تولیدکنندگان و اصناف حمایت هم صورت بگیرد اما تا کنون حمایتی را شاهد نبودیم.
وی افزود: مالیات ستانی از طریق شیوه علل لراس درست و منطقی نیست و اینکه مالیات را به صورت رندومی نیز محاسبه اصلا صحیح نیست و یک واحد صنفی در طول سال ممکن است از طریق شیوه رندومی سه بار مشمول پرداخت مالیات شود و این مساله فشار مضاعفی را به واحد صنفی وارد می کند.
جعفریان نماینده مالیاتی اتاق اصناف تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ۳۷ هزار کارت بازرگانی صادر شده است که ۲۰ هزار آن مختص به تهران است .
وی تصریح کرد: دغدغه اصلی اصناف اخذ صحیح مالیات است و اصناف خواهان تشکیل کمیته نظارت بر حسن اجرای توافق نامه مالیاتی هستند که تا کنون این نظارت بسیار ضعیف بوده است.
جعفری نماینده اصناف در شهریار گفت: دخالت فرمانداری در امور اتحادیه ها منصفانه نیست و نقش اصناف در عرصه های سیاسی و اقتصادی کاملا مشخص است و اعمال تصمیمات سلیقه ای در حوزه اصناف به نفع اقتصاد کشور نیست.
وی افزود: اخذ مجوز تاسیس واحدهای تجاری از سوی شهرداری خلاف مقررات است و دولت باید جلوی این مجوز ها را بگیرد چرا که شهر گنجایش این همه واحد صنفی را ندارد و تنها بازار را با رکود همراه می کند.
رمضانپور نماینده اصناف ایران در شهر ورامین اظهار کرد: ساماندهی روز بازارها و دست فروشان نکته بسیار مهمی است که شهرداری ها با توجه به درخواست های مکرر اصناف به ان توجه نکرده اند و این مساله باید بررسی و ساماندهی شود.
طارمی نماینده اصناف ایران در شهر ملارد تصریح کرد: موازی کاری در حوزه بازرسی و نظارت از دیگر دغدغه های صنوف است که این موازی کاری با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات وجو دارد و این مساله تنها بازار را با تشنج همراه می کند و واحدصنفی را گیج و سر در گم می کند./اتاق اصناف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی