پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور

فرهنگ مالیاتی کشور،جهت آشنایی هرچه بیشترآحادمردم باپرداخت مالیات افتتاح شده است
%@%بدانید و آگاه باشید،مالیات یک فریضه و یک راه شرعی در تامین نیازهای مادی کشور است، پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور معتقداست مالیات یک تنبیه اجتماعی نیست بلکه مالیات یک فرصت اجتماعی است -آگاه باشید پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،به عنوان یکی از مبلغان فرهنگ مالیاتی درکشور باهدف گسترش اعتلاء فرهنگ مالیاتی کشور می کوشد و به کمک و یاری شما نیاز منداست %@%           
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
(@)__ بدانیم و بدانید مالیاتی __(@) بدانید،دولت درجهت تحقق بخشی از خواسته های مردم درخصوص بالا بودن سطح رفاه و درآمد ،توسعه عدالت اجتماعی وخدمات آموزشی، تولید و اشتغال و سطح بالای پوشش های بیمه ای برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است که هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود. بدانید،فرار مالیاتی منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت و اخلال در بودجه بندی شده و مانعی برای دستیابی به اهداف دولت می شود. علاوه براین فرار مالیاتی باعث نارسایی در توزیع عادلانه درآمد، گردآوری ثروت و انباشت غیر تولیدی، تجمل گرایی و افزایش فاصله طبقاتی شده و مآلاً به افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. بدانیم سازمان امورمالیاتی کشور جهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه و تقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشد. بدانیم باگسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
 سوالات مالیاتی  چرامالیات بدهیم  چرافرهنگ مالیاتی   دادخواهی مالیاتی  چالش های مالیاتی  فریضه ای بنام مالیات  بدانید و بدانیم مالیاتی  دغدغه ای بنام فرار مالیاتی  بازار و دغدغه ای بنام مالیات  معافیت های 17گانه مالیاتی  یاداشتی مالیاتی از ونکوورکانادا  بهترین راهکارهای کسب مالیات   فرآیندهای الکترونیکی شده مالیاتی  مزایایی ارسال اظهارنامه الکترونیکی  راهکارهای گسترش فرهنگ مالیاتی  اگر مالیات پرداخت نکنیم چه می شود؟   سازمان امورمالیاتی وفرهنگ مودی مداری  چرانسبت به پرداخت مالیات آلرژی داریم ؟   گسترش فرهنگ مالیاتی با مدیریت جهادی  گسترش فرهنگ مالیاتی باهمدلی و همزبانی  اهمیت برگزاری جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی  ثروتمندان چقدر به پرداخت مالیات توجه دارند؟  مالیات برارزش افزوده شامل کدام کالاهانمیشود  پیام پایگاه فرهنگ مالیاتی به مناسبت روز مالیات  انتظار مردم از سازمان امور مالیاتی دولت یازدهم  دلایل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان  عملکرد سازمان امورمالیاتی در کاهش فرارمالیاتی   عملکردسازمان مالیاتی درارتقاءفرهنگ مودی مداری
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
محل لوگوی شما
فرشته طائرپور نماینده "خانه سینما" در کارگروه مالیاتی، درباره شرایط مالیاتی سینماگران در تیرماه توضیحاتی ارایه کرد.

این تهیه‌کننده سینما در این زمینه به ایسنا گفت: پیرو تعاملات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی‌، از هفته دوم تیر به مدت دو هفته از ساعت 9 صبح الی 7 بعدازظهر، نمایندگانی از سازمان مذکور، جهت ارائه خدمات اینترنتی، در "خانه سینما"، خیابان بهار مستقر خواهند شد تا به کلیه سینماگران در تنظیم و ارسال الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی شان یاری رسانند.

او اضافه کرد: همانطور که خوشبختانه عموم سینماگران و فعالان سایر عرصه های هنری (تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، انتشارات...) مطلع هستند، فقط تا پایان تیرماه برای انجام این تکلیف قانونی که شرط اصلی استفاده آنها از معافیت مالیاتی است، مهلت باقی است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. لذا به همه سینماگران (اعم از عضو خانه سینما و یا آنهایی که به صورت مستقل و یا در ارتباط با سازمان صدا و سیما به یکی از تخصص های فیلمسازی مشغولند) توصیه می شود که در اولین فرصت ممکن از این موقعیت استفاده کنند زیرا در مورد برخی از آنها ممکن است تنظیم و ارسال اظهارنامه در یک جلسه صورت نپذیرد و با توجه به نقص پرونده شان نتوانند به سایت مربوطه ورود کنند.

طائرپور برای توضیح بیشتر در این زمینه گفت: سینماگرانی هستند که تاکنون کد محرمانه خود را از طریق پست دریافت نکرده اند و یا پرونده شان در حوزه مالیاتی ویژه سینماگران(واقع در میدان شعاع) نقص دارد. این دوستان که نامشان از مدتی پیش روی سایت خانه سینما قرار گرفته و از طریق پیامک تلفنی از نقص پرونده شان مطلع شده اند، بدون داشتن کد رهگیری و کد محرمانه نمی توانند به سایت ورود کنند و اظهارنامه امسال خود را پر کنند. برای این دسته از مودیان سینمایی، یک مرحله مقدماتی برای رفع نقص پرونده وجود دارد که بهتر است هرچه زودتر از آن مطلع شوند تا خدای ناکرده از مهلت ارسال اظهارنامه شان محروم نمانند و معافیت مالیاتی شان از بین نرود.

او درباره کسانی که می توانند بدون مراجعه به خانه سینما اظهارنامه هایشان را تکمیل و ارسال کنند گفت: هر مودی می تواند از طریق کامپیوتر خانگی و یا دفترش راسا به این امر اقدام کند اما باید بداند که با هر کامپیوتر، فقط سه اظهارنامه قابل تنظیم و ارسال است. سیستمی که در "خانه سینما" با همکاری حوزه مالیاتی مربوطه راه اندازی شده، مانند کافی نت های رسمی و دارای مجوز از سازمان امور مالیاتی، از امکانات بیشتری برخوردار است و قابلیت خدمت رسانی به کلیه اعضای خانه سینما را دارد.

طائرپور تاکید کرد که سینماگران جهت استفاده از معافیت مالیاتی، کل دریافتی های سال 1393 خود را (از صفر تا هر رقمی که تحقق یافته) در صفحه 6 اظهارنامه، جدول مربوط به درآمدهای معاف از مالیات و مربوط به فعالیت های فرهنگی هنری (بند ل ماده 139) ذکر کنند و متوجه باشند که مجموع ارقامی که عملا در سال 93 دریافت کرده اند باید در اظهارنامه قید شود و نه ارقام مندرج در قراردادهایی که هنوز تحقق نیافته است. ضمنا دوستان می توانند جمع هزینه های مستند خود در سال 93 (اعم از اجاره دفتر یا منزل، هزینه سفرهای داخلی و خارجی و ...) را نیز در بخش هزینه ها قید کنند.

این سینماگر به مودیان صنوف دوبله، فیلمبرداری و تدوین یادآوری کرد مذاکرات جهت تغییر طبقه بندی این صنوف از بند "ب" به بند "ج" همچنان در دستورِ کار "کار-گروه مالیاتی" قرار دارد و مورد پیگیری "خانه سینما" و سازمان امور سینمایی است؛ اما متاسفانه هنوز تعاریف این چند صنف که هیچ تفاوتی با سایر صنوف ندارند، برای سازمان امور مالیاتی شفاف و اصلاح نشده است، لذا این دوستان می بایست اظهارنامه امسال خود را نیز در قالب مشاغل بند "ب" تنظیم کنند. سایر صنوف سینمایی (به جز تهیه کنندگان و مجریان طرح و صاحبان دفاتر) زیر مجموعه بند "ج" قرار دارند و از داشتن دفتر مالی پلمب شده معاف هستند، اما همچنان شرط استفاده شان از معافیت مالیاتی تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه است.

طائرپور در پایان اظهار امیدواری کرد که اصحاب رسانه با توجه به شرایط مشترکی که با سینماگران در این زمینه دارند، در اطلاع رسانی این خبر فعال تر از همیشه اقدام کنند.

نظرات (۱)

لبخند
labkhaaand.blog.ir

رسال نظرا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی